Inget tidigt smakprov av Jedi: Fallen Order, EA är rädda för spoilers

Robot
Inget tidigt smakprov av Jedi: Fallen Order, EA är rädda för spoilers
Medlem

Sen att review embargot upphör på releasedagen är också ett stort varningstecken.
Undvik


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen att review embargot upphör på releasedagen är också ett stort varningstecken.
Undvik

Tänkte likadant

Medlem

Peppad på detta


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen att review embargot upphör på releasedagen är också ett stort varningstecken.
Undvik

Enligt metacritic lyfter embargot på torsdag, vilket ju är rätt vanligt för spel nuförtiden.
https://twitter.com/metacritic/status/1193770753117679617/pho...

Testpilot

Det kan ju vara en "spoiler" att spelet är trasigt eller dåligt vilket jag tror mer på än story spoilers.

Just storyspoilers kan de lätt undvika med NDA deals för de som får testköra innan. Så jag är grymt skeptisk.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen att review embargot upphör på releasedagen är också ett stort varningstecken.
Undvik

Man kan ju vänta på recensionerna oavsett när dom kommer. Om spelet får bra betyg så får det bra betyg.

Medlem

Darth Vader är pappan!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Daven:

Enligt metacritic lyfter embargot på torsdag, vilket ju är rätt vanligt för spel nuförtiden.
https://twitter.com/metacritic/status/1193770753117679617/pho...

14/11
9PM EST
03:00 på natten här i sverige, 15/11

Det är fortfarande 3 timmar före release, tok för liten tid.
(Sen vet vi inte heller när det låses upp här i sverige, blir det 00:00 den 15e?)

Skrivet av Birchoff:

Man kan ju vänta på recensionerna oavsett när dom kommer. Om spelet får bra betyg så får det bra betyg.

You don't say


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Quid:

Darth Vader är pappan!

Men va fan...tack för den. Ban!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Att EA skulle vara rädda för spoilers tror jag inte på. Reddit är fullt av mega-spoilers redan (gå inte dit om ni inte vill bli spoilade) så det är ju lite sent för det.

Det har ju dessutom aldrig varit ett problem tidigare?


signatur

Jump in.

Medlem

Spelet ser inte så bra ut, grafiken påminner om nån sorts korsning av Fortnight och Anime.
Jag tror detta kan vara lika dåligt som några av tv-spel världens många första film licens spel, även om jag inte kan tänka mig att det är i klass med E.T.
Vi får se om man kan gräva upp det här spelet från en soptipp om 20 år.

Medlem

Kör en origin access för 150:- kan det va värt.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Att EA skulle vara rädda för spoilers tror jag inte på. Reddit är fullt av mega-spoilers redan (gå inte dit om ni inte vill bli spoilade) så det är ju lite sent för det.

Det har ju dessutom aldrig varit ett problem tidigare?

Känner väl lite samma sak, plus att allt spoilas idag så folk som är spoilerkänsliga (delvis jag när det gäller vissa saker) håller sig från internet tills man har fått spela spelet, eller sett filmen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av rigge:

Kör en origin access för 150:- kan det va värt.

Kan man lira på den? 10 timmars access?

Medlem
Skrivet av unoR:

Kan man lira på den? 10 timmars access?

Du får hela spelet.
Men det det finns bara på pc (tror jag)

Medlem

Nice try, vi vet allt vad ni är rädda för.

Edit: sjukt roligt att det är deras egna girighet som satt dem i denna situation med EA access.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av caelestis:

Nice try, vi vet allt vad ni är rädda för.

tjejbaciller?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

tjejbaciller?

Exakt!

jbx
Medlem
Skrivet av unoR:

Kan man lira på den? 10 timmars access?

Som det står i texten ovanför så valde EA att inte ha med detta i sin 10 timmars trial för ea access basic. Du behöver ha deras premiumtjänst för att få tillgång till spelet. Men då är det hela spelet i en månad eller så länge du betalar.

Skaffade själv detta för NFS heat så Star Wars är en bonus för mig:-)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen att review embargot upphör på releasedagen är också ett stort varningstecken.
Undvik

Beror nog mer på den massiva kritik de har fått för EA early access.

Medlem

@unoR: Inte på basic då utan du måste köra den som heter premier för 149:-

Medlem
Skrivet av Quid:

Darth Vader är pappan!

Meh!! Åhhhh!!!!!

Medlem

Livsfarligt att hänga här, spoilers överallt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Även om spelet är mediokert så kommer jag betala de där 149 kr via Origin access, helt klart ett rimligt pris även om det är 15h med "helt okej" spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Lär bli Origin Access för mig också. Men är så inne i RDR2 nu att jag kanske väntar lite. Får spelet riktigt bra (vilket jag hoppas) så kanske det tom blir ett riktigt köp.

Medlem

Jag tycker det är bra att alla får tillgång samtidigt, men en liten varningsklocka ringer allt när det embargot släpps så nära inpå släpp.

Men har man inte lärt sig vid detta laget att det är väldigt lätt att bli blåst på pengarna om man förbokar spel så får man faktiskt skylla sig själv.

Det blir 149kr prenumeration för mig, är det ett kasst spel så är 149kr inte mycket att bråka om, men om man lagt 600kr eller mer så lär man inte bli så glad.

Medlem

Jag har "skyllt mig själv" många gånger.
Men det här ska jag varken förboka eller köpa.
När jag förbokar så är det, (som jag tidigare sagt), endast för att jag vill få "allt", plus extraprylarna.


signatur

autograph

NuZ
Testpilot

Hoppas hoppas hoppas! Ser riktigt bra ut!
Men som många andra skriver, det är lite varningsklockor när de lyfter embargo så tätt inpå.
Sen förstår jag EA beslut i EA accessen. Om det är endast SP på isch 6h så känns det inte värt o släppa spelet där. Hoppas själv att det är 6h fin underhållning men gärna massor av timmar.

Om det är bra blir det speedruns och 100% utan tvekan. EA ska ha mycket skit men de ska också ha beröm när de gör något bra så de fortsätter med det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fast är det verkligen så illa om ett spel inte får recensioner förrän dagen innan eller samma dag? Ni kan ju faktiskt köpa det efter någon dag så vet ni hur det är eller vad är det som gör att ni blir sååå arga?

12
Skriv svar