Infinity Ward lägger ned?

Medlem
Infinity Ward lägger ned?

Bra det, IW kan dra åt helvete.

Medlem
Medlem

Karma, säger bara det.

BME
Medlem

Alltså, detta vore ju underbart sålänge det resulterar i att aktiemarknaden förlorar förftroende för Activision och detta får Kotick sparkad.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Förmodligen så går de som jobba på IW över till Respawn Entertainment

Medlem

Varför hatar alla detta företaget så mycket? Och svara inte att Modern Warfare 2 var dåligt, för det är en smaksak, som ni inte delar med några andra miljoner spelare.

Medlem

IW var en jävla bra spelstudio ända tills Activision började lägga sig i spelutvecklingen. Förstår inte varför alla dampar på IW, atm så utvecklar de ju bara spel åt Activision efter deras önskningar.

Så ni som hatar MW2 borde skylla mer på Activision än Infinity Ward.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Medlem

Bra, då slipper man skit från det företaget.

Medlem

Lätt att sitta på sin feta röv och dissa IW på internet.

Kom igen när ni själva startat nåt från inget som genererar lika mycket pengar/arbetstillfällen/spelglädje.


signatur

---
Boo!

Medlem

Activision borde ha lagts ner istället, ifall det nu skulle vara möjligt.

Medlem

surt men är väl lika bra eftersom merparten av dem ändå hoppar av skiten.

Medlem

Ja, fyfan vad gött!!! Att företagsledningen inte verkar kunna ta hand om sina arbetare så friställs dem istället. FAN VAD BRA!
KARMA säger jag bara, till alla de som arbetat ihjäl sig för att skeppet ska fortsätta vara flytande. Fyfan!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jävligt synd att det gick som det gick. Hoppas dem som jobbade där hittar nya kneg.

Medlem

Dedikerade servers - det hade räddat IW.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Dedikerade servers - det hade räddat IW.

+1 .

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Lätt att sitta på sin feta röv och dissa IW på internet.

Kom igen när ni själva startat nåt från inget som genererar lika mycket pengar/arbetstillfällen/spelglädje.

MW2 genererade dock mer hat än glädje, efterblivna jävla serversystemet fungerade inte för 5 öre.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Folk säger att man inte kan döma företaget efter att dom har gjort MW2? Klart man kan, spelen representerar ju företaget och dom flesta som jag känner tycker det är värdelöst spel vilket då leder till att man tycker att företaget är värdelöst

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Lätt att sitta på sin feta röv och dissa IW på internet.

Kom igen när ni själva startat nåt från inget som genererar lika mycket pengar/arbetstillfällen/spelglädje.

Nödvändigt att attackera de få som ej förstått situationen, där IW inte är boven i dramat utan Activision.

Men om du som spelutvecklare står bakom det som Activision förespråkar rent allmänt om hur det ska se ut på en studio, där skräck råder och att dom håller tillbaka bonusar etc för att få folk att stanna kvar så kan jag inget annat göra än att sucka väldigt tungt.

jag förstår att folk är irriterade på en produkt som är obalanserad, innehåller ton av fuskare och man måste betala 150 kr för ett mappack där största delen är gamla kartor.

p.s Lämna "gör det bättre själv" argumentet vid dörren eller fikarummet.

Medlem

Ett ord:
Karma

Medlem

Skönt, kan de talangfulla killarna där dra och hamna nånstans bättre, gärna hos Respawn, där de har mer frihet att göra ett spel de vill göra och inte efter sin utgivares specifikation.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Kan inte säga att jag skulle sakna dom då jag faktiskt aldrig lirat något CoD. Det är skam kanske?


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Karma, säger bara det.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Gen
Medlem

Många som kommenterat verkar ogilla IW, ändå sålde spelet rekord. Hur går det ihop?

Medlem

Ni vet... tekniskt vis så är infinity ward= respawn entertainment nu för tiden pga alla avhopp från iw, och vissa har anslutit sig till Respawn.

Så same same, but different.

Medlem

underbart


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Hipshot:

Dedikerade servers - det hade räddat IW.

+1 .

På vilket sätt då? Det är ju inte precis så att spelet sålt dåligt och IW inte har några pengar?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Warwick:

Varför hatar alla detta företaget så mycket? Och svara inte att Modern Warfare 2 var dåligt, för det är en smaksak, som ni inte delar med några andra miljoner spelare.

+1


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

IW var en jävla bra spelstudio ända tills Activision började lägga sig i spelutvecklingen. Förstår inte varför alla dampar på IW, atm så utvecklar de ju bara spel åt Activision efter deras önskningar.

Så ni som hatar MW2 borde skylla mer på Activision än Infinity Ward.

Word

12
Skriv svar