Half-Life: Alyx - hårdvarukrav och lista över kompatibla VR-headsets

Medlem

Det många glömmer här är att dom samtidigt släpper mod-/banverktyg. Tänk bara vad DET gjorde för gamla flat-spel som HL och HL2. Finns ju en uppsjö riktigt bra spel som baseras på det. OCH detta är bara ett av tre flaggskepp utlovat av Valve. Fan dom gör det här helt rätt!

Medlem

Kul se PC Master Race gråta över att det är dyrt med VR. Vanligtvis så ska det skrytas om hur PC är det "vuxna" alternativet för de med pengar (eller en pappa som har pengar). Men när det sen behövs en VR headset med så är det inte lika roligt längre alltså?

Det kostar att ligga på topp, lägg tiden på att jobba istället för klaga så har ni en VR headset lagom till släppet.

Har inte glömt er som först klagar på att VR har inga bra titlar som nu vänder helt om och klagar på att VR får titlar de minsann också vill ha.

Kan inte vara kul vara spelutvecklare idag, vad man än gör så får man skit från nån som blir kränkt.

Medlem

Tror dem släpper det utan vr så småningom fast typ 1-3 år efter releasen. Har jag väntat så här länge på ett hl spel så kan jag nog vänta lika länge till vissa har ju inte råd att köpa vr headset även om det är det billigaste av dem som funkar till hl:alyx. Nåja kanske man får resa på hur gordon hamnar i det fängelset som man börjar i i 2an..

Medlem
Skrivet av onliner72:

Snacka om att spotta på alla Half-Life fans med att släppa .ett VR-Spel. När VR är bara för de få som har extra mycket pengar att lägga ut på VR.
Min Åsikt.

Gnäll inte, Half-Life fans har alltid varit tvungna att uppgradera sina datorer för att kunna spela varje ny release. När de tidigare spelen släpptes kunde de flesta inte spela dem utan att uppgradera så det är faktiskt helt normalt att det krävs ny hårdvara för att spela ett nysläppt Half-Life spel.

Orsaken till att de här spelen varit milstolpar är för att de har tvingat utvecklingen framåt och det har alltid inneburit att spelarna fått uppgradera sin hårdvara till nästa nivå. VR är ingen nyhet längre och är numera inte dyrare än en vanlig datorskärm.

Medlem

Funderar på om jag ska uppgradera min Vive till en Index pga det här.
Eller är om jag enbart ska köpa kontrollerna?
Hur mycket får man för ett Vive (första versionen) idag?

Medlem

Äcklig avundsjuka många har, finns nog inga människor på jorden med lika mkt "entitlement" som gamers. Acceptera att det finns saker i världen som ni kanske vill ha men inte kan få just nu, det är så verkligheten är.

Dessutom är det Half life designat runt VR, och inte tvärtom. Hade det inte varit för VR så hade det inte kommit ut ett Half Life överhuvudtaget. Så till er som säger hoppas det floppar hade ni hellre inte haft något spel istället bara för att ni inte kan spela det?

"The only time you should look in your neighbor's bowl is to make sure that they have enough. You don't look in your neighbor's bowl to see if you have as much as them"

Medlem

"In a recent interview with The Verge, Valve's David Speyrer confirmed Half-Life will continue after Alyx's VR romp.

When asked "Does this mark a full return to the series? Should we expect more?"

Spreyrer replied: "Yes. It's probably no surprise that many people at Valve have been wanting to get back to the Half-Life universe for a long time, and this experience has only reinforced that. "In the process of creating Half-Life: Alyx, we've had to explore new ways to tell stories with these characters and this world, and we've discovered a lot of new gameplay experiences that go beyond what we've been able to do before.

"Of course, we'll have to wait and see how people react to Half-Life: Alyx once it's out, but we'd love to continue pushing forward."

Medlem

Satan, ett spel med minimum requirement 12gb ram. Är det en VR spelgrej?

12
Skriv svar