Black friday - tips om billiga spel och prylar!

Medlem
"Missvisande reklam mitt under Black Week"

signatur

autograph

Medlem

Lagstiftning verkar ju skapligt tandlös, det händer varje år men det är ett fåtal som åker på konsekvenser och det verkar vara inget i jämförelse med vad de antagligen tjänar på att "lura" folk.

Medlem

prison architect, rimworld, they are billions och cities skylines bästa bästa


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers

Försökte köpa den billiga Xboxen hos Elgiganten. Hamnade i den timmeslånga kön. Lyckades finta den genom direktlänken hos Swec som skickade mig direkt till produkten där man hade en halv sekund att trycka ”köp” innan kösystemet kickade in. Hamnade i ny kö, 13 minuter, för att få betala. Kommer fram, lägger in alla uppgifter men väljer Klarna som betalmedel (om jag skulle ångra mig och returnera den). Då är deras kassasystem inte kompis med Klarnas säkerhetsfunktion där BankID krävs för köp (aktivera det!) så jag blir ustlängd till långa kön igen, istället för att få välja nytt betalmedel.

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.


signatur
jbx
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Försökte köpa den billiga Xboxen hos Elgiganten. Hamnade i den timmeslånga kön. Lyckades finta den genom direktlänken hos Swec som skickade mig direkt till produkten där man hade en halv sekund att trycka ”köp” innan kösystemet kickade in. Hamnade i ny kö, 13 minuter, för att få betala. Kommer fram, lägger in alla uppgifter men väljer Klarna som betalmedel (om jag skulle ångra mig och returnera den). Då är deras kassasystem inte kompis med Klarnas säkerhetsfunktion där BankID krävs för köp (aktivera det!) så jag blir ustlängd till långa kön igen, istället för att få välja nytt betalmedel.

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.

Vad hände sen? Fick du någon bekräftelse från Elgiganten? Kanske är kö på att få mail också..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Försökte köpa den billiga Xboxen hos Elgiganten. Hamnade i den timmeslånga kön. Lyckades finta den genom direktlänken hos Swec som skickade mig direkt till produkten där man hade en halv sekund att trycka ”köp” innan kösystemet kickade in. Hamnade i ny kö, 13 minuter, för att få betala. Kommer fram, lägger in alla uppgifter men väljer Klarna som betalmedel (om jag skulle ångra mig och returnera den). Då är deras kassasystem inte kompis med Klarnas säkerhetsfunktion där BankID krävs för köp (aktivera det!) så jag blir ustlängd till långa kön igen, istället för att få välja nytt betalmedel.

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.

Jag har inte heller fätt någon bekräftelse på köpet som jag gjorde inatt. Dock fick jag en när jag la beställning på något annat. När jag är inloggad så står det reserverat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jbx:

Vad hände sen? Fick du någon bekräftelse från Elgiganten? Kanske är kö på att få mail också..

Nope, och Klarna-notisen försvann senare. Så jag bara antar att det åt skogen.

Skrivet av darkshippo:

Jag har inte heller fätt någon bekräftelse på köpet som jag gjorde inatt. Dock fick jag en när jag la beställning på något annat. När jag är inloggad så står det reserverat.

Hann aldrig logga in när jag gjorde köpet.


signatur
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Försökte köpa den billiga Xboxen hos Elgiganten. Hamnade i den timmeslånga kön. Lyckades finta den genom direktlänken hos Swec som skickade mig direkt till produkten där man hade en halv sekund att trycka ”köp” innan kösystemet kickade in. Hamnade i ny kö, 13 minuter, för att få betala. Kommer fram, lägger in alla uppgifter men väljer Klarna som betalmedel (om jag skulle ångra mig och returnera den). Då är deras kassasystem inte kompis med Klarnas säkerhetsfunktion där BankID krävs för köp (aktivera det!) så jag blir ustlängd till långa kön igen, istället för att få välja nytt betalmedel.

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.

The Black Friday Experience™!

Medlem
Skrivet av Johlor:

264 000 i rabatt är ganska bra pris XD

Jag är dock nyfiken. OM man skulle köpa den där resan. Hur funkar det då? Inte som de lär skicka upp någon n00b i rymden bara så där? Att träna för att klara sådana resor är inte något du glider igenom med en snabbkurs direkt.

