Blu-Ray - räck upp handen...

Medlem
Blu-Ray - räck upp handen...

Blu-Ray har bilden och ljudet som är klart överlägset DVD;n, har hunnit införskaffa 16 filmer till dags dato:

1. The League Of Extraordinary Gentlemen
2. Bladerunner - The Final Cut
3. Happy Feet
4. Life Of Brian
5. Bram Stoker's Dracula
6. Wanted
7. Troy
8. The Mummy
9. Speed Racer
10. The Incredible Hulk
11. 300
12. I Am Legend
13. 1408
14. The Invasion
15. Gothika
16. AVP

- vilka fler rekommenderas?

Medlem

Mina Blu-Ray filmer:

- Transformers
- Tropa De Elite
- Twilight
- Evening
- Band of Brothers (steelbox)
- No Country For Old Men
- Madagascar 2
- The Mist
- Blood Diamond
- Flags of Our Fathers
- Letters From Iwo Jima


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Youtube-proffs

Är det en sådan stor skillnad? Kan någon beskriva?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Är det en sådan stor skillnad? Kan någon beskriva?

En snabb sökning på sagda medier fann jag dessa två bilder som tydligen jämför skillnaden.

[b]
Blu-Ray

DVD

[/b]

Min slutsats är att om du gillar halvsnygga tjejer i fåniga utstyrslar (cosplay-flickor) så väljer du Blu-Ray, om du däremot är inne mer på dvärgar, björn gustafsson och blondina brudar (grupp-rollspel?) så väljer du DVD.

För att vara lite mer seriös så är detta tydligen skillnaden ;

Länk för en MYCKET bättre bild


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Watchmen kommer bli min första Blu-Ray

Polish: det är en grym skillnad. Redan i menyn för filmerna kan man slå hakan i golvet vad gäller skillnad, ett bra exempel är Ironman.
(har haft en PS3'a och en dvd inkopplad till samma 46" Panasonic PX, och med ett knapptryck hoppat mellan videokälla, det är snuskigt stor skillnad)

kortfattat så kan man ju påpeka att DVD-filmer oftast ligger på omkring 4-8Gb information, medan Blu-Ray är upp till 40 Gb.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Sitter inte ens på en Full-HD tv och ser en bra skillnad mellan DVD och Blu-Ray.
Ironman var riktigt snygg i HD så den rekommderar jag.

Medlem

Har inte skaffat en enda Blu-Ray film ännu. Kanske skaffar Transformers 2 senare.


signatur

Rawr

Medlem

Tror inte det här med blu-ray kommer slå igenom. Känns liksom som att "ladda ner filmen för 50 kr" kommer krossa det.

Medlem

Jag har fyra HD-DVD filmer. Dom följde med när jag köpte HD-DVD grunkan till mitt 360.

HAHAHA!

Nåja, jag har i alla fall beställt en BluRay film. Nämligen Baraka.


signatur
Medlem

jag har 17 HD-DVD filmer +HD-DVD spelaren till Xbox 360

spelaren kosta 499:-, alla filmerna kostade mellan 69-79 kr styck, ja detta var efter att blu ray vann kriget.

Kommer förmodligen skaffa en blu ray spelare när priset gåt ner mer, senast köpta dvd spelare kostade 399, så jag kommer vänta tills priset på blu ray gått ner till runt 1000-2500kr

filmer jag har är
1 The Mummy
2 The Mummy Returns
3 The Scorpion King
4 The Matrix
5 The Matrix Reloaded
6 The Matrix Revolutions
7 The Fast and the Furious
8 2 Fast 2 Furious
9 The Fast and the Furious: Tokyo Drift
10 Waterworld
11 Peter Jackson's King Kong
12 The Big Lebowski
13 Serenity
14 The Thing
15 Van Helsing
16 Doom
17 Dragonheart

Medlem

Min SHARP Blu-Ray spelare kostade 995:- helt ny på Mediamarkt, de hade ett erbjudande och sålde dem billigt, skulle ju ha köpt fler ex kom jag på sen... Det är stor skillnad mellan DVD och Blu-Ray, dvs. om man vet vad som är skillnaden, tydligen så ser inte alla det på samma sätt... Förmodligen kommer Blu-Ray hänga med ett par år sedan är det formatkrig, igen...

Medlem
Skrivet av Kresko:

Tror inte det här med blu-ray kommer slå igenom. Känns liksom som att "ladda ner filmen för 50 kr" kommer krossa det.

visst gör den det om den kommer i bättre nivå prismässigt mot dvd.
Har en rulle, riktig tits and ass film av quentin tarantino, hell ride för 99 kr.. då är det gott med bra kvalle


signatur

thank you, come again

Medlem

HD-DVD var helt klart värt det efter att BluRay segrade med tanke på hur billigt det blev. Men det känns lite som att sitta med en V2000 anno 1985 hehe.

