19-årig CS-spelare tröttnade på fuskare - kodade AI-verktyg som hittat över 14 000

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det var precis vad jag skulle skriva kommer dock inte ihåg vilket spel.

Jackfrags lade upp en BF 4 gunmaster match nyligen på YT och där hade servern reklam för deras "Cheaters only" server. Antar att det är skit folk har där för att farma stats.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det var precis vad jag skulle skriva kommer dock inte ihåg vilket spel.

Ganska säker på att det var Apex Legends?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ganska säker på att det var Apex Legends?

Dom har kanske också gjort det men det spel jag tänker på är äldre. Tycker i vilket fall att det är ett roligt straff för fuskare


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Juel91:

Jackfrags lade upp en BF 4 gunmaster match nyligen på YT och där hade servern reklam för deras "Cheaters only" server. Antar att det är skit folk har där för att farma stats.

Jag har aldrig fattat det där. När jag spelar något fps är själva utvecklingen en del av belöningen. Att känna att man blir bättre och se att k/d ratio ligger på mer än 1.0 är nice


signatur

PSN: MrOakenborn

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Oakenborn:

Jag har aldrig fattat det där. När jag spelar något fps är själva utvecklingen en del av belöningen. Att känna att man blir bättre och se att k/d ratio ligger på mer än 1.0 är nice

Instant gratification är A och O för många idag, inte minst yngre.

Avstängd

Är personen säker på att det inte bara är han som suger stenhårt i spelet så de som är medelbra framstår som fuskare i hans ögon? ^_^

Medlem

Jag verkar möta väldigt få fuskare jämfört med andra verkar det som. Har faktiskt inte mött en uppenbar sådan (med typ spinbot, uppenbar aim eller liknande) sen de la till Prime.

Kanske nån i månaden man blir lite misstänksam mot. Då är det kanske 50/50 sen när man kollar efteråt.

Medlem

Bra där,
Ös på med guld o gröna över honom.
Hoppas att fler ser en affärsmöjlighet i att göra bra verktyg i ämnet för fler titlar och att det förhoppningsvis också finns fler spelutvecklare som nappar om något bra kommer fram.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag har rapporterat över 3 buggar i diverse spel genom åren men jag har inte fått ett öre som tack

Det beror på hur allvarliga buggarna är i tävlingsevent. Och hur stor uppgradering det krävs för att få bort buggarna. Jag tror att han hittade väldigt allvarliga buggar som kunde skada valve och steam..

12
Skriv svar