Hur går det för Anthem?

Medlem
Hur går det för Anthem?

Finns mycket haters ute där. Men det jag spelat av anthem har jag älskat! Nu har jag inte spelat så mycket sedan det släpptes men fan vad spelet och upplägget är nice. Jag gillar dock inte hubben man är i hela tiden. Men gameplay är bland det bästa jag någonsin spelat. Division och destiny är ju bajs i jämförelse!

Medlem
Skrivet av robbis:

Finns mycket haters ute där. Men det jag spelat av anthem har jag älskat! Nu har jag inte spelat så mycket sedan det släpptes men fan vad spelet och upplägget är nice. Jag gillar dock inte hubben man är i hela tiden. Men gameplay är bland det bästa jag någonsin spelat. Division och destiny är ju bajs i jämförelse!

Finns mycket ”haters” ja, men sällan blir något så unisont bajsat på som Anthen utan skäl.

Som någon som inte spelat det alls kan jag dock konstatera att jag inte hört eller läst något om det på månader så kan inte gå så hemskt bra för spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Jag spelade det i ett par månader. Men det hände aldrig något med de grundläggande felen, särskilt loooten. Eventen var lagom spännande. Och efter den stora jakten på 150 kosmetiska items gav jag upp. Gameplay-mässigt var Anthem vansinnigt roligt. Men endgame-content var katastrof. Och med alla förseningar blev det svårare att hålla intresset uppe. Sista gången jag spelade gick det knappt att hitta spelare för en full trupp på GM3.

Det fanns potential. Men jävlar vad den slarvades bort.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag håller med föregående talare, gameplay är riktigt bra. Flygandet är i sig så ruskigt bra att det höll mig kvar genom handlingen som i sig är riktigt jävla usel. Det är ett spel vars skelett är ganska stabilt, dock är det allt vad spelet är, ett skelett.

Det är kanske värt att spela igenom på Origin Premier om du ändå har en prenumeration inför Star Wars eller så, men jag skulle inte säga att det är värt några pengar annars.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skribent
Skrivet av robbis:

Finns mycket haters ute där. Men det jag spelat av anthem har jag älskat! Nu har jag inte spelat så mycket sedan det släpptes men fan vad spelet och upplägget är nice. Jag gillar dock inte hubben man är i hela tiden. Men gameplay är bland det bästa jag någonsin spelat. Division och destiny är ju bajs i jämförelse!

Problemet är väl som någon skrev här att spelet skulle behövt några fler månader innan det släpptes. Det finns en rätt stabil grund, men spelet lider av att sakna innehåll. Jag spelade det till end game och sedan gav jag upp då innehållet som kom inte heller var speciellt roligt. Det är synd för som du säger så är gameplayet nice...flyga runt som ironman var coolt. Som du själv också säger är hubben rätt menlös, det känns som spelet var tänkt att vara mer åt RPG-hållet, men att de ändrade sig sent i utvecklingen och delar av detta är kvar i hubben-delen.

En annan tråkig grej är ju att EA inte heller verkar vara så värst intresserade av att försöka fixa spelet. Utan låter det sakta dö och hoppas vi har glömt det inom något år när de lanserar sin nästa "loot shooter" (vad det nu kan bli). Finns många haters, men jag tror EA hade kunnat göra något bra av spelet om de verkligen haft vilja och intresse i mer än bara pengar. Ubisoft har ju visat att det går att vända spel med dålig start om företaget verkligen vill och lyssnar på spelarna, tänker på R6 och For Honor.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Som de flesta ovan redan har nämnt så är det väldigt tunt i endgame. Jag spelade från start (Origin access), och jag nyttjade inte ens alla 30 dagar. Har för mig att jag la av i GM2. Men fram till endgame var det riktigt kul.

Kommer dock aldrig ta upp det igen.

1
Skriv svar