Se Fragzone-fredag för det är ju... fredag!

Robot
Se Fragzone-fredag för det är ju... fredag!

Vi ses snart, såklart.


Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Gustav: Markus 12:31: "Du skall älska din nästa såsom dig själv".
Calle: Joh 14:6 "Jesus är vägen, sanningen och livet".

Jag älskar Calle och Gustav!


signatur

autograph

Medlem
"Flytta målstolparna"

Kul Gustav, att du säger så många roliga uttryck, citat, metaforer, liknelser och idiom.
Jag hade aldrig hört uttrycket "Flytta målstolparna" tidigare.
"När människor flyttar målstolparna, ändrar de de normer som krävs för något till sin fördel."


signatur

autograph

Medlem

Att gamla spel var i brunt och grått var ju på grund av att det då var så få färger i paletten i grafiken!
Inte för att det var snyggt och populärt?
De var ju då tvingade att göra en smart nödlösning.
Ganska tjusiga ändå, de första Quake. Tycker jag. Det blev en "speciell" stämning.


signatur

autograph

Medlem

Calle: "Att måla med bred pensel".


signatur

autograph

Medlem

"Att sitta på höga hästar är ett uttryck som härrör från riddartiden, då den kombattant som hade högsta hästen hade ett övertag vid tornerspel. Det betyder ungefär att göra sig viktig, och att därvid inte vilja lyssna tillräckligt på motparten.

Närbesläktade men inte synonyma begrepp:
Besserwisser
Auktoritär"

/Wiki


signatur

autograph

Medlem

Intressant, Gustav: "Jag har några hästar med i matchen."

Det liknar: "Inte alla hästar hemma/i stallet/i hagen."


signatur

autograph

Medlem

Calle: "Veckan har varit som en blöt fis = trögt".
Är inte det motsatsen!?


signatur

autograph

Medlem
"Man kan se saker i den skonen om man drar med den stora penslarna."

Diskussionen på slutet är nog det bästa jag hört på länge! Ni var kanske lite trötta? Eller så var jag trött och hörde fel?
Tack Calle och Gustav för detta:

Calle: "Vi har haft svårmodiga spel som skriver allting på näsan. Kul. Å de här diskussionen om varför skiljer våran smak från USA?"
Gustav: "Jag vet inte om vi har kom fram till något sådär riktigt handfast konkret där. Men det kanske inte går."
Calle: "Nä, ja, vi sa ju det att, visst man kan se saker i den skonen om man drar med den stora penslarna.
Men ska man gå på djupet, så kommer man säkert att hitta lika många motbevis som man har bevis, men skrapar man på ytan så finns det ändå någonting där."

---
Gustav: Varför har Calle så många licenser?
Calle: "Jag har många sequencers och baslåder och grejer."


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av autograph:

Diskussionen på slutet är nog det bästa jag hört på länge! Ni var kanske lite trötta? Eller så var jag trött och hörde fel?
Tack Calle och Gustav för detta:

Calle: "Vi har haft svårmodiga spel som skriver allting på näsan. Kul. Å de här diskussionen om varför skiljer våran smak från USA?"
Gustav: "Jag vet inte om vi har kom fram till något sådär riktigt handfast konkret där. Men det kanske inte går."
Calle: "Nä, ja, vi sa ju det att, visst man kan se saker i den skonen om man drar med den stora penslarna.
Men ska man gå på djupet, så kommer man säkert att hitta lika många motbevis som man har bevis, men skrapar man på ytan så finns det ändå någonting där."

---
Gustav: Varför har Calle så många licenser?
Calle: "Jag har många sequencers och baslåder och grejer."

Lite slitna var vi nog.

Och, podcast-avsnittet är publicerat!


signatur
Medlem

Mycket bra och underhållande avsnitt i vanlig ordning. Fragzone-fredag är svinbra, keep it up!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RykoStars:

Mycket bra och underhållande avsnitt i vanlig ordning. Fragzone-fredag är svinbra, keep it up!

Ni är svinbra!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lite slitna var vi nog.

Jag förstår det. Det är lätt hänt. Särskilt mot slutet av veckans avsnitt!
Det blir ännu roligare när man oavsiktligt säger fel i uttryck, och blandar ihop citat, metaforer, liknelser och idiom.


signatur

autograph

Medlem

Tack för underbar underhållning under veckoslutet! Många timmars avkopplande mys när det bara pratas gejms och data va precis va jag behövde efter lång stressig kontorsvecka som grå siffernisse ❤️

Medlem

Appropå RTS spels diskussionen, så tycker jag They are Billions förtjänar en plats där. Gick ju 1.0 för bara några månader sen. Eller ser ni det som ett TD mer?

NuZ
Testpilot

Skit bra avsnitt! Tackar man för


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tdoggahdogg:

Tack för underbar underhållning under veckoslutet! Många timmars avkopplande mys när det bara pratas gejms och data va precis va jag behövde efter lång stressig kontorsvecka som grå siffernisse ❤️

Tack!

Skrivet av Tdoggahdogg:

Appropå RTS spels diskussionen, så tycker jag They are Billions förtjänar en plats där. Gick ju 1.0 för bara några månader sen. Eller ser ni det som ett TD mer?

Känns lite som en hybrid, men har bara kollat Let’s Play på det. Kanske är man själv fast i gamla spår vad det gäller RTS.

Skrivet av NuZ:

Skit bra avsnitt! Tackar man för

Tack själva!


signatur
Medlem

Söndagsdepp? Moar liek höst/vinterdepp.
Sablar vilken grå årstid. Ge mig 25+ och sol året runt.

Medlem

Ja antingen det, eller ge mig lite riktigt vinter istället för det här blötgråa... 1m snö tack

Medlem
Skrivet av RykoStars:

Mycket bra och underhållande avsnitt i vanlig ordning. Fragzone-fredag är svinbra, keep it up!

Kan bara hålla med! Blir fler å fler tittare!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar