Recension – Star Wars Jedi: Fallen Order

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kolla på DF analys av spelet/Easy Allies recension , det verkar som ni har fel recensenter (som älska pepsi fast spelet är cola) per spel på siste, samma sak med the outer worlds.

Fast det behöver ju inte heller stämma. Jag älskar Fallout 4, Fallout New Vegas och flera av obsidians tidigare spel. Outer Worlds har allt som jag älskar. Cool world building, välskrivna karaktärer och inspirerande miljöer.. Men till trots kändes spelet väldigt mellanmjölk. oengagerande main story, tråkig gunplay (förutom att kunna sikta på svagheter) och sparsmakade rollspelsmekaniker (stats osv). Älskar cola och spelar cola, men tyckte att colan var avslagen helt enkelt.

Min poäng är, bara för att man inte håller med betyder det inte att det är fel.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så du tycker att när dom säger att det är ett bra spel är ett dåligt betyg?

Japo värkar inte bättre. För dom värkar inte ha nptt koll alls.

Skrivet av TheJudge:

Japo värkar inte bättre. För dom värkar inte ha nptt koll alls.

Men dom säger ju att det är ett bra spel. Hur får du det till dåligt?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

3/5 var precis det man förväntade sig av spelet. Tror inte jag skulle kunna spela det här dock. Stör mig enormt på den karaktär man spelar och dennes enorma "punchable face"

Kunde inte ha sammanfattat det bättre själv. Hade varit kul att få bygga sin egen Padawan, men det är ju inte något rollspel det här.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Att ni bara orkar samma diskussion jämt och ständigt

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Fast det behöver ju inte heller stämma. Jag älskar Fallout 4, Fallout New Vegas och flera av obsidians tidigare spel. Outer Worlds har allt som jag älskar. Cool world building, välskrivna karaktärer och inspirerande miljöer.. Men till trots kändes spelet väldigt mellanmjölk. oengagerande main story, tråkig gunplay (förutom att kunna sikta på svagheter) och sparsmakade rollspelsmekaniker (stats osv). Älskar cola och spelar cola, men tyckte att colan var avslagen helt enkelt.

Min poäng är, bara för att man inte håller med betyder det inte att det är fel.

Håller helt med.

Avslagen cola är en gateway till Pepsi btw.

Relik 📜

Har säkert snurrat förbi tidigare i någon av alla 200+ (!) kommentarer, men..

Det briljanta med FZ är ju att vi inte bara välkomnar snack om spelen och andra åsikter än de som recensionen landar i, utan till och med aktivt uppmuntrar er att tycka till – Medlemsrecensioner!

Där kan du skriva din egen text om precis hur du känner för Star Wars Jedi: Fallen Order eller vilket annat spel som helst. Kort, långt, högt, lågt, subjektivt eller objektivt – du bestämmer! Inte så vi knuffar de texterna under mattan heller, utan snarast tvärt om hamnar ofta tankar som går stick i stäv med FZ-recensioner på framsidan.

Slut på reklam!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Har spelat ett par timmar nu och än så länge är det fenomenalt! Precis det här sp star wars man har väntat på!
Fortsätter det så här är det helt klart en goty kandidat. Löp och köp!

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Har spelat ett par timmar nu och än så länge är det fenomenalt! Precis det här sp star wars man har väntat på!
Fortsätter det så här är det helt klart en goty kandidat. Löp och köp!

Jag känner likadant! Jag har spelat 7-8 timmar så långt och jag bara njuter. Gameplay, story. lore, musik, pew pew-ljuden, SW-känslan... Love it!

Störtskönt spel, det passar mig perfekt.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag känner likadant! Jag har spelat 7-8 timmar så långt och jag bara njuter. Gameplay, story. lore, musik, pew pew-ljuden, SW-känslan... Love it!

Störtskönt spel, det passar mig perfekt.

