Black friday - tips om billiga spel och prylar!

Testpilot
Skrivet av Vamp:

Blev en 1 tb ssd via Sweclockersrabatten hos Inet för 999 kr samt 32 gb ddr4 3200 MHz för 1399. Nu är det bara ny gpu i april så är jag redo för Cyberpunk sen

Vilken SSD blev det och hur aktiverar man Sweclockers rabatt?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Vilken SSD blev det och hur aktiverar man Sweclockers rabatt?

En Samsung 860 QVO. Ska enbart lagra spel på den, kanske ingen produkt jag rekommenderar för den som letar en ssd att installera sitt os på.

Det är en extra rabatt på vissa produkter om du är inloggad på Sweclockers. Det är inget du kan ”välja” så att säga.

Testpilot
Skrivet av Vamp:

En Samsung 860 QVO. Ska enbart lagra spel på den, kanske ingen produkt jag rekommenderar för den som letar en ssd att installera sitt os på.

Det är en extra rabatt på vissa produkter om du är inloggad på Sweclockers. Det är inget du kan ”välja” så att säga.

Okej, tack för svar!

Skribent
Skrivet av conthox:

Jag har tyvärr inget annat (bättre) tips än att kontrollera priserna på till exempel prisjakt eller liknande för att se om det verkligen är billigare. Som en del redan påpekat så finns det risk för att det inte är det, eller ännu värre - att det till och med är dyrare.

// edit:

Vet man om det blir billigare imorgon än dessa "inför black friday" eller om det blir samma pris då?

Det är ju vida känt att många affärer smyghöjer priserna innan Black Friday och sen när rabatten läggs på blir det i princip samma pris som varan alltid haft. Är lite lur det är så på vissa spel på E-shopen, Nintendos. Bloodstained går på 415 kr och det ska enligt deras beräkning vara efter 30% rabatt är borttaget? Även New Super Mario Delux är lite lurt, efter de plockat bort 30% hamnar på runt 450 kr. Däremot vissa spel har de bra rabatter på. Köpte Mega Man 11 för dryga 100 lappen och Ni No Kuni för lite över 300 kr.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tänkte köpa VR och såg att det är 50 euro rea på Rift S, men är det inte mer värt att köpa Oculus Quest, som ändå snart kan koppla in i datorn med USB-C kabel? Tror ni det kommer vara rea på det headsetet på fredag?

Medlem

Är ute efter bra pris på några switchspel som inte är digitala... Verkar fan svårt alltså.. Hoppas det släpps imorgon.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Stod 1962kr, när man trycker på den kostar det 2616kr istället...

Medlem
Skrivet av gregari:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Stod 1962kr, när man trycker på den kostar det 2616kr istället...

Kl 22:00 ikväll ändras priset. Du kan endast köpa det nu för 1962kr om du är klubbmedlem.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Har man sett erbjudanden från ett ställe så har man sett allt, alla butiker har rea på samma saker för i stort sett samma priser vart jag än kollar och ibland löjliga rabatter. Hade hoppats på bra pris på ett Switch till ungarna men bästa är 1% rabatt på CDON.

Säg till om du hittar något!

Medlem

@Zerox_no1: Köpte SAMSUNG 65" 4K/QLED/QE65Q67 för 3 dagar sen nu åker jag tillbaka och byter ut den till LG 65" 4K OLED TV C9 OLED65C9 pga dig ! :=)


signatur

KICK ASS

Medlem

Om du har funderat på att köpa en Everdrive till någon äldre konsol så är det rätt tillfälle nu. -20% rabatt på www.everdrive.me


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Skribent

Rymdresa på CDON. Nedsatt 264 000:- nu under Black Friday

Ta chansen att för endast 2 376 000:- att få åka ut i rymden och se med egna ögon om jorden är rund eller platt!

https://cdon.se/black-friday/rymdresa/

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Xbox One (all digital ed.) + Sea of Thieves, Minecraft, Fortnite - 1 290 kr(!)
https://cdon.se/spel/xbox-one-s-all-digital-edition-sea-of-th...

Kommer kosta 990 kr på Elgiganten när de drar igång nu kl 22:00

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-one-...

Medlem
Skrivet av Vamp:

Aldrig att det dröjer så länge.

Korrekt observerat, såg för några minuter sen en annons i en lokal tidning om just "Black November". Så det är redan här.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Kommer kosta 990 kr på Elgiganten när de drar igång nu kl 22:00

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-one-...

haha wtf, internetkö på en 1 h för att ens ta sig till websidan XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

haha wtf, internetkö på en 1 h för att ens ta sig till websidan XD

Känns mer som ett verktyg från deras sida för att öka hypen och att få folk att "hinna" köpa det de vill ha...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av marsson90:

Känns mer som ett verktyg från deras sida för att öka hypen och att få folk att "hinna" köpa det de vill ha...

Jag är tveksam faktiskt. Folk är galna när orden "REA" och "elektronik" är inblandade. Tidigare år så har Gigantens hemsida dött av överbelastning vid t.ex starten av mellandagsrean, stört omöjligt att komma in på sidan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag är tveksam faktiskt. Folk är galna när orden "REA" och "elektronik" är inblandade. Tidigare år så har Gigantens hemsida dött av överbelastning vid t.ex starten av mellandagsrean, stört omöjligt att komma in på sidan.

