Senaste spelet du klarade?

Releasehästryttare
Skrivet av Mirage:

Star Wars Jedi: Fallen Order.

Det var kul Jag hänger inte med på all kritik det fått. Bra ljussabelstrider, helt OK story och bra karaktärer.

Kan man ha dubbla svärd i det spelet som i de gamla jedi knight? (Bara sett lite gameplay från början)

Medlem
Skrivet av Devan:

Kan man ha dubbla svärd i det spelet som i de gamla jedi knight? (Bara sett lite gameplay från början)

Nej, inte direkt. Du har EN specialattack där han delar på en dubbelbladig och slår med båda sablarna. Annars kan man ha singel eller dubbelbladig alá Darth Maul.


signatur

I drank what?

Medlem
Pokémon Sword

Första Pokémon jag kört igenom. Kan vara för att det var väldigt nybörjarvänligt och enligt många mycket enklare än de tidigare.
Trevligt var det iaf.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order

Ett underhållande action-äventyr. Det kanske är lite orättvist att jämföra kontroller med Sekiro, men om man gör det är Jedi: Fallen Order segare, mindre responsivt och en aning klumpigare. Med det sagt var det ändå väldigt underhållande men hade en del frustrerande moment ibland.(Jedi Grandmaster-svårighetsgrad)

Storyn var meh, väldigt medelmåttig, bättre än Last Jedi dock(säger inte så mycket kanske). Antagonisten(Second Sister) var väldigt intetsägande, klyschig, tråkig och ingav ingen skräck alls.

Huvudkaraktären Cal och hans trogne kompanjon BD-1 var ganska trevliga karaktärer.

Ganska läckert grafiskt. Musik+ambient var riktigt bra.

"Slutscenen" var bad-ass! Stort leende på läpparna rakt igenom.

Så som jag känner nu skulle jag väl ge spelet 7.5/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition

10/10 fantastiskt spel! Utan tvekan ett av de bästa JRPGs jag spelat.
Tog mig 75h


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Skrivet av apapest:

10/10 fantastiskt spel! Utan tvekan ett av de bästa JRPGs jag spelat.
Tog mig 75h

Det här spelet tog hela oktober för mig att klara. La strax under 100h timmar på det och gjorde inte ens allt. Men det var riktigt bra, riktigt matig handling med fantastiska karaktärer.:)

Men just nu har jag klarat

Luigis Mansion 3!

Nämnde det förut men det här spelet var inte för mig. Jag ser absolut kvalitén och objektiv är nog spelet bäst i serien.

Men jag tyckte det var så tråkigt att jag fick tvinga mig igenom spelet. Sista våningarna så satt jag med en walktrough bara för att bli klar. Finns några sämre saker jag kan anmärka på, så som den fast kameran, den bångstyriga kontrollen och några mindre självklara pussel emellanåt.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Starwars: Fallen Order

Började på playthrough #2 på master och är halvvägs på Bogano men har sedan nästan en hel vecka varit sjuk så det har stått rätt stilla. 34 timmar hittils lagda på spelet.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Wario Land: Super Mario Land 3


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Death Stranding
En unik upplevelse och många paket levererade, väldigt bra 5/5.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

SuperHOT VR
Som vanligt med VR spel drar man igenom dom snabbt om man går in för att spela och inte bara "leker".
Helt ok spel skulle vilja ha mer.
Fördel efter att man dragit igenom är att få välja bana.
3/5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Blev klar med Star Wars Fallen Order igår.

Skulle nog sammanfatta upplevelsen som medioker. Jag hade förvisso roligare när jag spela det här än när jag spela Luigis Mansion 3 men jag tycker så gott som samtliga aspekter med spelet var underväldigande (med undantag för ljud och grafik).


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Inaktiv

Kört några omgångar Freeman: Guerrilla Warfare.

För alla som väntar på M&B: Bannerlord är detta ett måste. Som M&B fast nutid och FPS i striderna. Väldigt trevligt spel till en rimlig peng. Rekommenderas starkt!

Medlem

Wario Land II till gamla Game Boy (inte Game Boy Color-versionen) på Super Nintendo via Super Game Boy.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Star Wars: Jedi Fallen Order

8/10 riktigt bra spel.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

The Witcher 3...
Å andra sidan är det kanske 1 av 10 spel jag spelar ut. Varit så sen 80 talet.

