Coop-mörs för fyra personer - Dungeon Defenders: Awakened i stängd beta på Steam

Robot
Coop-mörs för fyra personer - Dungeon Defenders: Awakened i stängd beta på Steam

I väntan på Minecraft Dungeons kanske detta mättar suget efter grotthärjande.

#dungeon-defenders


Medlem

Så är det här en slags remake eller remaster av ettan?

Medlem

Gillar TD, men detta ser för gråblaskigt och sporadiskt konstigt outlineat ut för min smak.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Älskade ettan men tvåan lämnade mycket att önska.

Hoppas detta blir ett bra spel men kommer inte våga plocka upp det på release i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lolBEEF:

Älskade ettan men tvåan lämnade mycket att önska.

Hoppas detta blir ett bra spel men kommer inte våga plocka upp det på release i alla fall.

Var tvåan f2p redan från start eller kom det sen? Detta verkar ju också göras av en ny studio.


signatur
Medlem

Skulle mer vilja påstå att spelet är i Alpha-stadie. Där saknas enormt mycket content för tillfället:

Lista på content not yet in: https://forums.dungeondefenders.com/blogs/entry/159325-dungeo...

Spelet är en Remaster på ettan, och görs av Chromatic Games som har fått rättigheterna till serien. Det är dessutom Kickstarter-finaniserat och jag själv, som har otroligt många timmar i både ettan och tvåan tvekade inte en sekund att chippa in. Slutade spela tvåan med dålig smak i munnen av vart spelet var på väg och har saknat ettan.

Spelet kommer vara en full remaster, med extra content pålagt såsom nya maps, nya svårighetsgrader och nya fiender. Betan (alphan) spelar lite halvtaskigt för tillfället, och jag är ganska säker på att grafiken inte är helt klar ännu, definitivt inte animationer eller modeller för vissa fiender iallafall.

Tror dock spelet kan bli precis lika bra som ettan, och mer därtill. Chromatic Games folket verkar vara determined att göra spelet precis så bra som ettan va.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

F2P kom senare i tvåan. Vi som hade köpt det fick lite ingame valuta som dök upp i samband med F2P.

1
Skriv svar