2008 kändes 10 år som långt in i framtiden för mig

Inaktiv
2008 kändes 10 år som långt in i framtiden för mig

Jag har då och då mått mer eller mindre psykiskt dåligt, som jag har hört så beror det mycket på min uppväxt.
Senast när jag började att gå ner mig så sade min sambo åt mig att försöka börja göra saker som jag tyckte väldigt mycket om att göra förr.
Mitt största intresse är skådespeleri och förr klippte jag ihop mycket filmklipp via Movie Maker på Windows XP så jag bestämde mig efter övertalning att försöka börja att spela in lite igen.
Till en början gick det väldigt trögt, jag kunde spela in något och när jag inte var nöjd med det kunde det ta månader och tillslut år igen innan jag spelade in något igen och jag började känna av mitt dåliga mående mer och mer.
Nu senast bestämde jag mig för att försöka spela in Jonas Gardells pjäs Mormor gråter där jag spelar alla 6 karaktärerna.

Jag började nu känna att jag mådde lite bättre och för första gången på länge började jag få nya idéer på vad jag skulle kunna spela in.

Jag började att titta vilket program jag skulle kunna använda mig av när jag klipper ihop filmer och hittade några som rekommenderas. Men det som jag blev mest intresserad av var att det finns program där man kan använda greenscreen och lägga in sig själv eller andra saker i en bild eller film och få det att se ut som om man vore där.
Det gav mig en idé att jag skulle göra om ett filmklipp med mig från januari 2008.

I filmen låtsas jag att jag möter mitt framtida jag från 2016.
Det som gjorde mig missnöjd med det klippet var att när jag klippte så tänkte jag inte på att det blev mörkare ute, så på vissa ställen är det ljust ute och på andra ställen är det mörkt ute.
Så nu senast har jag via Movie Maker klippt ut så att alla scener där det är mörkt ute är borta och när jag väl har skaffat ett program som kan använda sig av greenscreen så ska jag färdigställa den filmen, men den här gången ska verkligen jag från idag vara med och "möta" mig från 2008.

2008 tyckte jag att 2016 var väldigt långt in i framtiden, men jag förstår inte varför jag gav mitt framtida jag från 2016 Whisky röst. Eller jo, det förstår jag, det var bara för att höra skillnad, men ändå.
Men idag känns det inte alls länge sedan när man tänker tillbaka tio år. Åren går fasligt fort, så man bör försöka ta vara på de åren som man har på bästa tänkbara sätt.

Medlem

Intressant läsning, tack för att du delade med dig. Klok sambo verkar du ha. Tror att rådet om att ta upp saker som tidigare varit givande skulle vara bra för de flesta av oss.

För 10 år sedan var 10 år drygt 50 % av hela min livstid. Idag är 10 år bara 30 % av min livstid. Så 10 år är för mig mindre idag än vad det var då.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av mediocreman:

Intressant läsning, tack för att du delade med dig. Klok sambo verkar du ha. Tror att rådet om att ta upp saker som tidigare varit givande skulle vara bra för de flesta av oss.

Ja, hon är klok och snäll. Hon har hjälpt mig mycket och jag är henne evigt tacksam.

1
Skriv svar