Håller med er båda. Sjukt beroendeframkallande.
Har precis kört igenom trialplaneten och började precis på zeffos. Dock kanske Jedi Grandmaster var fel att börja med, sjukt svårt. Men som tur är kan man byta under spelets gång.
4/5


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Håller med er båda. Sjukt beroendeframkallande.
Har precis kört igenom trialplaneten och började precis på zeffos. Dock kanske Jedi Grandmaster var fel att börja med, sjukt svårt. Men som tur är kan man byta under spelets gång.
4/5

Jag spelar på Jedi Master-nivån och den är sådär lagom utmanande. Jag åker på pisk ibland men det känns sällan omöjligt (hittills har jag gett upp på ett enda ställe... men bara tillfälligt! 😄 Jag ska tillbaka dit så fort jag skaffat lite fler jedi-förmågor).

Medlem

Klaga inte på recensionen, den är subjektivt skriven. Det är en åsikt av miljarder. Värd varken mer eller mindre. Att klaga på att recensenten har en åsikt är lite märkligt faktiskt.

Väntar själv på en ordentlig recension från ACG.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Att ni bara orkar samma diskussion jämt och ständigt

Skrivet av Le Erik:

Helvete vad folk stirrar sig blinda på betygen. Bias dit och partisk dit. Fz gav "bara" en 3 av 5 medan IGN gav en 14/10. So what? Olika recensenter och olika sajter. Förövrigt ganska läskigt att flera här verkar hålla IGN's recensioner som någon sorts golden standard... Bör man inte titta runt på lite olika recensioner, titta på lite gameplay och sedan bilda sig en egen uppfattning kring spelet i fråga? Bra skriven recension för övrigt.

Jag tänker bara så här: Jag VILL att det ska vara ett bra spel, blir lite besviken av att höra att FZ tycker det är ett medelmåttigt spel.
Kollar nån annan recension (IGN) Ser att dom tycker spelet är bättre. Blir glad och klänger fast vid tanken om att nån annan tycker det är bra för det är ju det jag vill höra, även om jag kanske litar / ( har samma smak som några på FZ) mer på FZ:s betyg

Summa : Min hjärna går på IGN och jag köper spelet För jag vill ändå ha ett SW spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Två timmar in känns det väldigt bra Hoppas att det håller i sig!

Medlem

Spelat 5 h

4/5 ^^

NuZ
Testpilot

Sjukt intresserad av vad @Gustav Höglund och Calle tycker om spelet?! De lovade på Fragzone Fredag att de skulle lira i helgen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jbx
Medlem

Har nu spelat i några timmar. Spelet känns inte riktigt Star Wars för mig men det är absolut underhållande.
Håller med om att rutschkanorna är för många och att spelvärlden är märkligt ihopsatt. En gigantisk fläkt mitt i ett rum?!
Men som sagt det är fortfarande roligt att spela.

3/5


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Asså efter några timmer tycker jag att det är visst "en" variant av Star Wars spelen jag letar efter. Finns det andra SW spel jag letar efter? Visst. Men det beror kanske på att jag gillar Uncharted / Tomb Raider stilen. Med en inslag av "Souls Light" (vilket många inte verkar hålla med om, men det struntar jag i).

Att skriver EA:s SW förbannelse är lite väl mycket mot EA som sådan. Inte att jag gillar EA, men det enda de kanske har att göra med detta är hur mycket tryck till leverans innan allt var polerat. Vid en etta eller tvåa skulle man kanske säger det så?

Medlem

Klarat spelet nu, 37 timmar spelat enligt origins. Gav första 12 timmarna 8/10, men spelet blev bara bättre och bättre, 9/10 är mitt betyg nu, dessvärre lite tekniska grejer som jag tycker påverkade gameplayet. Men storyn är helt fantastiskt och slutet är helt makalöst coolt, super nice karaktärer man möter i senare delen av spelet som jag misstänker att vi kommer se mer utav. Är så lycklig för detta, äntligen ett riktigt bra Star Wars spel igen!