Känns ju inte som de räknar med att sälja resan, bara en cool grej. Men om någon skulle köpa den blir det kanske "Fuck, vad gör vi nu?" haha

Det bästa är att du helt köper grisen i säcken, läser man deras vilkor står det bla. "För närvarande erbjuds inga kommersiella rymduppdrag. När detta blir möjligt, väljer GO DREAM en leverantör."

Om du väl köper den så får du inte överlåta den till någon annan och om det nu skulle bli av tillslut så finns vilkoret: "I händelse av att presentkortsinnehavarens läkarundersökning inte blir godkänd betalas inte presentkortet tillbaka till presentkortskortsinnehavaren"

Större luftslott var längesedan jag såg.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Försökte köpa den billiga Xboxen hos Elgiganten. Hamnade i den timmeslånga kön. Lyckades finta den genom direktlänken hos Swec som skickade mig direkt till produkten där man hade en halv sekund att trycka ”köp” innan kösystemet kickade in. Hamnade i ny kö, 13 minuter, för att få betala. Kommer fram, lägger in alla uppgifter men väljer Klarna som betalmedel (om jag skulle ångra mig och returnera den). Då är deras kassasystem inte kompis med Klarnas säkerhetsfunktion där BankID krävs för köp (aktivera det!) så jag blir ustlängd till långa kön igen, istället för att få välja nytt betalmedel.

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.

Finns fortfarande kvar i ett flertal butiker om du känner för att trängas.

Skribent
Skrivet av werik:

Det bästa är att du helt köper grisen i säcken, läser man deras vilkor står det bla. "För närvarande erbjuds inga kommersiella rymduppdrag. När detta blir möjligt, väljer GO DREAM en leverantör."

Om du väl köper den så får du inte överlåta den till någon annan och om det nu skulle bli av tillslut så finns vilkoret: "I händelse av att presentkortsinnehavarens läkarundersökning inte blir godkänd betalas inte presentkortet tillbaka till presentkortskortsinnehavaren"

Större luftslott var längesedan jag såg.

DYRARE luftslott har jag ALDRIG sett. XD (trots rabatt)


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Finns fortfarande kvar i ett flertal butiker om du känner för att trängas.

Hell no


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Försökte köpa den billiga Xboxen hos Elgiganten. Hamnade i den timmeslånga kön. Lyckades finta den genom direktlänken hos Swec som skickade mig direkt till produkten där man hade en halv sekund att trycka ”köp” innan kösystemet kickade in. Hamnade i ny kö, 13 minuter, för att få betala. Kommer fram, lägger in alla uppgifter men väljer Klarna som betalmedel (om jag skulle ångra mig och returnera den). Då är deras kassasystem inte kompis med Klarnas säkerhetsfunktion där BankID krävs för köp (aktivera det!) så jag blir ustlängd till långa kön igen, istället för att få välja nytt betalmedel.

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.

Brack Friday

Medlem
Skrivet av werik:

Det bästa är att du helt köper grisen i säcken, läser man deras vilkor står det bla. "För närvarande erbjuds inga kommersiella rymduppdrag. När detta blir möjligt, väljer GO DREAM en leverantör."

Om du väl köper den så får du inte överlåta den till någon annan och om det nu skulle bli av tillslut så finns vilkoret: "I händelse av att presentkortsinnehavarens läkarundersökning inte blir godkänd betalas inte presentkortet tillbaka till presentkortskortsinnehavaren"

Större luftslott var längesedan jag såg.

Allt som har med rymden att göra verkar ha det upplägget...*host Star Citizen *host...

Skägg.
10 Chambers

Haha! Plot twist. Köpet på xboxen hade gått igenom, hittade bekräftelsen i skräpposten, som en noob! De hade dock mailat från @giganten.se. I dessa spam- och phishing-tider känns det väldigt vanskligt att maila från en annan annan url.


signatur
Skribent

Haha, kö nu också för att komma in på Elgigantens hemsida. Beräknad till 2 minuter bara men ändå...

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag tänkte köpa VR och såg att det är 50 euro rea på Rift S, men är det inte mer värt att köpa Oculus Quest, som ändå snart kan koppla in i datorn med USB-C kabel? Tror ni det kommer vara rea på det headsetet på fredag?

