Fifa 2010 World Cup

Robot
Fifa 2010 World Cup

Om en dryg månad drar världsmästerskapen i fotboll igång i Sydafrika. Trots att Sverige "valde" att stå över denna gång tar vi en titt på det officiella spelet, är det ett skott i krysset eller en strumprullare över mållinjen?

#fifa-10


Medlem
Fifa 2010 World Cup

Det krävs mer än så för att slå känslan i FIFA: Road to World Cup 98. Det ser ut att försvara sin titel som bästa "World cup"-spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gillar spelet skarpt,Alltid kul att få spela med blåbärsnationer.

Medlem

HAHA + skriv om kvalfiaskot - mellberg för glad, källströms frisyr så jävla bra !

Medlem

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Är inte värt fullpris iaf, kommer att vänta tills det blir billigare ifall jag ska skaffa det!


signatur
Medlem

Olympic soccer 96 till playstation är det bästa fotbollsspelet.

inga riktiga namn på spelarna men vilken kännsla i bollen osv när man kunde skruva hur man ville.
Arcad på hög nivå matcer kunde sluta 10 - 5 osv
Nötte det som fan med en kompis förr i tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

haha kan va ölen som talar men "i nästa ögonblick gjorde de en braveheart" var en jävligt rolig screen caption!!

Skrivet av Gordon Freeman:

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!

Kan bara hålla med!

Medlem

haha skoj att läsa recensionen nu när jag redan köpt spelet. å andra sidan vart det aldrig någon tvekan, jag och polaren kör "CYC" = Captain Your Country och har hur jävla skoj som helst! Älskar sportspel, älskar hur bra fifa har blivit och älskar VM-versionen!!

hmm varför nämns inte Captain Your Country något mer? För det är ENBART i detta samt i EM-utgåvan som man kan sitta och köra det som motsvarar Be A Pro upp till 4 pers i samma soffa. Hoppas att de styr upp det inför Fifa 11!

Medlem

du påstår att hela spelet får 3/5 bara för att mellberg är glad och källström har dålig frisyr? kom igen, du måste sätta betyget allmänt, inte bara för svenska landslaget.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av chatrbaz:

du påstår att hela spelet får 3/5 bara för att mellberg är glad och källström har dålig frisyr? kom igen, du måste sätta betyget allmänt, inte bara för svenska landslaget.

om du läser texten får du veta vad jag tycker, plus och minus blev i det här fallet en humorparantes.


signatur
Medlem

Absolut inte värt att köpa.. Fifa 10 har ju i stort sett samma innehåll fast mycket mer.

Glad att dom inte förstör NHL 10 på samma sett. Så otroligt små uppdateringar som dom gör varje år, att släppa ett ännu ett spel samma år är mjölkning på högsta nivå.

Medlem
Skrivet av chatrbaz:

du påstår att hela spelet får 3/5 bara för att mellberg är glad och källström har dålig frisyr? kom igen, du måste sätta betyget allmänt, inte bara för svenska landslaget.

Om du läser står det klart och tydligt:

Citat:

Det enda som går att klaga på ytmässigt är att Kim Källströms hår ser ut som ruttnande mossa och att Olof Mellberg saknar sin ondsinta blick som för tankarna till internerna på Kumla. Det är inget jag drar av för i betyget.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker nog att de har putsat till det lite mot fifa10, bättre straffläggningar, bättre nickar, bättre skott (alltså de är lite mer naturliga) animationerna är lite mjukare och spelet är lite snabbare. Värt fullt pris? Njae, hade ju hellre sett det som en expansion till fifa 10.

Medlem
Skrivet av fz.se:

Två tredjedelar The Prodigy gör en oväntat cameo.

Hehe, det skrattade jag åt. Ska köpa FIFA 10 istället, är ju nedsatt pris och allt på det nu (Platinum på PS3, 299kr).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Väldigt bra skrivet Calle, klart roligt att läsa!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Spelet är ju minst lika bra som fifa 10, så borde ju lätt få högre betyg än 3/5. Att mycket är likt är väl självklart, men att dra ned betyget på grund av detta är ju fel. Är spelet bra så är det ju bra, även om EA släpper 10 fotbollsspel varje år.

Personligen sätter jag 5 av 5 på detta spel. Helt underbart bra spel! Tycker det känns mer finslipat än Fifa 10.