Medlem

Jag kommer att vänta tills att det blir rea på spelet (och när jag har tillgång till min gaming PC igen), men från det jag har sett från spelvideon, känns det fortfarande som att inget spel med ljussablar har kommit i närheten av jedi outcast, ett spel som kom ut 2002. Om det är något spel vilket behöves en remake på, är det jedi outcast.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Avstängd

Spelar (ca 2 timmar) på Xbox One X och 4K tv...riktigt häftigt håller med @sarlucic fantastisk story än så länge grym teknik.....@MacNille varför vänta på rea köpte mitt för 35 euro ca 420 kr dock till xbox one spelar inte på PC

Avstängd
Skrivet av whatsaidyou:

Spelar (ca 2 timmar) på Xbox One X och 4K tv...riktigt häftigt håller med @sarlucic fantastisk story än så länge grym teknik.....@MacNille varför vänta på rea köpte mitt för 35 euro ca 420 kr dock till xbox one spelar inte på PC

35 euro??? Det är ju halva priset upp mot va de kostar övriga butiker??

Avstängd

@bitswe77: nja halva och halva...det är ca 100 kr billigare men ändå spelet är ju nytt!!

Owe
Medlem

Spelat ca 12h.
Började spela helt förutsättningslöst.
Vilket fantastiskt spel! Storyn och de varierande miljöerna är klockrena.
Äntligen ett bra star wars spel.
Får hittills 9/10. Får se om det ändrar sej.
Att ge det 3/5 är bara pinsamt skamligt.
Lär ju knappast varit ett starwars eller tredjepersons gamer som recenserat det.
Tipsar att köpa en månad origin access premier för 149:- för att spela det billigt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av sarlucic:

Klarat spelet nu, 37 timmar spelat enligt origins. Gav första 12 timmarna 8/10, men spelet blev bara bättre och bättre, 9/10 är mitt betyg nu, dessvärre lite tekniska grejer som jag tycker påverkade gameplayet. Men storyn är helt fantastiskt och slutet är helt makalöst coolt, super nice karaktärer man möter i senare delen av spelet som jag misstänker att vi kommer se mer utav. Är så lycklig för detta, äntligen ett riktigt bra Star Wars spel igen!

Håller helt med dig. ”Den sista man rekryterar” kan man säga utan att spoila är tveklöst en av de mest spännande karaktärerna. Fantastiskt spel och vet inte varför folk klagar på slutet av spelet. Är ju högt och bra tempo hela tiden och planeterna är väldigt vackra.

Spelat igenom spelet nu (ännu inte 100% men ska ge mig på det också) och står fast vid mitt betyg 4/5. Tappar tyvärr på det tekniska imellanåt och att shortcuts borde vara mer uppenbara endå när det är ett baktracking spel. Fast det lyser i ansiktet att man låst upp en genväg men man vet inte vart

Bästa på mycket länge och Respawn håller uppe EA över vattenytan. Hoppas på iaf en matig expansion eller en uppföljare. Låt det ta tid dock och missa inte med det tekniska. 1 crash på Xbox för mig och fladdrande poncho mest hela tiden.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag spelar på Jedi Master-nivån och den är sådär lagom utmanande. Jag åker på pisk ibland men det känns sällan omöjligt (hittills har jag gett upp på ett enda ställe... men bara tillfälligt! 😄 Jag ska tillbaka dit så fort jag skaffat lite fler jedi-förmågor).

Låt mig gissa, grodbossen?

Avstängd

Måste nog köpa detta ändå till veckan efter alla positiva kommentarer här.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag känner likadant! Jag har spelat 7-8 timmar så långt och jag bara njuter. Gameplay, story. lore, musik, pew pew-ljuden, SW-känslan... Love it!

Störtskönt spel, det passar mig perfekt.

Roligt att läsa sådana här kommentarer. Ser mycket om att "recensioner" är rätt dåliga, men jag tycker att dom har lyckats riktigt bra. Spelet utspelar sig inte unde mytomspunna svunna dagar eller Jedins glansdagar. Om jag inte missminner mig så är detta under perioden då Starwars: Rebels utspelar sig så jag har fortfarande förhoppning om att kanske träffa på någon karaktär därifrån.

Dock så underlättar det spelet mycket om man mappar om kontrollerna lite. Vem kom på att Z skulle vara evade, typ?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Låt mig gissa, grodbossen?

Haha, japp!

Skriv svar