Såg samma sak här, testade en idag och är imponerad, obs det är billigare på oculus egna webbsida än typ svenska e-handlare. Blir nog inköp , just nu får man ett spel på köpet


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

"Black Friday be like..." (Film!)
https://9gag.com/gag/a2RvOE1


signatur

autograph

Medlem

Hade också ganska konstig upplevelse vid ett köp igår hos proshop.dk. Såg att de sålde ut ett MSI Radeon RX Vega 64 för 2999kr, 50%. Hade ett möte på jobbet och tänkte att jag hinner köpa ett när jag kommer tillbaka. Sen var den otroliga rabatten borta och priset helt plötsligt 4999kr. Men envis som man är satt jag och refresha sidan och vips så kom rabatten tillbaka, fråga mig inte hur. Genomförde köpet illa kvickt och fick en beställningsbekräftelse. Några minuter senare gick det inte längre att köpa kortet överhuvudtaget.

Återstår att se om det kommer gå igenom antar jag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lyckas finta den igen med direktlänken, kakan kommer ihåg att jag hade produkten i varukorgen, slänger in betaluppgifter (Klarna, utan BankID-spärr). Trycker köp, får notis om att Klarna registrerat köpet, men aldrig någon bekräftelse från Elgiganten. Någon minut senare försvinner reservation.

Ridå.

Kolla spam, hamnade där för både mig och polare (gmail).


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

The Division 2 för €12 med deras coupon du "köper" med ubipoäng, annars €15
länk

Medlem
Skrivet av FPS100:

The Division 2 för €12 med deras coupon du "köper" med ubipoäng, annars €15
länk

Nej det går inte. "In the case of an already discounted product, the most valuable discount would be the one that the system applies (in other words, if the item was already discounted by 10% your 20% code would apply but if the item was already discounted by 30% your code would not apply)."

Medlem

Passade på att köpa lite billiga PS4/Xbone/Switch konsollspel:

Anthem PS4 79:- Elgiganten
Assassins Creed 5 Unity PS4 129:- CDon
Battlefield 1 PS4 99:- CDon
Battlefield Hardline PS4 99:- CDon
Battlefield 5 PS4 149:- Elgiganten
Black Mirror PS4 99:- CDon
Far Cry New Dawn PS4 129:- Elgiganten
For Honor PS4 19:- Elgiganten
Fifa 19 PS4 29:- Elgiganten
Fallout 76 PS4 129:- Elgiganten
God Of War PS4 149:- Elgiganten
Hellblade Xbone 49:- Elgiganten
Jagged Alliance Rage Xbone 99:- CDon
Madden 18 Xbone 29:- CDon
Madden 19 Xbone 29:- Elgiganten
Middle Earth Xbone 99:- CDon
Mirrors Edge PS4 29:- CDon
NBA Live 18 Xbone 29:- CDon
NHL 19 Xbone 29:- Elgiganten
State Of Decay 2 Xbone 29:- Elgiganten
Starlink Switch 129:- Elgiganten
The Division 2 PS4 99:- Elgiganten
Titanfall 2 Xbone 29:- CDon
UFC 2 PS4 29:- CDon

Gillar att samla på konsollspel, så det gör inte så mycket om några är dåliga.
Gillar heller inte sport eller sportspel, men kostar de 29:- så kan jag inte låta bli att fylla på samlingen

Medlem

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa mig en Xbox One S 1 TB All-Digital edition. Men jag finner det svårt att motivera ett inköp trots sitt låga pris

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Json_81:

Kolla spam, hamnade där för både mig och polare (gmail).

Japp, låg där. Idioti att skicka från @giganten.se-adress.


signatur
Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Nej det går inte. "In the case of an already discounted product, the most valuable discount would be the one that the system applies (in other words, if the item was already discounted by 10% your 20% code would apply but if the item was already discounted by 30% your code would not apply)."

jo det går, jag betalade €12...

Medlem

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nån som vill ta sig an att skapa en tråd för black friday/week 2020?

Jag köpte Titanfall 2 för 48kr samt Gears 5 för 100kr på Microsoft store igår. Upptäckte att jag kan installera Gears 5 på dotterns Xbox One, min One S, och sonens PC. Dessutom kan jag spela med spetsad grafik på en ev framtida Series S/X. Riktigt bra dunder!

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Upptäckte att jag kan installera Gears 5 på dotterns Xbox One, min One S, och sonens PC.

Nu vet jag inte hur gamla dina kids är. Men Gears 5 har 18+ stämpling av anledning. Se upp med videovåldet!

Medlem
Skrivet av maq777:

Nu vet jag inte hur gamla dina kids är. Men Gears 5 har 18+ stämpling av anledning. Se upp med videovåldet!

De är dock barn till en tuffing.

Skriv svar