Jag har surfat runt på många elektroniksidor under dagen (Inet, Webhallen, Mediamarkt etc) men jag har inte stött på ett enda tillfälle där någon sida varit överbelastad Så jag har svårt att tro att Elgiganten verkligen behöver tvinga folk att köa i över en timme.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av marsson90:

Jag har surfat runt på många elektroniksidor under dagen (Inet, Webhallen, Mediamarkt etc) men jag har inte stött på ett enda tillfälle där någon sida varit överbelastad Så jag har svårt att tro att Elgiganten verkligen behöver tvinga folk att köa i över en timme.

Det är ju bara nu när Giganten släpper alla sina erbjudanden som sidan brukar krascha, den har fungerat normalt hela dagen innan. Övriga aktörer har redan släppt alla sina erbjudanden och Giganten brukar vara den populäraste butiken. Någon som var i butiken 19-22 och rapportera hur mycket folk det var där?

Visst kan du ha rätt att det är ett försäljningsknep, men jag har själv försökt komma in på den sidan vid starten på rabattdagar förra (eller om det var förrförra) året utan att lyckas.

Skribent
Skrivet av marsson90:

Känns mer som ett verktyg från deras sida för att öka hypen och att få folk att "hinna" köpa det de vill ha...

Ja, jag hängde kvar i kön mest för att se vad som händer. När jag blev "insläppt" så låste sig websidan och jag fick börja om att köa. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

haha wtf, internetkö på en 1 h för att ens ta sig till websidan XD

Ja, helt jävla sjukt. Jag gav upp på dem och ska se vad Netonnet har för erbjudanden istället.

Medlem

Rabatt på alla Elder Scrolls Online-baspaket och expansioner!

https://account.elderscrollsonline.com/store

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Ja, helt jävla sjukt. Jag gav upp på dem och ska se vad Netonnet har för erbjudanden istället.

Haha, så Netonnet kör alltså Black Firday rea? De som säger att de alltid har låga priser, aldrig mera rea o.s.v. Hade väl t.o.m en reklam där de sågade alla så kallade readagar som bluff.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Haha, så Netonnet kör alltså Black Firday rea? De som säger att de alltid har låga priser, aldrig mera rea o.s.v. Hade väl t.o.m en reklam där de sågade alla så kallade readagar som bluff.

De upplyser bara om att det är Black Friday och att de säljer saker till "lagerpriser". Står inget om rea


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Rymdresa på CDON. Nedsatt 264 000:- nu under Black Friday

Ta chansen att för endast 2 376 000:- att få åka ut i rymden och se med egna ögon om jorden är rund eller platt!

https://cdon.se/black-friday/rymdresa/

Kan man ta det på avbetalning?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Känns mer som ett verktyg från deras sida för att öka hypen och att få folk att "hinna" köpa det de vill ha...

Fomo helt klart, känns absurt att andra sidor klarar belastning men inte deras.

Skribent
Skrivet av Shadee:

Rymdresa på CDON. Nedsatt 264 000:- nu under Black Friday

Ta chansen att för endast 2 376 000:- att få åka ut i rymden och se med egna ögon om jorden är rund eller platt!

https://cdon.se/black-friday/rymdresa/

Skrivet av kaealy:

Kan man ta det på avbetalning?

264 000 i rabatt är ganska bra pris XD

Jag är dock nyfiken. OM man skulle köpa den där resan. Hur funkar det då? Inte som de lär skicka upp någon n00b i rymden bara så där? Att träna för att klara sådana resor är inte något du glider igenom med en snabbkurs direkt.

Känns ju inte som de räknar med att sälja resan, bara en cool grej. Men om någon skulle köpa den blir det kanske "Fuck, vad gör vi nu?" haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ja, jag hängde kvar i kön mest för att se vad som händer. När jag blev "insläppt" så låste sig websidan och jag fick börja om att köa. haha

Enligt Elgiganten så delar Sverige, Norge, Danmark och Finland på samma servrar. Smarta.

Skribent
Skrivet av Johlor:

264 000 i rabatt är ganska bra pris XD

Jag är dock nyfiken. OM man skulle köpa den där resan. Hur funkar det då? Inte som de lär skicka upp någon n00b i rymden bara så där? Att träna för att klara sådana resor är inte något du glider igenom med en snabbkurs direkt.

Känns ju inte som de räknar med att sälja resan, bara en cool grej. Men om någon skulle köpa den blir det kanske "Fuck, vad gör vi nu?" haha

Ähh, en astronaut blir man tydligen på en långhelg

"Innan avfärd till rymden kommer du få genomföra en 3-dagars utbildning tillsammans med besättningen. Under utbildningen kommer du få en grundlig astronautträning och förberedelser till flygning i en rymdraket. När besättningen har lärt dig att agera som en astronaut och dina läkarundersökningar och hälsotester är godkända så är du redo för lift-off."

Skribent

Dustin har släppt sin reakatalog nu också. För trött för att kika igenom om det är något som är av värde, men den är nyfiken kan gå in och kika.

https://www.dustinhome.se/98a8aee1-c5f4-4eda-9d53-c8efccddb13...

Skriv svar