Det är dags! Sätt DITT betyg på Red Dead Redemption 2 på pc

Robot
Det är dags! Sätt DITT betyg på Red Dead Redemption 2 på pc

Och kom ihåg att berätta varför i kommentarerna.

#red-dead-redemption-2, #releaselistan, #rockstar


Medlem

5/5. Jag hade inte så många tekniska problem. Jag klarade spelet igår. Nya patchen löste problematiken jag hade.

Grejen är att spelet är så otroligt jävla bra att det är ett 5/5 spel även fast det inte är perfekt tekniskt än, men det kommer det antagligen bli snart. Otrolig story, välpolerat till absurdum med alla micro-animationer och interaktiva saker som får en spelutvecklare som mig att tappa hakan, sjukt hur mycket puts det lagts på liknande.

Jag har spelat båda God of war 4 (genom playstation now på pc) och Red dead i år, tveksamt vilket årets spel för mig blir, båda är verkligen så otroligt bra att jag kommer skaffa ett PS5 nästa år då jag måste skärpa mig och spela mer spel istället för att gnälla över avsaknaden av PC spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får 4/5. Det är ett fantastiskt spel, men allt tekniskt krångel (själv behövde jag uppdatera BIOS (?!?!) för att ens kunna starta spelet) omöjliggör en femma för mig.

Medlem

Spelet funkar klockrent även innan patchen. Suger hårt för dem som haft problem såklart :/ Men förhoppningsvis har patchen löst problemen för de flesta för spelet är guld! 5/5 helt klart!

Medlem

Känns inte som det är dags än. Kanske om några veckor då spelet hunnit stabiliseras sig, steam versionen är ute, och fler hunnit lirat en stabil version en längre stund.

Medlem

Patcher hit och dit, händer inte ett skit. Rimmar fint. Men inte fått igång det än. Köpt på release. Minst sagt besviken. Hade jag bott i staterna hade jag stämt dom.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Medlemmar på fz.se: Hur kan ni ge 5 av 5 till ett spel som har så mycket buggar och så ickeoptimerat?!
Också medlemmar på fz.se: Självklart ska spelet få en 5a, min favorit utvecklare (typ blizzard, rockstar bethesda osv) kommer att uppdatera det snart.

Geeks Gaming
Skrivet av employed:

Medlemmar på fz.se: Hur kan ni ge 5 av 5 till ett spel som har så mycket buggar och så ickeoptimerat?!
Också medlemmar på fz.se: Självklart ska spelet få en 5a, min favorit utvecklare (typ blizzard, rockstar bethesda osv) kommer att uppdatera det snart.

Huh? Är inte helt med på vad du menar. Om du menar att olika medlemmar tycker olika så är det såklart rätt.

Medlem
Skrivet av skymf:

Patcher hit och dit, händer inte ett skit. Rimmar fint. Men inte fått igång det än. Köpt på release. Minst sagt besviken. Hade jag bott i staterna hade jag stämt dom.

Köper man vid release, får man säcken med en gris?

Testpilot

Kan inte ge betyg än då jag inte haft tid mer än att spela nån timme och fipplat med inställningar. Spelet är dock stabilt än så länge (peppar peppar ta i trä)

Jag är en av de som väntat på PC release och inte rört konsolversionerna.
Skall ta det lugnt som tusan och njuta av resan. Räknar med över 100+ timmar i detta spelet.

Medlem

Det här är spel som är värdig ersättare till Super Mario Bros. Med bra grafik men framför allt är det ett kul spel med många roliga överraskningar. Ju längre du kommer i spelet destå roligare blir det. Man kan välja på olika världar som du...som du blir expert på. Och det har du nytta av mot slutet för då gäller det att samla ihop alla världar till en värld.

Det här kan bli en av årets bästa spel och det blir i alla fall svårslaget. Ett plus det är att det är ett mycket bra spel och ett minus är att det inte har en lika bra joystick som sega men den är funktionsduglig. Ljudet är det välbekanta pling-plong-ugh-ljudet.


signatur

Burn in the light.

Medlem

5/5
Jag har aldrig upplevt en så stor inlevelse it spel som rdr2. Varje steg från hästen känns ju i bröstet, grafiken är bland det bästa jag skådat, fysiken är så tung, animationerna är så smooth och ljudet fylligt.
Att bara rida runt i skogen, att inte göra något känns så bra? Att plocka växter, jaga är så givande?
Eller att jag bryr mig om min häst så mycket som jag gör. Jag har aldrig brytt mig om hästar i ett spel.
Nu vill jag nästan skaffa en häst irl, varför är hästar så fina helt plötsligt?

