Control, Death Stranding och The Outer Worlds nominerade till 2019 års bästa spel

Robot
Control, Death Stranding och The Outer Worlds nominerade till 2019 års bästa spel

Game Awards har släppt nomineringarna.

#goty-2020, #årets-spel-2020


Medlem

Då får de väl ge det till Death Stranding, skulle ändå inte förvåna om de skulle göra just det. Skulle dock bli någorlunda glad om Gris tar det. Control... det var en stor besvikelse, imo.

Medlem

Jag tror ni har publicerat fel lista.

Edit: Ja, det där är listan över nominerade till "best art direction".

Medlem

"Om du vill rösta kan du göra det nu, fram till natten mellan den 11 och 12 november" Ajdå

Förövrigt är Sekiro GOTY för mig. Det lär inte vinna årets spel tyvärr men hoppas det får ett par priser åtminstone, fantastiskt spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inget av spelen är värda game of the year även om man kollar de korrekta nomineringarna.

Medlem

Game of the Year

Control (Remedy/505 Games)
Death Stranding (Kojima Productions/SIE)
Super Smash Bros. Ultimate (Bandai-Namco/Sora/Nintendo)
Resident Evil 2 (Capcom/Capcom)
Sekiro: Shadows Die Twice (From Software/Activision)
The Outer Worlds (Obsidian/Private Division)

Rätt lista. Som ovan sa, det är "best art direction" ni har lagt in på artikeln.
Personligen så tycker jag att Sekiro och Outer Worlds ska få dela på GOTY. Båda är otroligt bra för sina respektive genreer. Förvånande att inte Star Wars Jedi: Fallen Order är med? Det är trots allt en stor jävla grej, och det var långt ifrån dåligt, jämfört med tex Control, och en Remake aka RE2. Otroligt dåliga GOTY kandidater i år enligt mig.

Medlem

Meh, outer worlds var väl årets besvikelse i min mening. Men art:en är väl ok så det kan det väl få vinna

Medlem

Längtar till 2020 alla dunder titlar kommer då många blev postponade till 2020 ifrån 2019.

har ni en backlog redan då föreslår jag ni spelar igenom den för 2020 kommer det smattra med spel,

Death stranding vinner enligt mig utan tvekan, alla andra spel är spel som bara gjort sina redan skapade generer lite annorlunda och inte alltid bättre ex outerworld seikiro m.m

Outer worlds vart riktigt bra, men som ovan mycket mer kunde gjort och gjorts bättre är en stark 3a av 5 möjliga precis som seikiro.

Men om man tittar på exempelvis death stranding går ju inte att jämnföra.

Medlem

Death Stranding innehåller lite nytänk men skulle inte säga att det är bästa spel. Gameplay i spelet är inte så himla bra och spelet innehåller många repetetiva och långsamma spelmoment. Säger inte att Death Stranding är dåligt men det finns så många andra spel som ger mycket mer nöje i mitt tycke.

Sekiro vinner av listan i nyheten om jag får välja men då har jag inte spelat Sayonara eller Control.

Medlem

Själv röstade jag på Resident Evil 2.

Testpilot

Har bara spelat Death Stranding och Sekiro och det är tajt men DS är nog etta i nuläget (har ej spelat klart det ännu). Intresserad av RE 2 och Smash Bros.

Star Wars spelet kom nog för sent för att bli nominerat, kanske blir på nästa års show.

Medlem

Tråkig lista. Death stranding är det enda som är värdigt att finnas på den. Game awards skulle vara mer trovärdigt om de baserade sina nomineringar på faktiska framsteg och innovation i speldesign snarare än popularitet och försäljning. Det kan snarare ses som ett pris i vilken publisher som sänkt mest pengar i marknadsföring.

Medlem

Death Stranding måste vara så jävla överskattat 😅 Men är väl med i alla kategorier bara för att hosten är kär i Kojima och har en cameo i spelet 🤷🏼‍♂️
Sjukt att varken Pokémon Sword/Shield eller Jedi: Fallen Order inte är nominerade...

Redaktör
Skrivet av Margy:

Jag tror ni har publicerat fel lista.

Edit: Ja, det där är listan över nominerade till "best art direction".

