Diablo IV är föga förvånande avtäckt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

På wikipedia står det att man tror det är release 2021 men då passar ju inte det in med ps4/xbox1? 🤔

Allt det där gällande släpp verkar konstigt. De har själva sagt att det inte ens kommer "Blizzard soon", utan att det kommer ta ännu längre tid, men samtidigt berättar de att det kommer släppas till PS4 och Xbox.

Konstigt. Såvida de inte vill släppa ett spel till en konsol ingen vid det laget knappt kommer använda längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@uberpwnage2.0 @Laddemannnen PS5 och Xbox "Scarlett" har inte lanserats än, så det är nog så enkelt som att de bara presenterar lansering för plattformar som existerar. Båda konsolerna kommer vara bakåtkompatibla, och då D4 med all sannolikhet släpps efter PS5/Scarlett släppts kommer spelet garanterat få antingen dag 1-patch till båda systemen, eller till och med släppas i versioner för PS4/5 och Xbox One/Scarlett vid lansering.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loevet:

@uberpwnage2.0 @Laddemannnen PS5 och Xbox "Scarlett" har inte lanserats än, så det är nog så enkelt som att de bara presenterar lansering för plattformar som existerar. Båda konsolerna kommer vara bakåtkompatibla, och då D4 med all sannolikhet släpps efter PS5/Scarlett släppts kommer spelet garanterat få antingen dag 1-patch till båda systemen, eller till och med släppas i versioner för PS4/5 och Xbox One/Scarlett vid lansering.

Yup. Precis så en developer förklarade när jag tittat vidare på en stream här. Säger väl inte precis att det är så, men han lutar åt det hållet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@uberpwnage2.0: I princip alla utvecklare som har spel som släpps nästa år eller efter det kommer göra patchar tillgängliga för PS5/Scarlett, om spelen inte är stora nog för att motivera en lätt remaster-version för systemen det vill säga. Sonys egna stortitlar lär ju ha dag 1-patchar som visar upp PS5 från sin bästa sida, Marvel's Spider-Man och God of War 2018 är väl inga högoddsare direkt


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Tveksam på ps4 och Xbox One. Sony och Microsoft lär ju hunnit ut med nya konsoler innan spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@uberpwnage2.0 @Laddemannnen PS5 och Xbox "Scarlett" har inte lanserats än, så det är nog så enkelt som att de bara presenterar lansering för plattformar som existerar. Båda konsolerna kommer vara bakåtkompatibla, och då D4 med all sannolikhet släpps efter PS5/Scarlett släppts kommer spelet garanterat få antingen dag 1-patch till båda systemen, eller till och med släppas i versioner för PS4/5 och Xbox One/Scarlett vid lansering.

Ahhh ok, det förtydligar!

Medlem

Klart och tydligt ett konventsdemo som folk spelade tycker jag, så det är svårt att säga något om hur slutprodukten blir. Blev ändå smått hypad av det hela, då jag tycker man verkar vara på rätt väg. Den enda reservationen jag har är egentligen det där med online-hubs. Det kan bli coolt om man gör det på rätt sätt, men det kan också bara vara något för att visa upp de oundvikliga MTX i, vilket som vi ser i Anthem är värdelös design.

Tippar på en 2021-release, och blir definitivt något jag kommer prova, speciellt som man är tillbaks med Druid.

Avstängd

@Striva: Det är stor skillnad på att skicka upp en rymdraket som bara kan kontrolleras innan uppskjutning jämfört med ett spel som kan internt buggtestas av spelare dygnet runt om så önskades. "Falsk jämförelse" & "Halmgubbe" på slutet.

Att ett spel måste förlita sig på MTX-intäkter för att förse framtida content visar ju på hur svagt spelet från början var (tillräckligt dåligt att inte tillräckligt många villa lägga egna slantar på det).

Lägg märke till folk som inte längre vill köpa Ubisoft eller UbiBug förrän flera månader efter release pga. snålt buggtestande. Då måste de givetvis dra in pengar från annat håll (MTX-maraton).

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Vissa har koll och andra inte. Du har inte koll. Det är okej!

Pedantisk översittarton bör också straffas med banhammer.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Pedantisk översittarton bör också straffas med banhammer.

Eftersom man inte kan "rösta ner" på FZ så skriver jag +1


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av AplAy:

@Striva: Det är stor skillnad på att skicka upp en rymdraket som bara kan kontrolleras innan uppskjutning jämfört med ett spel som kan internt buggtestas av spelare dygnet runt om så önskades. "Falsk jämförelse" & "Halmgubbe" på slutet.

Att ett spel måste förlita sig på MTX-intäkter för att förse framtida content visar ju på hur svagt spelet från början var (tillräckligt dåligt att inte tillräckligt många villa lägga egna slantar på det).

Lägg märke till folk som inte längre vill köpa Ubisoft eller UbiBug förrän flera månader efter release pga. snålt buggtestande. Då måste de givetvis dra in pengar från annat håll (MTX-maraton).

Jag tror du missar hur marknaden fungerar idag. Alla kör i princip mtx, varför ska D4 inte göra det?
Skyll inte på någon än mobilmarknaden på detta. Att mtx existerar i spel oavsett fullpris från början eller inte är förelegat.
Ett annat exempel är typ witcher, de släpper sitt ingame kortspel som "eget" spel, är det också girigt?

Idag måste man hänga med om man vill tjäna pengar annars dör man sakta ut. Det är ju inte för inte som riot utannonserar 40 projekt. De pengarna de har idag kommer ta slut, dem vet det. För att kunna tjäna pengar behöver de nya produkter för LOL kommer inte hålla dem flytande oavsett om de ha fullpris på sina spel eller inte. Pengar är pengar

Medlem
Skrivet av didde:

Dumma frågor får... Ja.
Men inte för att säga att du bara har fel så har det hänt en del med både teknik och marknaden sedan D2s dagar.
Att jämföra varför det gick bra för 10+ år sedan att släppa ett spel utan att ta extra betalt säger ju sig självt. Tekniken har utvecklats i en sådan fart att man nu har möjligheten att göra det.
Titta på fortnite, det är i ständig förändring just pga att de får in kapital nog att fortsätta snurra karusellen. Skulle intäkterna dala kraftigt skulle även uppdatering göra det.
Kolla heroes of the storm, inga cash inga uppdateringar.
Ok, det är ju faktiskt gratisspel, så hur kan man applicera detta på ett spel för 600? Det du betalar för att den kostnad som företaget lagt på att utveckla spelet, ofta har gratisspel en initialt lägre kostnad då det oftast är sparsamt med innehåll.
Diablo i det här fallet behöver story, röstskådespelare, singleplay/multiplaystöd osv. Det ligger en större utvecklingskostnad på bordet direkt.
Sist så har inte priset på spel ökat. Det har kostat cirka 600kr för stora spelsläpp i många år. Trots inflation. Du betalar alltså mindre i värde för ett spel idag än för 15 år sedan. Visst har marknaden växt, men tycker själv att det inte är tillräckligt för detta förmånliga pris. Därav kör många på mtx för att dryga ut ett spels livstid.
Om man inte gillar detta finns det andra spel som både har billigare utvecklingskostnad och lättare för plånboken.

Du missförstod nog, jag svarade bara på Strivas dåliga svar på AplAy's inlägg..

Skrivet av AplAy:
kan man inte fixa buggarna innan release???

Gå till inlägget

Skrivet av Striva:
Det här måste vara en av de dummaste frågorna jag läst på ett bra tag.
Varför exploderade alla raketer NASA försökte skicka upp i rymden i början? Det var ju bara att fixa alla problem innan de skickade upp dem.
Varför är du inte en miljardär? Det är ju bara att köpa saker för en krona och sälja det för två kronor. Enkelt.

Medlem
Skrivet av roftg:

Du missförstod nog, jag svarade bara på Strivas dåliga svar på AplAy's inlägg..

Skrivet av AplAy:
kan man inte fixa buggarna innan release???

Gå till inlägget

Skrivet av Striva:
Det här måste vara en av de dummaste frågorna jag läst på ett bra tag.
Varför exploderade alla raketer NASA försökte skicka upp i rymden i början? Det var ju bara att fixa alla problem innan de skickade upp dem.
Varför är du inte en miljardär? Det är ju bara att köpa saker för en krona och sälja det för två kronor. Enkelt.

OH well. Satt på mobilen

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara 3 klasser va lite väl fattigt.

5 klasser när det släpps!

Medlem
Skriv svar