Inte klarat ut storyn men so far så stabilt.
Onlineläget har potential, hoppas på samma service som gta online fått.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det är väl fan inte dags! 3 veckors semester över jul, vi kan höras efter det

Geeks Gaming

Kan inte sätta ett fast betyg än. Inte kört så mycket. Men gick från en 3a till en 4a efter spelat lite. Så får se.

Medlem

5/5, allt funkar felfritt och bra. spelet i sig är det bästa någonsin, lr iaf ett av dom


signatur

//monster

Medlem

Trots tekniska problem är RDR2 ett av (om inte det) bästa spelet jag spelat. Allt är fantastiskt! 5/5!

Medlem

Har spelat för lite för att ge betyg men hittils en 4a pga tekniska problemen.
Själva spelet är mycket bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Försökt att komma igång med spelet, men har svårt för att få den där wow-känslan som gör att man vill spela vidare. Det är något jag inte gillar med det helt enkelt. Men ska väl försöka pressa några fler timmar i alla fall. Avstod från att ge betyg då jag inte spelat det tillräckligt mycket än.

Medlem

Om en månad är det dags när det släpps på STEAM

Medlem

Ger det 5/5, TROTS att det i början kraschade typ var 15e minut och jag hade en muspekare mitt på skärmen som vägrade försvinna fast jag spelar med handkontroll, menyer som laddar extremt långsamt m.m. Nu har det efter patchandet börjat rulla på som det ska, dock ska det sägas att det är den sämsta release av ett storspel på PC som jag någonsin varit med om, och tror inte jag är ensam om att tycka det om man kollar på metacritic.

Rockstar ska ha all skit för att de släpper spelet så buggigt och det är smått otroligt om de kommer undan med det utan den shitstorm andra företag hade fått, men de ska ha enorm cred för världen de byggt och inlevelsen man får av att rida runt i den.

Stabilitet 0/5
Story 2/5
Karaktärer 3/5
Animationer, Ljud, Grafik 10/5
Världen 10/5

Slutbetyg; 5/5

Medlem

Det må vara ett snyggt spel med en välgjord värld, dock är det så fruktansvärt långsamt att jag får panik. Jag behöver inte heller se mannen stycka en sköldpadda i 10 sekunder varje gång. Handlingen är ganska medioker och lyckas tyvärr inte bära upp spelet till en femma. Det får en fyra av mig, knappt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Jag har spelat båda God of war 4 (genom playstation now på pc)

Jag visste inte att detta var möjligt.
Är det som med xbox beta (pc) att man får maxxa grafiken mer än vad konsolen klarar?

rug
Medlem

Jag är ju en inbiten cowboy-filmentusiast sedan barnsben så det här är nog bästa spelet sedan "För några få dollar mer". Storyn är underbar och även om striderna är väldigt lika hela tiden så dras jag med i historien och vill bara spela lite mer hela tiden. Tycker de vävt in side missions bättre än tidigare spel också.

Helnöjd. Brukar inte köpa spel för fullpris längre (har blivit snål gubbe på äldre dar) men det här var värt pengarna!

Medlem

Allt har bara fungerat, från releasen för mig. Upplevt det väldigt optimerat. Var på väg att köpa ett beg ps4, bara för Rdr2. När det utannonserades till pc. 5/5 hittills. Är i början av chapter 3. Men jag har ridit runt, för att öppna hela kartan. Och medvetet gjort mest sidequests.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av rug:

Jag är ju en inbiten cowboy-filmentusiast sedan barnsben så det här är nog bästa spelet sedan "För några få dollar mer". Storyn är underbar och även om striderna är väldigt lika hela tiden så dras jag med i historien och vill bara spela lite mer hela tiden. Tycker de vävt in side missions bättre än tidigare spel också.

Helnöjd. Brukar inte köpa spel för fullpris längre (har blivit snål gubbe på äldre dar) men det här var värt pengarna!

samma här.
Släpar med familjen till High Chapparal, varje sommar 😁. Äntligen kan man vara Luke Macahan. Familjen Macahan var min favvo western som barn. Köpte såklart den kompletta utgåvan när den kom på dvd.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

samma här.
Släpar med familjen till High Chapparal, varje sommar 😁. Äntligen kan man vara Luke Macahan. Familjen Macahan var min favvo western som barn. Köpte såklart den kompletta utgåvan när den kom på dvd.

+1 för Macahan-referensen.

Luke var cool men min favorit var ändå Zeb. Ingen annan kunde både halta och samtidigt se så tuff ut som Zeb. 😄

Medlem

Har spelat sen det släpptes, har haft många krascher, efter patchen kan jag inte starta det... bra jobbat Rockstar, får 2/5 men snyggt är det..

