State of Decay 2 släpps på Steam... år 2024?

Robot
State of Decay 2 släpps på Steam... år 2024?

Vi gissar att det datumet är en placeholder.

#state-of-decay-2


Medlem

Jag gillade spelet först, men ju mer jag spelade desto sämre blev det.

Otroligt mycket buggar samt deras co-op var skit.

Medlem

Och så gick de inte att sova eller liknande för att spola fram tiden. Spela på natten i spelet var otroligt jobbigt så de kändes väldigt segt.

Skulle väldigt gärna villa se ett Post/zombi apokalyps bas bygga spel som är bra gjort någon som har några förslag ?

Medlem
Skrivet av Busko:

Och så gick de inte att sova eller liknande för att spola fram tiden. Spela på natten i spelet var otroligt jobbigt så de kändes väldigt segt.

Skulle väldigt gärna villa se ett Post/zombi apokalyps bas bygga spel som är bra gjort någon som har några förslag ?

7 days to die.

Moderator | Testpilot

State of Decay är en oslipad diamant för min del. Inte testat uppföljaren ännu. Kanske kan bli ett lir under julledigheten?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Busko:

Och så gick de inte att sova eller liknande för att spola fram tiden. Spela på natten i spelet var otroligt jobbigt så de kändes väldigt segt.

Skulle väldigt gärna villa se ett Post/zombi apokalyps bas bygga spel som är bra gjort någon som har några förslag ?

Dead State är ganska bra, men inte så mycket basbygge.

Själv har jag varvat State of Decay 2 tre ggr, jag tyckte det var jättekul. Hade dock gärna sett bättre utvecklad karta, med andra större läger, mer diplomati och svårare att hitta resurser.


signatur

I drank what?

Medlem

Alltså konceptet är ju grymt men jag fattar inte hur denna MS-sponsrade studio kan underleverera så mkt.

Kass coop, platta karktärer som inte bryr sig när deras vänner, älskade dör eller blir uppätna, för att inte tala om animationerna.

Det är jättemysigt första timmen eller två till illusionen spricker och man märker att ingen bryr sig om någon dör osv.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av heady89:

Alltså konceptet är ju grymt men jag fattar inte hur denna MS-sponsrade studio kan underleverera så mkt.

Kass coop, platta karktärer som inte bryr sig när deras vänner, älskade dör eller blir uppätna, för att inte tala om animationerna.

Det är jättemysigt första timmen eller två till illusionen spricker och man märker att ingen bryr sig om någon dör osv.

Ja, jag håller med. Var väldigt taggad på State of Decay 2 då ettan kändes som en oslipad diamant, men tvåan är ju tyvärr bara mer av samma och inte en vidareutveckling. Karaktärerna behöver mer komplexitet och djup samt interagerande med varandra för att jag ska kunna rekommendera spelet. Dead State är ett betydligt bättre spel i det avseendet (men det har tillkortakommanden på andra områden istället...).

Coop och animationer suger mycket riktigt det också, men dem bitarna bryr jag mig inte om så mycket.

MEG
Medlem

Nu har jag inte spelat 2an utan bara ettan, tyvärr är basbygge inte riktigt min grej.
Läste dock någonstans att det finns en uppdatering som gör tvåan svårare.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Why? Undvik detta spel.

Säkra på 2024? På Steam står det 2020.

Ted
Medlem
Medlem

Personligen tycker jag att man kan ignorera 2an helt och köpa 1an istället. I mitt tycke var 2an en försämring av 1an, nästan inget nytt (inga påtagliga förbättringar) och en ringande frånvaro av den dystra atmosfär som låg över 1an...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Dead State är ganska bra, men inte så mycket basbygge.

Själv har jag varvat State of Decay 2 tre ggr, jag tyckte det var jättekul. Hade dock gärna sett bättre utvecklad karta, med andra större läger, mer diplomati och svårare att hitta resurser.

Ja Dead state hade lite av de jag var ute efter spela de en hel del innan dom släppte remaster version eller patch. Så att man nästan aldrig kunde smyga sig på Zombies Då tröttna ja

1
Skriv svar