Skrivet av Fezk:

"Om du vill rösta kan du göra det nu, fram till natten mellan den 11 och 12 november" Ajdå

Slarv, fixat - tack!


signatur
Medlem

DS utan tvekan. Bästa nånsin

Medlem

Bara spelat smash bros på lista så får väll rösta på det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

WoW Classic borde vara med i nomineringen imo.

Medlem

själv rösta jag Resident Evil 2 men för mig personligen bästa spelet i år är Anno 1800 men det finns ju inte med på listan för det är ju inte mainstream nog.

Control = inte ens hört talas om

Death Stranding = Är det ens ett spel ?

Resident Evil 2 = Det är så här man gör en bra remake

Sekiro: Shadows Die Twice = Alldrig spelat

Super Smash Bros. Ultimate = Alldrig spelat

The Outer Worlds = Klart bästa FPS/RPG spelet.

Medlem

Kul att Disco elysium och ZA/UM är nominerade i 4 kategorier.
DS lär väl vinna alla dessa kategorier, men kul att de blev nominerade i alla fall.

Medlem

Ja, alltså, Witcher 3 kom ju tekniskt sett ut i år också, fast till switch Game of the year igen?

Medlem

Står utan tvekan mellan RE2 och Sekiro för mig. Sitter mitt uppe i Death Stranding för tillfället och tycker att det är rätt najs men långt ifrån de två titlarna i mitt tycke.

Avstängd

Personligen känner jag att Game Awards är för mycket spelvärldens självgoda "the Oscars".

Skillnaden är väl att vid Game Awards kan åtminstone "World Premieres" dyka upp vilket alltid är ett trevligt inslag.

För övrigt finner jag resten av hela tillställningen "meh" och ¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Medlem

Kan vara ett av de svagaste åren för GOTY på länge. Dock kan jag säga att jag aldrig någonsin kommer titta på eventet i framtiden om det där pissljumna spelet Outer Worlds vinner för att alla Fallout-suktande gamers inte har fått något på så länge att de kan tycka det där spelet ens är i närheten av GOTY.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Att Death Stranding skulle finnas på Game Of The Year var självklart. Redan när det utannonserades för 4 år sedan. Men lite konstigt att en 83 Meta slår en 84 Meta. Men den gör det för det är ett Kojima spel. Jag la min röst på ett annat spel. Men det är förgäves för Geoff Keighly kommer se till att den vinner.

eld
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att Death Stranding skulle finnas på Game Of The Year var självklart. Redan när det utannonserades för 4 år sedan. Men lite konstigt att en 83 Meta slår en 84 Meta. Men den gör det för det är ett Kojima spel. Jag la min röst på ett annat spel. Men det är förgäves för Geoff Keighly kommer se till att den vinner.

Två scenarios:

Det är ett bra spel.

Geoff styr över game awards.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att Death Stranding skulle finnas på Game Of The Year var självklart. Redan när det utannonserades för 4 år sedan. Men lite konstigt att en 83 Meta slår en 84 Meta. Men den gör det för det är ett Kojima spel. Jag la min röst på ett annat spel. Men det är förgäves för Geoff Keighly kommer se till att den vinner.

Keighley är varken med och nominerar eller utser vinnare.

Vad är det för konstigt att ett spel med en poäng lägre Meta kan slå ett annat spel när det gäller "Årets Spel"? Recensioner är enstaka personers åsikter medan röstningar för "Årets..." brukar göras av hela redaktioner.

Vilka två spel menar du förresten?

Medlem

Spelen som är nominerade utses av diverse aktörer som IGN, Gamespot etc, som alla får skicka in en lista över spel de anser ska vara med. Hos respektive aktör är det även recensenter/personalen som inbördes röstar om vilka spel aktören i stort ska välja.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

När man ser på de nominerade titlarna så känns det som 2019 som är ett av de svagaste spelåren på evigheter.

Det är mycket möjligt att Death Standing är fantastiskt, men som icke-konsolspelare så var det enormt skralt med riktigt bra AAA titlar i år.

Medlem
Skrivet av Margy:

Vilka två spel menar du förresten?

Death Stranding är den med 83. Gears 5 är den med 84.

Men ett till spel med mindre Meta är med. Control på 82.

Control borde ersättas av Gears 5 säger jag. Fast att det är fortfarande buggigt. Tror jag, har inte rört det på nån månad.

12
Skriv svar