Medlem

Detta kanske är lite OT men är det bara jag som ser Kakuna när jag tittar på bilden till artikeln? >.<
Speciellt när den är i litet format där uppe och man tittar lite snabbt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Efraim:

Spelet är ju minst lika bra som fifa 10, så borde ju lätt få högre betyg än 3/5. Att mycket är likt är väl självklart, men att dra ned betyget på grund av detta är ju fel. Är spelet bra så är det ju bra, även om EA släpper 10 fotbollsspel varje år.

Personligen sätter jag 5 av 5 på detta spel. Helt underbart bra spel! Tycker det känns mer finslipat än Fifa 10.

jag tycker ändå att det är relevant att du får i stort sätt samma fotbollsupplevelse för halva priset, en vm-förpackning är enligt mig inte värd 300 kronor.


signatur
Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!

Så sverige är så mycket bättre?

Karl X Gustav hade i hjäl en hel del folk. Bl.a. minskade Danmarks befolkning med 15-20%* under de år Sverige okuperade landet. Har för mig att jag hört nån siffra på att runt halva Böhmens befolkning dog efter att Svenskarna, i ledning av samme kung, varit och hälsat på.

Karl XII beordrade att bränna ner alla byar på en area på ca 200 km i Polen under sitt fälttåg och döda alla pojkar och män över 15 år som ett svar på att några svenska soldater hade dödats av arga bönder som var trött på att svensken tog allt som fanns att äta.

Stöd istället VM 2010 för dit vi kommit, till ett inte än ett bra Sydafrika men ett mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Gordon Freeman:

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!

Så sverige är så mycket bättre?

Karl X Gustav hade i hjäl en hel del folk. Bl.a. minskade Danmarks befolkning med 15-20%* under de år Sverige okuperade landet. Har för mig att jag hört nån siffra på att runt halva Böhmens befolkning dog efter att Svenskarna, i ledning av samme kung, varit och hälsat på.

Karl XII beordrade att bränna ner alla byar på en area på ca 200 km i Polen under sitt fälttåg och döda alla pojkar och män över 15 år som ett svar på att några svenska soldater hade dödats av arga bönder som var trött på att svensken tog allt som fanns att äta.

Stöd istället VM 2010 för dit vi kommit, till ett inte än ett bra Sydafrika men ett mycket bättre.

Vad i helvete har Svensk stormaktspolitik under mitten av 1600-talet fram till tidigt 1700-tal att göra med en regim år 2010 som tyst nickar instämmande till folkmordet som nu bedrivs på Sydafrikas minoritet av Afrikaaner / Boer?

Menar du allvarligt att du precis gjorde en jämförelse mellan stormaktstid och nutid..?!

Wow...

Och att du har mage att säga att Sydafrika blivit bättre är ett jävla hån och en spottloska rakt i ansiktet på de familjer, vänner och anhöriga till de över 4000 Afrikaaner / Boer som fått sätta sina liv till samtidigt som man inom den nya "bättre" (enligt dig) regimen sjunger om hur man skall mörda landets Afrikaaner / Boer precis som man gjorde i Rhodesia.

Källa: http://www.youtube.com/watch?v=fcOXqFQw2hc

Samt läs mer här, förstahandsinformation från dom som drabbats: http://dienuwesuidafrika.blogspot.com/

Men detta gör dig säkert bara gladare?

Nej återigen. En människa med en uns sunt förnuft i kroppen inser att fotbolls-VM i Sydafrika 2010 är ungefär lika smakfullt som att spela fotbolls-VM i Rwanda 1994.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Verkar ganska +/-0, om är man en hängiven fotbollsfantast som älskar lira med polarna så uppskattar man nog de nya uppdateringarna trots den uppenbara pengarmjöklningen det är.

Löjlig slutsats, som om du försöker förstärka din trea med inslag av löjliga "roligheter" som fyller ut fältet, få nyheter trots fullpris säger allt...


signatur

The king stays king.

Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!

Då skulle vi bojkottat allt som händer/släpps i USA, Tyskland,Japan, Ryssland, Korea, Kina, Indonesien också då?
Så sitt för f*n inte o spela ett japanskt spel, för det är inte PK.. Och btw, akta dej för att köpa kläder.. För du stödjer väl inte barnarbete?

Och för f*n köp inte bensin, för ni vet väl hur onda alla oljebolag är?

BOJKOTTA FZ.SE har hört att dom skövlar regnskog för att göra toapapper...