Medlem

Singelplayer kampanjen får en klar 4.
Bra:
Grym grafik och känsla av att rida över de olika områdena. Grymt roliga dialoger mellan karaktärerna och intressanta uppdrag som gör att jag vill spela mer. Att kunna jaga och göra lite som man vill är ett stort plus. Slowmotion läget öppnar för episka skott.
Dåligt:
Minus med de tre Core systemen som jag inte riktigt tycker funkar och som bara är en irritation. Designen för menyer och krafting är också under kritik. Hästen har också en klumpig känsla om man jämför med tex ridandet i Assassins Creed spelen.

Online läget får 3.
Bra:
Kul att kunna spela med andra, älskar att ha mitt egna lilla camp. PvP snabbmatcher är tacksamt att kunna förströra lite tid med när man vill ta en paus från trade, bounty hunting eller collector'ing. Stort plus för de tre yrkena, även om jag tycker de skulle kunna varit mer fördjupade och haft mer sysslor att göra. Jag hoppas verkligen att de kommer utveckla släppa yrken ännu mer samt släppa fler yrken, och det oftare än endast en gång om året. (Jag saknar tex Guldgrävare, Ranchägare, Cowboy, Smed, Farmare, Kavalerist, Outlaw, Professionell Pokerspelare etc etc..)
Dåligt:
Grymt usel design, jag ska förklara. De har tagit bort majoriteten av alla NPC'er som gjorde att städerna kändes levande. Core systemet gör att när du hoppar in i en quick match så kan du hamna i kraftigt underläge om du glömt att fylla dem, inte har några tonics eller mat att boosta dem, samt att har du glömt att köpa kulor till dina vapen så är du rätt så körd mot spelare som fyllt alla sina cores och ammo. Därtill hör att du inte på något snabbt och smidigt sätt kan fylla alla dina cores, tex genom att sova eller gå till saloonen och äta. Det hela blir till ett extrajobb som du måste spendera tid på innan du kan hoppa in i en quick match, vilket tar bort poängen med att ha en quick match. Har jag en halvtimme på mig att lira innan jag ska iväg, då vill jag kunna hoppa in i en snabbstrid och panga av mig, inte spendera den där halvtimmen på mig för att jaga mat, rida till posten och hämta kulor osv (det finns en funktion innan quick matchen börjar där du kan köpa vapen/tonics, men har du ont om pengar så måste du tjäna ihop pengar före. Och pengar du lägger på kulor/tonics är mer än vad du får tillbaka genom att köra quick matches. Som ekonomin ser ut nu så tycker jag att alla kulor och tonics ska vara max påfyllda automatiskt när du kör Quick Match för att alla ska ha samma utgångspunkt, sen kan det gå tillbaks till ursprungsläget när du är ute ur matchen.
Vi har också det konstiga spawning systemet där du alltid spawnar på helt olika platser när du loggar in. Oftast långt ifrån närmaste Fast Travel punkt. Så ska du in och lira lite snabbt och vill jaga eller köra ett kort mission innan du ska till jobbet så är det åter igen mycket dötid som försvinner först för att du ska kunna ta dig till platserna.
Sen har jag sett att buggar som var rapporterade på konsolen vid släpp för ett år sedan fortfarande finns oåtgärdade nu till PC'n.
Det finns mer att klaga om angående designen, men jag nöjer mig så här.

Mitt råd är:
Köp spelet för kampanjen, absolut. Gillar du westerns så lär du inte bli besviken.
Men köp det inte endast för online läget. Och med tanke på vad lite som verkar ha hänt under ett helt års tid på konsol så gissar jag att inte mycket lär hända på PC'n heller den närmaste tiden efter att de nu äntligen släppt de tre klasserna Bounty Hunter, Trader och Collector.
Kan ju alltid hoppas på att Rockstar snart byter ledning och blir lite mer effektivare och börjar satsa på kvalitet mer än att leva på ryktet från tidigare GTA spel.

Medlem

Har krashat mycket för mig och det är väldigt krävande. Annars är det bra

verkar fungera bra sen igår när jag fick senaste uppdateringen... Kunde höja inställningarna rejält. Började om från början för allt jag kommer ihåg är problem.
Tyvärr är vissa delar av kartan dåligt optimerad och det förstör fortfarande. GTA 5 va en betydligt jämnare upplevelse.
Inte roligt när man har 60 .. sen plötligt börjar träden hacka när man ser sig omkring.

Introsekvensen och dom första uppdragen i snön verkar dom ha lagt ner mest tid och pengar på att få snyggt. Där flyter allt jättebra trots att det ser bättre ut än resten..

12
Skriv svar