Medlem
Skrivet av apapest:

10/10 fantastiskt spel! Utan tvekan ett av de bästa JRPGs jag spelat.
Tog mig 75h

https://youtu.be/S0GL2xIgpV8

Hur är prestandan? Riktigt sugen på detta, men lite orolig att det är för tungt för Switchen? Hoppas jag har fel.

Medlem

Batman arkham city. Spelade Arkham asylum när det kom och älskade de. Arkham city var ej lika bra som Asylum i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Hur är prestandan? Riktigt sugen på detta, men lite orolig att det är för tungt för Switchen? Hoppas jag har fel.

Jag tycker prestandan är riktigt bra. Har absolut inte stört mig på frame-drops eller liknande. Säkert köp om du frågar mig 😍


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Metro Exodus.

Har inte klarat ut många spel sen jag gick från Playstation till PC. Har en ständigt växande backlog och en hel drös med halvspelade grejer. Kan medge att jag efter mycket om och men till sist köpte Metro Exodus på Epic under deras rea. Har suttit som naglad vid datorn sedan dess och lyckades klara spelet till slut. Det är inte många spel som håller intresset vid liv så länge så jag når sista leveln längre, men för mig var Metro Exodus en perfekt kombo av story och gameplay.

Medlem

Klarat fyra spel den senaste månaden.

1. Shadow Warrior 2 - 3 timmar, 35 minuter
Hade fantastiskt roligt med det första spelet, när det väl först kom ut. Tänkte att jag skulle ha lika roligt med uppföljaren men nja, inte riktigt. Tycker RPG-inslagen är väldigt påtvingade och det tar ifrån underhållning, åtminstone för min del. Att skjuta och hugga sig fram igenom robotar och demoner är lika roligt som i föregångaren, så det finns i alla fall den biten. Sen längden... där körde jag endast igenom huvuduppdragen och 3½ timme för det? Väldig tur att det fanns på Xbox Game Pass.

2. Halo: Reach - 5 timmar, 5 minuter
Klassiska sista bra Halo-spelet och nu äntligen på PC. Trodde hela Master Chief Collection hade släppts på PC, så tänkte köra igenom (nästan) hela serien men så var icke fallet. Trots det hade jag roligt med Reach, var trevligt att återbesöka det. Mycket mer än så har jag inte att säga.

3. My Friend Pedro - 2 timmar, 50 minuter
Ville spela det redan när jag först hörde talas om spelet här på FZ, men blev inte av förrän nu när det inkluderades på Xbox Game Pass for PC. Ja, vad kan man säga? Snabbt, underhållande, lite underligt... att springa runt och skjuta vilt omkring sig medans man blir tilltalad av en banan, det må jag säga var fantastiskt roligt. Bra jobbat där, @deadtoast!

4. State of Mind - 7 timmar, 35 minuter
Saknar du stilen som Telltale-spelen hade? Med spel som var väldigt storydrivna, mycket dialog, bra handling och ett och annat val som behövdes utföras då och då? Kolla då åt State of Minds håll, för det är just ett sådant spel. Enda skillnaden är att det inte är episodbaserat. Även detta finns inkluderat bland Xbox Game Pass for PC-spelen, åtminstone när jag skriver detta inlägget. Jag fann det till att vara helt okej, inget banbrytande på något vis, men hade en handling som höll intresset vid liv tillräckligt länge för att ta sig i mål. Man kan ändå tycka att det är slutmålet.

Medlem
Devil May Cry 5

Snyggt som satan och kul men lite monotont och lite för lätt i mitt tycke. 6,5/10


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

I och med Neverwinter nights ny släpp på steam var ja bara tvungen att spela igenom andra och tredje kampanjen igen (shadows of undertide och hordes of the underdark). Älskade dem lika mycket nu som för nästan 20 år sen

Medlem

Forza Horizon 4

Det bästa MMOR spelet idag. Körkänslan är perfekt avvägd mellan arkad och simulation, mängden bilar och customisering av dessa är närmast oslagbar.

Denna gång utspelar det sig dock i england vilket är lite tristare än 3:ans australien.

Efter kanske 300 timmar speltid känner jag mig klar. Klarat ut grundspelet och bägge expansionerna Fortune Island och LEGO Speed Champions.

Ett måste för alla bilspelsnördar.

5/5


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Super Punch-Out!! Finns till Switch nu förresten för den som kanske missa't.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Senaste som är avklarat är SW:Jedi fallen order, men arbetar just nu på Control.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Roten:

Körde igenom (för tredje gången) South Park Stick of Truth och sedan (för andra gången) the Fractured But Whole.