Medlem

Ska man skratta eller gråta? kan alla politiskt korrekta moralkärringar bara dra ut nätverkskabeln. Det är ett spel, precis som COD, BF, RE5, mfl. Patetiskt!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av ecHo!:
Skrivet av Gordon Freeman:

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!

Då skulle vi bojkottat allt som händer/släpps i USA, Tyskland,Japan, Ryssland, Korea, Kina, Indonesien också då?
Så sitt för f*n inte o spela ett japanskt spel, för det är inte PK.. Och btw, akta dej för att köpa kläder.. För du stödjer väl inte barnarbete?

Och för f*n köp inte bensin, för ni vet väl hur onda alla oljebolag är?

BOJKOTTA FZ.SE har hört att dom skövlar regnskog för att göra toapapper...

Är du också lika trög som Richiraptor eller? Detta är alltså ett PÅGÅENDE folkmord. Inte något som hände för 70 år sedan som dessa länder redan är djupt ångerfulla för. Det är väl för i helvete en jävla skillnad.

Skrivet av C.A.B-05:

Ska man skratta eller gråta? kan alla politiskt korrekta moralkärringar bara dra ut nätverkskabeln. Det är ett spel, precis som COD, BF, RE5, mfl. Patetiskt!!!!!!!!!!!

Gör det du känner för?

Jag har inte klankat ner på spelet, det jag skrev var att folk borde bojkotta fotbolls-VW år 2010 i en stat som bedriver folkmord på en minoritetsgrupp av befolkningen, inte spelet FIFA 2010 World Cup.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:
Skrivet av ecHo!:
Skrivet av Gordon Freeman:

Kommer folkmordet på 4000 Boer sedan mitten av 90-talet som nedladdningsbart DLC sen också..?

Bojkotta mördarregimen i Sydafrika! Bojkotta Fotbolls-VM 2010!

Då skulle vi bojkottat allt som händer/släpps i USA, Tyskland,Japan, Ryssland, Korea, Kina, Indonesien också då?
Så sitt för f*n inte o spela ett japanskt spel, för det är inte PK.. Och btw, akta dej för att köpa kläder.. För du stödjer väl inte barnarbete?

Och för f*n köp inte bensin, för ni vet väl hur onda alla oljebolag är?

BOJKOTTA FZ.SE har hört att dom skövlar regnskog för att göra toapapper...

Är du också lika trög som Richiraptor eller? Detta är alltså ett PÅGÅENDE folkmord. Inte något som hände för 70 år sedan som dessa länder redan är djupt ångerfulla för. Det är väl för i helvete en jävla skillnad.

Skrivet av C.A.B-05:

Ska man skratta eller gråta? kan alla politiskt korrekta moralkärringar bara dra ut nätverkskabeln. Det är ett spel, precis som COD, BF, RE5, mfl. Patetiskt!!!!!!!!!!!

Gör det du känner för?

Jag har inte klankat ner på spelet, det jag skrev var att folk borde bojkotta fotbolls-VW år 2010 i en stat som bedriver folkmord på en minoritetsgrupp av befolkningen, inte spelet FIFA 2010 World Cup.

Alla länder jag skrev är precis lika aktuella som dina boer för folkmord.

Det enda boer har utsatts för är kriget på 1800talet mot britter. Och rätta mej om jag har fel.. Det är över 200år sen?

Sen snälla lilla du, man kan INTE använda en blogg som "bevis" Jag kan starta en blogg om hur korthåriga bedriver folkmord på långhåriga. Men bara för att jag skriver det är det inte sant.
Du har inte kommit till årskurs 6 där man (iaf jag) lära sej att inte tro på allt man läser.

Sen att ta en youtube video är ju helt klart rätt val? Du vet inte vad dom sjunger.
Och söker man "Nelson Mandela singing about killing white people" så hittar man 100 sidor från KKK och liknande grupper.

Det finns inga vita som förtrycks i världen, för det är alltid dom vita som förtrycker.

Och jag är vit, nu slipper du göra nån docka med ett svart kålhuvud på hemma.

Inaktiv

Plockade hem Demot till PS3:an och jag vart inte direkt imponerad...visst det är bara ett demo, men frågan är om man inte klarar sig gott med FIFA 10 som för övrigt är ett grymt bra fotbollslir. Blir inget köp för min del.

1
Skriv svar