Kojima om varför Death Stranding får bättre betyg i Europa än i USA

Robot
Kojima om varför Death Stranding får bättre betyg i Europa än i USA

"Kanske svårt att förstå för en viss typ av publik."

#death-stranding, #hideo-kojima


eld
Medlem
Medlem

Haha, lite fint inlindat förklarar han att Amerikaner är för dumma för att förstå Death Strandings storhet.

Medlem

Som Rafner säger ovan, snyggt sätt att kalla dom för idioter/efterblivna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Amerikaner gillar FPS och Shooters på xbox


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hideo "Silver Tongue" Kojima


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inget betyg är egentligen fel men tror snarare att "felet" ligger hos recensenterna och hur spel mediet ser ut just nu.

Tycker USA är ett splittrat och hatisk samhälle just nu. Hat säljer.

Inaktiv

Kan ju vara att amerikaner är ärligare mot sig själva och mindre pretto också.

Skribent
Skrivet av anon_306295:

Kan ju vara att amerikaner är ärligare mot sig själva och mindre pretto också.

En sak är ju att amerikaner vill ha saker skrivna på näsan. De gillar inte om saker lämnas öppna vilket har bevisats mer än en gång i filmvärlden. Så tror det lite är en kulturell grej då det känns lite som Death Stranding är ett sådant spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hej, lånar tråden. Är i Kuala Lumpur och såg att dom har ds steelbox varianten för 700kr här. Kan jag köpa den och ta med hem o lira på mitt ps4?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Hej, lånar tråden. Är i Kuala Lumpur och såg att dom har ds steelbox varianten för 700kr här. Kan jag köpa den och ta med hem o lira på mitt ps4?

ska inte vara några problem, spelen är inte regionslåsta vad jag vet din lyxlirare.

Medlem

Sam säger väl i spelet

Fuck America

Spoiler

så de kanske de dom blev arga över

Medlem

Det ligger nog mycket i det han säger. Är man bred som ett hav men tunn som en vattenpöl är de nog inget man kommer gilla xD

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

En sak är ju att amerikaner vill ha saker skrivna på näsan. De gillar inte om saker lämnas öppna vilket har bevisats mer än en gång i filmvärlden. Så tror det lite är en kulturell grej då det känns lite som Death Stranding är ett sådant spel.

Har du något exempel?

Medlem

Tycker det är ett intressant spel. Tyvärr är fordonsfysiken otroligt dålig och det stör mig väldigt mycket.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ska inte vara några problem, spelen är inte regionslåsta vad jag vet din lyxlirare.

Hehe tack då slår jag till imorgon


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag gillade gameplayen men menyerna och item-management gjorde att jag inte orkade spela det.

Avstängd

Klassificerar man pizza som en grönsak inom skolmat så blir det som det blir!

Medlem

Lite lagom självgod...

Medlem
Skrivet av jehuty:

Inget betyg är egentligen fel men tror snarare att "felet" ligger hos recensenterna och hur spel mediet ser ut just nu.

Tycker USA är ett splittrat och hatisk samhälle just nu. Hat säljer.

Berättade media det för dig, eller har du de facto varit där, bott där och umgåtts med befolkningen?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Berättade media det för dig, eller har du de facto varit där, bott där och umgåtts med befolkningen?

Anekdotiskt....men:
Spelar och pratar med många olika amerikaner varje vecka. Tror jag inte hört någon (oavsett politisk hemvist) motsätta sig att det är väldigt splittrat och ilsket i USA de senaste åren. Det är ett samtalsämne som återkommer ofta.

Medlem

Är kanske populärt i mer kultiverade ställen som San Francisco...

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har du något exempel?

Det är ju egentligen bara o kolla hur deras omslag för spel ser ut i jämförelse med Europa och Japan för att se skillnaden i hur mer action betonat allt ska vara.

https://youtu.be/Inbxk1UN9io


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Mirage:

Berättade media det för dig, eller har du de facto varit där, bott där och umgåtts med befolkningen?

Min fru känner en svensk som är permanent bosatt i usa. Hon är gift och har barn. Hon har blivit helt amerikaniserad och har till och med börjat tro på lögner som sägs om Sverige och då är hon ändå född i Sverige och bodde här kanske till 18-20år.

Medlem

Många européer gillar väl pretentiöst skit?

eld
Medlem
Skrivet av pazu:

Jag gillade gameplayen men menyerna och item-management gjorde att jag inte orkade spela det.

hade svårt med menyerna tills jag lärde mig att hålla mer X när man är färdig samt fyrkant för att välja fler items och göra en action på dom, så gick allt hundra gånger snabbare.

En av de få saker jag ogillar i spelet är valet att man måste godkänna ändringar man redan gjort, samt att optionsknappen är så liten men används flitigt till vissa saker.

Medlem
Skrivet av waeress:

Anekdotiskt....men:
Spelar och pratar med många olika amerikaner varje vecka. Tror jag inte hört någon (oavsett politisk hemvist) motsätta sig att det är väldigt splittrat och ilsket i USA de senaste åren. Det är ett samtalsämne som återkommer ofta.

Splittrat? Definitivt. Men snubben sade "splittrat och hatiskt". Det var det sistnämnda jag reagerade på.

SVERIGE är fan splittrat. Precis som många andra länder.

Skrivet av jehuty:

Min fru känner en svensk som är permanent bosatt i usa. Hon är gift och har barn. Hon har blivit helt amerikaniserad och har till och med börjat tro på lögner som sägs om Sverige och då är hon ändå född i Sverige och bodde här kanske till 18-20år.

Och vilka är dessa "lögner"?

Så eftersom din fru känner en person som är amerikaniserad (inte ens en "riktig" amerikan), så därför är amerikaner "hatiska". Alrighty then.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Berättade media det för dig, eller har du de facto varit där, bott där och umgåtts med befolkningen?

Om jag vänder samma fråga tillbaks till dig: har du något faktiskt bevis för att det inte skulle vara så?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Mirage: Är väl bara att kolla in USAs presidents twitterkonto för en blick på hur det landet mår lite si så där?

Skribent
Skrivet av anon_306295:

Har du något exempel?

Bladerunners amerikanska slut är ju mer ”glatt” och avslutande än det vi fick.

Sen har vi ju The Decent, där den amerikanska versionen slutar 10 min innan det riktiga slutet för att det är för öppet och deprimerande.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar