En komponent för 50 öre låg bakom den sena Playstation 3-lanseringen

Robot
En komponent för 50 öre låg bakom den sena Playstation 3-lanseringen

Xbox 360 fick ett års försprång på grund av en laserdiod.

#playstation-3


Medlem

Kul info. Jobbar i butik och hört ganska roliga anledningar till varför produkter har blivit långtidsrestade.

Medlem

Förunderliga värld


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

En av de mest intressanta nyhets(?)artiklarna i år. Alltid lika fascinerande, såna här grejer, och konsekvenserna de leder till.

Medlem

Undra om Xbox äntligen kommer få några vettiga exklusives i nästa generation, som inte är Gears of War eller Halo. Känns som både PS2, PS3 och PS4 så blev Xbawx rätt ägd på den fronten. Så klart en fråga om vilka spel man gillar och så, men kollar man spel på 90% + på metacritic så har väl Xbox typ INGA exklusiva spel som inte är Gears eller Halo, om minnet stämmer.
Notera att jag inte vill hata mot xbox. Jag är bara förundrad över att de har så "killer apps"

Medlem
Skrivet av Evilof:

Undra om Xbox äntligen kommer få några vettiga exklusives i nästa generation, som inte är Gears of War eller Halo. Känns som både PS2, PS3 och PS4 så blev Xbawx rätt ägd på den fronten. Så klart en fråga om vilka spel man gillar och så, men kollar man spel på 90% + på metacritic så har väl Xbox typ INGA exklusiva spel som inte är Gears eller Halo, om minnet stämmer.
Notera att jag inte vill hata mot xbox. Jag är bara förundrad över att de har så "killer apps"

Du vill inte hata, bara skriva något som inte alls har med artikeln att göra?

Skribent

PS3 måste ju vara ett exempel där teknisk innovation går lite fel. PS3 i sig var en fantastiskt maskin rent tekniskt. Men tänker både på det där med laserdioden som de inte fick upp tillräckligt med produktion på. Plus då det faktum att Cell-processorn och arkitekturen på PS3 var svårjobbad och svår att programmera till. Där X360 mer var en som en "PC" så fungerade ju PS3 helt annorlunda. Känns som båda de faktorerna saktade ned PS3an rätt rejält i början.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar