Förlängd version av Birth of Spartan

Robot
Förlängd version av Birth of Spartan
Medlem
Förlängd version av Birth of Spartan

Ljud finns på högupplösta versionen för er som inte får ljud.

Medlem

Den här versionen var väl inte så mkt bättre precis... =/

Medlem

spartan 3 gjorda på löpande band eller?
Spartan 2 var mycket manuelt jobb för att skapa men doktorer o annat + en massa failade barn.

Medlem

Aaah Bungie, kan ngn annan utvecklare än er skapa så rik värld runt sina spel och ändå få spelen att kännas som en fps-version av mario cart?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Denna trailern får operationen att verka så.. lätt

Medlem

Vill ha mer film!

Medlem
Skrivet av Sille:

spartan 3 gjorda på löpande band eller?
Spartan 2 var mycket manuelt jobb för att skapa men doktorer o annat + en massa failade barn.

Lite info taget från halo wikia.

The SPARTAN-III soldiers were to be the next generation of supersoldiers. Composed primarily of vengeful orphans from fallen colonies, they would be cheaper to arm, train, and produce; chosen from a wider pool of candidates, and more numerous than their SPARTAN-II predecessors. They would rely on superior battle tactics, teamwork, and sheer numbers rather than technology and equipment, to achieve their effectiveness

The Spartan-IIIs underwent enhancement procedures similar to those of the Spartan-IIs, but with higher success rates due to the advances in technology. The rate of survival went up from 44% for the Spartan-IIs to 100% for the Spartan-IIIs.

Medlem

söv han för fan

Medlem

BRA FILM, beige spel tror jag? Men jag kan ju ha fel...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

görs dom på löpande band nu?.... /sigh..

i första halo novellen valdes dom Manuellt på planeter, och blev kidnappade, och ersattes med en jävla klon på planeten så att familjerna inte skulle misstänka nånting...
och varför får Spartan 3 veta vilka sina föräldrar är?.. lite säkerhets risk.. Dom ska ju vara Stenhårda, inte tänka på sina jävla Familj.
säg att dom dog istället.

btw kass trailer, var inte nå bättre än första versionen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

görs dom på löpande band nu?.... /sigh..

i första halo novellen valdes dom Manuellt på planeter, och blev kidnappade, och ersattes med en jävla klon på planeten så att familjerna inte skulle misstänka nånting...
och varför får Spartan 3 veta vilka sina föräldrar är?.. lite säkerhets risk.. Dom ska ju vara Stenhårda, inte tänka på sina jävla Familj.
säg att dom dog istället.

btw kass trailer, var inte nå bättre än första versionen

Dom vet vems deras föräldrar är eftersom dom e redan döda.
En Spartan-II tar ca 12-14 år att träna upp.
På Spartan-III tar det 10 år eftersom dom speedar upp träningen och växten på rekryterna tack vara massa mediciner.
Men dom har inte allt som en Spartan-II har, inte på långa vägar.
Visst, samma ingrepp osv, men inte på samma nivå som en S-II, utan dom gör det halvdant för att minska dödligheten och misslyckanden. Sen så gäller det också rustningen dom använder.
Dom har en extremt nergraderad MJOLNIR rustning som har sköldar (Kommer väl att vara i spelet men i böcker har de inte det) ersatta med Optic Camoflage (samma som Eliternas). Dom tål inte lika mycket smäll som en riktig MJOLNIR och som är inte lika starka eller snabba med dom.
Tack vare detta så dör S-III mycket lättare än S-II.

Exempel: (Från bok 'Ghost of Onyx')
En Covenent flottbas (I samma storlek som en planet) som bygger skepp på kanten till UNSC gränser. De hemliga S-III åker ditt. 300 av dom.
Dom gör S-III 300 st åt gången. (10 år där).
Dom lyckas på 2 veckor förstöra 93% av alla kraftkällor på basen som gör hela basen oduglig.
Resultat: Alla 300 S-III dog på uppdraget.

Hade det varit 20 st S-II så hade nog bara 2, max 5 dött och hela basen hade blivit sprängd i luften.

Jag älskar Halo generelt. Men jag gillar inte halvdana kopior. Spartan-III ser jag som kopior.

1
Skriv svar