SoT är ett mästerverk, förutsatt att du gillar South Park. Stridssystemet är ok, hade gärna haft fler av mina allierade med. Storyn är helt underbar, då jag även är ett stort Tolkien fan!
FBW är en ok uppföljare, där stridssystemet är annorlunda, men jag vet inte om det är bättre faktiskt. Visst, fler karaktärer som slåss men med färre antal attacker och inga bra powerups. Behöver sällan använda powerups och specialattackerna rör jag knappt, förutom team heal .
Så 5/5 för det första, men enbart 3/5 för det andra.

Nu lirar jag Frankrike i Medieval 2 Total War (för typ hundrade gången...) Ett spel som förövrigt får 6/5!

Nästa spel i backloggen på PC är nog Shadow of Mordor. På konsol har jag över 300 spel som nångång ska köras också...

South Park-spelen är riktigt bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medievil till PS4.

Jag föll stenhårt för det här spelet. Ser absolut det mindre positiva aspekterna med spelet men i bland är det kul att spela ett lite trashy spel. Men det är snyggt, välljudande, roliga karaktärer och handling och det var fan i mig kul att spela. Tog till och med Platinum, vilket blev min andra någonsin.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Har kört klart England i 1212AD modden till Total War Attila, som kom på Steam Workshop för några dagar sen. Fortfarande i Alpha stadiet - bla fungerar inte agenter så bra ännu och forskningsträdet ska vidare utvecklas. För er som väntar på ett Total War Medieval 3 så kan här vara något att sätta tänderna i - det går även att spela som Sverige! Ska ta och prova det inom kort och se om det finns några roliga enheter (och om de pratar svenska som i Empire!)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Control

Ett underhållande action-lir med skön combat och intressant story.

+Combat+rörelse
+Intressant story och koncept
+Snyggt grafiskt - ansiktsanimationer kunde man jobba på dock
+Atmosfäriskt
+En del skön humor och som halvfinsk så får den finska tango-musiken en extra guldstjärna
+Bra skådespeleri + charmigt med FMV

-Metroidvania-delen var ganska medioker
-Nog för att jag gillar lore så förstördes momentumet av att stanna och läsa väldigt ofta.(Visst kan man skippa, men det känns som man missar en hel del då.)
-Dom flesta sido-uppdragen var inte så upphetsande och kändes inte direkt värda att göra tillslut.
-Blev en aning repetitivt med miljöerna och fienderna.
-Slutet var väl OK(upplagt för DLC/uppföljare kan man väl säga), hade önskat mig mer svar. Måste säga att ett moment mot slutet var riktigt coolt.

7.6/10

Var väldigt mycket referenser till Alan Wake, vilket är coolt, och det verkar ju komma DLC kring just detta. Jag har inte lirat Alan Wake så blir nog till att göra det när jag har tid.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order.

Snyggt och jag gillade storyn och karaktärerna

Nightsister Merrin måste vi få se mera av!

Men jag hade grova problem med stridssystemet. Jag spelade Assassins Creed Odyssey innan och det kändes perfekt, allt flöt på och jag kunde smidigt röra mig mellan fiender och göra kombos och undvikningar/pareringar utan problem.

Detta fick jag aldrig någon känsla för i Fallen Order. Striderna blev styltiga och tråkiga och jag vann oftast genom att putta ned folk från stup eller genom ilsken buttonmashing.

Sedan var världarna jobbigt designade som spelbanor á la Metroid istället för något som kändes realistiskt. Fläktar mitt i korridorer, blå lysande dörrar som gick att ha sönder medans andra var oförstörbara, rep och hissar som måste aktiveras för att få genvägar. Jag blev hela tiden påmind om att jag spelade ett spel snarare än upplevde ett äventyr som en Jedi.

Bosstriderna var väl ok även om jag tycker att bossar känns så 90-tal med sina enorma livmätare och överdrivna rörelser. dessa dueller kändes mera Marvel än Star Wars.

Det såg även bra ut länge, men som vanligt kunde dom inte håla sig från att kasta in världens mest överanvända karaktär som vid detta laget förvanskats till ren fanservice istället för den imponerande gestalt han en gång var... Synd

3/5 gillade spelet trots allt tack vare att det är Star Wars (det var för länge sedan det kom ett single player Star Wars) och bra story samt karaktärer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skriv svar