Förresten - ni som kan. Hur är PS3'an som BluRay spelare jämfört med stand-alone spelare? Jag är inte audo- eller visiofil (eller vafan det nu heter) på nåt sätt så jag tycker filmerna ser jättefina ut när jag kör dom på min PS3.


signatur
Medlem

Har en blu-ray film, tycker det är totalt meninglöst när bilden inte är så mycket bättre och har ingen ljudanläggning för 30-80 tusen. DVD duger gått o väl ett tag till.

Medlem

skulle säga att det duger, men jag hoppas de slutar trycka dvd filmer snart så att de kan pressa priset på allt vad blu ray heter.

jag menar, när dvd kom så dalade vhs ner till botten pga ljud och bild kvaliten, får man tag i en ny vhs nu kostar de ju 4 spänn

Medlem
Skrivet av Kresko:

Tror inte det här med blu-ray kommer slå igenom. Känns liksom som att "ladda ner filmen för 50 kr" kommer krossa det.

Det har redan slagit igenom.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Håller med om att bluray är grymt mycket snyggare om man har det som stödjer. Har bara en film än så länge.
-The dark knight (Batman)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

vhs och vinyl ska det va

Medlem

Jag har

Turtles (det var min första, den sög men den kostade också 40 kronor)

Mamma Mia (AND I LOVE IT!)

Dark Knight

The Mist

The Bucket list

Blir att beställa Band of brothers Boxen, dem har rea på dem på play.com för den intresserade, och King Kong 2005 då jag älskar den filmen.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6033697/Band-Of-Brothers-L...

Tror Band of Brothers erbjudandet går ut i helgen, så skynda om ni är intresserade


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har:

300
...

Medlem

Jag har inte skaffat Blu-Ray ännu av två anledningar.

För det första är filmerna fortfarande på tok för dyra. Det vill till mycket innan jag betalar mer än 100kr för en film oavsett vad det är för något.

För det andra känns det inte motiverat att lägga ut tusentals slantar på ny utrustning bara för att få något bättre bild/ljud (att det skulle vara superduperultramegaotroligt mycket bättre utesluter jag som försäljningssnack).

Det blir säkert ett köp även för min del i framtiden när priserna gått ner och alternativen försvunnit. Tills dess får dock min bildrörs-TV och DVD-spelare stå kvar i vardagsrummet.

Medlem
Skrivet av depthless:

vilka fler rekommenderas?

Kanske några BRA filmer?
Men vad vet jag, man kanske inte gör BRA filmer med bra bild och bra ljud.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Fairfax:

För det första är filmerna fortfarande på tok för dyra. Det vill till mycket innan jag betalar mer än 100kr för en film oavsett vad det är för något.

Det finns en heeeel del Blu-Ray filmer för 99 kr lite överallt. Kolla på CDON.com till exempel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Även om man inte köper Blu Ray filmer så är det inte fel att köpa en Blu Ray spelare, för vanliga dvd filmer blir ju uppskalade eller vad det nu heter,

så vanliga dvd filmer ser en aningen bättre ut när dom körs i en Blu Ray spelare.

Medlem

Kollade lite på MediaMarkt idag och såg Optimus Prime i Blu-Ray kvalle. NAJS!


signatur

Rawr

Medlem

Ingen Blåstråle alls här, men sen så har jag ingen vettig DVD-spelare heller. Tror t.o.m att jag bara har 1 DVD som följde med nån Metallica-cd jag köpte för massa år sen.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

www.cd-wow.se - säljer blu-ray + spel för billig peng, dessutom är det fraktfritt. Det finns ju en uppsjö av filmer att välja på idag, och vill man inte köpa splitternytt finns ju bl.a. Tradera.se där man hittar mycket blu-ray filmer för bra pris...

Medlem
Skrivet av depthless:

www.cd-wow.se - säljer blu-ray + spel för billig peng, dessutom är det fraktfritt. Det finns ju en uppsjö av filmer att välja på idag, och vill man inte köpa splitternytt finns ju bl.a. Tradera.se där man hittar mycket blu-ray filmer för bra pris...

Billigt? Den billigaste Blu-Ray filmen kostade 179 kr.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Kresko:

Tror inte det här med blu-ray kommer slå igenom. Känns liksom som att "ladda ner filmen för 50 kr" kommer krossa det.

Det har redan slagit igenom.

Att säga att blu-ray har slagit igenom som försäljningen ser ut nu är ungefär som att säga att betamax och laserdisc också slog igenom.

Anledning till att affärerna har fullt med blu-ray filmer är mycket tackvare att så många filmbolag är en del av samarbetsgruppen som tog fram teknologin.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Kresko:

Tror inte det här med blu-ray kommer slå igenom. Känns liksom som att "ladda ner filmen för 50 kr" kommer krossa det.

Det har redan slagit igenom.

Att säga att blu-ray har slagit igenom som försäljningen ser ut nu är ungefär som att säga att betamax och laserdisc också slog igenom.

Anledning till att affärerna har fullt med blu-ray filmer är mycket tackvare att så många filmbolag är en del av samarbetsgruppen som tog fram teknologin.

Finns det någon statistik på hur bra Blu-Ray säljer jämfört med DVD?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

12
Skriv svar