Nu hotas filmatiseringen av J R R Tolkiens ?Bilbo - en hobbits äventyr?

Medlem
Nu hotas filmatiseringen av J R R Tolkiens ?Bilbo - en hobbits äventyr?

"Nu hotas filmatiseringen av J R R Tolkiens ”Bilbo - en hobbits äventyr” igen. Det är ”Sagan om Ringen”-författarens efterlevande som än en gång kräver ersättning för filmtrilogin. Filmbolaget New Line ifrågasätts för sitt sätt att redovisa, ett sätt som har lång tradition."

länk

Skit :evil:

Vill så gärna se den.

Jävla kapitalister...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vet nån varför inte Peter Jacksson ska göra den , får han inte eller vill han inte ?
Snubben som gjorde pans labyrint ska ju tydligen göra Bilbo filmen.

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Vet nån varför inte Peter Jacksson ska göra den , får han inte eller vill han inte ?
Snubben som gjorde pans labyrint ska ju tydligen göra Bilbo filmen.

För egen del så tycker jag att det verkar vara ett steg i rätt riktning - Peter Jackson har ett lite mer "pokémon" tillvägagångssätt än den andra snubben.

Jag tror den blir mörkare, mer vuxen, djupare och förmodligen mer spännande om han gör den istället för Jacksson. (Jag minns inte hur hans namn stavas)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kommer att bli grymt besviken om filmen inte blir av. Sagan om Ringen trilogin är helt underbar. Vill ha mer!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Juno Reactor:

Vet nån varför inte Peter Jacksson ska göra den , får han inte eller vill han inte ?
Snubben som gjorde pans labyrint ska ju tydligen göra Bilbo filmen.

För egen del så tycker jag att det verkar vara ett steg i rätt riktning - Peter Jackson har ett lite mer "pokémon" tillvägagångssätt än den andra snubben.

Jag tror den blir mörkare, mer vuxen, djupare och förmodligen mer spännande om han gör den istället för Jacksson. (Jag minns inte hur hans namn stavas)

Håller med Castor, bättre om Bilbo blir lite mörkare, djupare och vuxnare.
Peter Jackson är en ganska duktig, men jag tror inte han är skapad för att göra filmer som Bilbo.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Vet nån varför inte Peter Jacksson ska göra den , får han inte eller vill han inte ?
Snubben som gjorde pans labyrint ska ju tydligen göra Bilbo filmen.

För att han anser att han fortfarande inte fått den betalning han skulle haft för trilogin.

För övrigt är detta inte sista filmen som skiter sig. Hollywood har gått in i ett läge där filmernas värde på börsen avgör om de slutligen kommer produceras.

Numera kan man spekulera i filmer och hur de kommer att lyckas. Det tråkiga är att filmbolag kan komma att fatta (och gör redan) beslut för framtida filmer baserat på detta...

http://148.106.4.60/registration/


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

För egen del så tycker jag att det verkar vara ett steg i rätt riktning - Peter Jackson har ett lite mer "pokémon" tillvägagångssätt än den andra snubben.

Jag tror den blir mörkare, mer vuxen, djupare och förmodligen mer spännande om han gör den istället för Jacksson. (Jag minns inte hur hans namn stavas)

Jag ställer mig bakom CasatorFiber när det gäller det här.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ähh who cares lol varför ska dem efterlevande kräva pengar för? Helt retarded iaf.
Men imo klarar mig utan sagan om ringen o harry potter...

Medlem

känner såhär angående detta, tycker varken det är bra eller dåligt.
bryr mig helt enkelt inte i guess, vilket gör min närvaro i denna tråden helt onödig... oh wait, hej hej.

Medlem
Medlem
Skrivet av johanp:

Läs boken istället.

Och då försvinner viljan av att se filmen? Även om man läst boken några gånger tidigare?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Lite lustigt att folk vill ha Bilbo mörkare och mer vuxen när det egentligen borde vara tvärtom. Bilbo var en barnbok och Sagan om Ringen inte. ^^

Jag tror starkt på att Guillermo del Toro kommer att göra ett bra jobb - förhoppningsvis bättre än Peter Jackson. PJ var inte dålig, men jag skulle vara tacksam om vi slipper comical relief.
Filmen/filmerna måste bli av! Fixa tvisten på något vis, snälla!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Lite lustigt att folk vill ha Bilbo mörkare och mer vuxen när det egentligen borde vara tvärtom. Bilbo var en barnbok och Sagan om Ringen inte. ^^

Kanske är just därför att det är en barnbok som folk vill att filmen ska bli mörkare. Skulle inte orka gå och se en barnfilm på bio.

1
Skriv svar