Bekräftat - Valve visar Half-Life: Alyx på torsdag!

Robot
Bekräftat - Valve visar Half-Life: Alyx på torsdag!

Valve väcker Half-Life-serien ur 12 års dvala.

#half-life-2, #half-life-alyx, #nyhetstips, #valve


Medlem

Jag kanske borde spela de andra spelen någon gång?

Medlem

Vr-spel eller inte, jag är bara glad att Valve har fått för sig att de kan göra spel igen

Medlem

Öööh, nej tack?


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jozo:

Vr-spel eller inte, jag är bara glad att Valve har fått för sig att de kan göra spel igen

Var väl inte länge sedan de gjorde 4/5 spelet Artifact?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Mycket trevligt, hoppas bara som sagt att det är fullt kompatibelt med Rifts kontroller.

Vet dock inte om mina nerver skulle klara av att köra igenom ett Ravenholm i VR. Frågan är ju när i tidslinjen spelet kommer utspela sig.

eld
Medlem

Visst, tack för VR och så, men hela grejjen som tar emot är att de gör en spinoff på ett IP där folk väntat hela sina liv på en 3'a

Medlem

Skaparna av HL o HL2, finns dom kvar på Valve?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Men jäklar vad najs! Precis det man har längtat efter! HL i VR kan ju inte bli bättre
Mycket bra att det kommer lite fler storspel till VR.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Hehe Nu åker du.

Nä, varför då? Om någon misstycker får dom ju ta bort inlägget. Själv tycker jag om att kunna hitta små bitar av info eller inspo!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vr-spel eller inte, jag är bara glad att Valve har fått för sig att de kan göra spel igen

Återstår väl att se för de som har VR om Valve kan göra spel eller inte

Medlem

För mig känns det bara spontant som att de använder Halflife namnet för att försöka boosta försäljningen av sin egen VR-Satsning. Återstår väl att se vad de med VR tycker om spelet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jonny Myrén:

Mycket trevligt, hoppas bara som sagt att det är fullt kompatibelt med Rifts kontroller.

Vet dock inte om mina nerver skulle klara av att köra igenom ett Ravenholm i VR. Frågan är ju när i tidslinjen spelet kommer utspela sig.

"We don't go there anymore..."


signatur
Medlem

Deras teknikdemon är det klart bästa VR-upplevelserna jag har haft med min Index, så jag ser något enormt fram emot detta, även om jag inte personligen är speciellt intresserad av Half-Life. Hoppas VR kan ta fart på riktigt och något måste ju starta det, Valve kan definitivt vara det som gör det.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Deras teknikdemon är det klart bästa VR-upplevelserna jag har haft med min Index, så jag ser något enormt fram emot detta, även om jag inte personligen är speciellt intresserad av Half-Life. Hoppas VR kan ta fart på riktigt och något måste ju starta det, Valve kan definitivt vara det som gör det.

Enda som kan få VR att sticka iväg rejält är att priserna kommer ner på lägre nivåer. Som det är nu är det bara en Grej för de mest hängivna, typ som GTX Titan grafikkort och CPUer för 8000kr.
En Vive kostar idag vad? 8-9k? Det behöver mer än halveras för att få fart, tror jag iaf.

Dessutom är tekniken enligt mig inte värd pengarna ännu, Skärmarna behöver bli bättre. Enheterna mindre otympliga osv. Den biten kommer komma men vi är inte där ännu.

Medlem

VR, precis vad den breda massan ville ha. Not.


signatur

I drank what?

Avstängd

DAMN! Då kanske man kan investera i en Oculus Quest för spelens skull och inte bara du vet vad?

Medlem

Mäktigt! Jag kommer lätt köpa en PC och nytt VR för att köra detta. Räknar inte med att min PSVR håller måttet.

Medlem

But why? Gillar att de trollar oss med denna skit efter att de dissat våra skrik efter ett Half-life 3 i tusen år. Allt för att sälja sin VR-skit.

Medlem

Gäsp. Blir säkert ett bra spel, men det det känns mer som ett stort skämt efter att de lämnade spelvärlden med en stor cliffhanger för cirka 84 år sedan 😂


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Shit, blev lite smått i chock!! Hoppas bara det kommer vara kompitabelt med vive wandsen eller om man måste bli tvungen att investera i index controllers.

Medlem

Alltså. Kan någon förklara vad som är skillnaden mellan Diablo Immortal och att Valve utannonserar ett Vr-Half-Life efter 12 år? Det här är ju rena skandalen för fan.

"Don't you guys have VR?"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Mycket trevligt, hoppas bara som sagt att det är fullt kompatibelt med Rifts kontroller.

Vet dock inte om mina nerver skulle klara av att köra igenom ett Ravenholm i VR. Frågan är ju när i tidslinjen spelet kommer utspela sig.

Jag ryser av tanken. Vågar inte starta upp Alien:Isolation VR även fast jag plågade mig igenom spelet i 2D med skräckblandad förtjusning.

Skrivet av Zidious G:

Alltså. Kan någon förklara vad som är skillnaden mellan Diablo Immortal och att Valve utannonserar ett Vr-Half-Life efter 12 år? Det här är ju rena skandalen för fan.

"Don't you guys have VR?"

Det ena är ett omgjort kinesiskt mobilspel och det andra är en VR-flaggtitel. Varför är det skandal med VR nu helt plötsligt? Att Valve satsar på VR torde inte komma som en överaskning. Det har ryktats om ett Half-Life VR i åratal.

Skrivet av Zidious G:

Alltså. Kan någon förklara vad som är skillnaden mellan Diablo Immortal och att Valve utannonserar ett Vr-Half-Life efter 12 år? Det här är ju rena skandalen för fan.

"Don't you guys have VR?"

Skillnaden är väl att Diablo Immortal kommer alla kunna spela eftersom alla har ju en telefon. Half Life VR kommer väl endast 1% av Steams användarbas att kunna spela, om ens det.

Medlem

alla års väntan o ett sketet VR spel.. gäsp

Medlem

Som en del redan sagt, snark på att detta blir något till VR.

Kan säkert bli "en cool grej" men inget majoriteten vill ha. Åtminstone inte när det kommer till något nytt från Half-Life.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Skillnaden är väl att Diablo Immortal kommer alla kunna spela eftersom alla har ju en telefon. Half Life VR kommer väl endast 1% av Steams användarbas att kunna spela, om ens det.

Ja, alltså jag menar att detta är ju samma fail som när Blizzard utannonserade Diablo Immortal. Alla har väl väntat på ett regelrätt Half-life 3 men istället får dem detta. Fast det här slår ju Diablo Immortal med hästlängder.

123
Skriv svar