Vilken nedläggning av ett spel har svidit mest?

Redaktör
Ponny
Vilken nedläggning av ett spel har svidit mest?

Idag vaknade vi till beskedet att Valve valt att lägga In the Valley of Gods på is – och risken är väl stor att det kommer frysa fast där. Det är i och för sig långt ifrån ensamt om att (eventuellt) gå genom isen.

Spelhistorien är fylld av krossade drömmar; Warcraft Adventures, Project Ragtag, Star Wars 1313, Whore of the Orient, Fable Legends, B.C., Silent Hills, Fez 2. Är det någon nedläggning som tynger dig extra mycket? För egen del svider det till då och då när jag ser att klockan är 13:13. Dumma Disney. Och inte blev det bättre när EA gjorde "en Disney" och stoppade Ragtag. Kraften har varit svag med Star Wars-spelen länge, men jag hoppas att Fallen Order (har inte hunnit till det) ska lägga om mina sår.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är lite svårt att säga då man inte kan veta hur spelen hade blivit om dom hade gjorts klart. Men om man leker med tanken att dom hade blivit bra, så kom jag först att tänka på StarCraft: Ghost och... well, that's it. Jag tenderar att glömma nedlagda spel fort, men det är säkert fler titlar som jag hade vela se digitalfödas. Listan med spel man hoppas på är längre och listan med spel som sabbat serien är tyvärr ännu längre, men det är väl en annan diskussion det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

Helt klart Star Wars 1313. Det såg ju så jäkla trevligt ut.

Medlem

"Alien Doom"


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hired Guns 2


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Command and conquer Generals 2 ffs! Ettan gick varm länge.

Medlem

Silent Hills och Star Wars 1313!

Releasehästryttare

REBORN, såg grymt fram emot det efter trailern så startade en tråd här på FZ om spelet, och folk höll med om att det såg grymt ut. men tyvärr så är det övergivet.

Medlem

Stargate Worlds


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Milo till Kinect såklart!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent

Duke Nukem Forever.

Medlem
Medlem

Everquest 3/Next....

Medlem
Medlem

Fez 2 svider ju än. Allt pga ett bråk på twitter

Medlem

Silent Hills och Warcraft: war of the clans

NuZ
Testpilot

1313


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"Silent Hills" sign by KONAMi.

Sedan "Star Wars 1313" men det projektet fick jag reda på några år efter men det lät som det kunde bli ett mäktigt lir.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Remaken av Landstalker

Medlem

Prey 2 (det där man skulle spela en intergalaktisk prisjägare) och Fallout Tactics 2.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Freedom fighters 2, jag vill ha mitt slut!

Medlem

Duke Nukem Forever. De skulle lanserat i början av 2000-talet så hade det kanske blivit en hit.

Medlem

Antagligen (Svenska) Final Fantasy: Fortress & Fallout: Van Buren.

Medlem

S.t.a.l.k.e.r 2 kanske?
Nu verkar det dock vara på gång igen. Men vågar man hoppas?

Medlem

Van Buren (Fallout 3 original)

Medlem
Skrivet av Shadee:

Gammal artikel, men i framtiden så kanske...........? https://www.fz.se/nyhet/275977-3d-realms-vill-slappa-2001-ars...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

C & c generals 2, duke nukem, Halo 1 skulle kommit till pc för massor med år sedan tils microsoft gjorde att det blev xbox exklusivt.
1313, command & conquer tiberium, stargate worlds, half-life episode 3.
Star craft ghosts. Det var dem man kom på nu iaf.

Medlem

Diablo 3 (Blizzard North)

Medlem

Ett pek och klick spel av Pendulo Studios som har gjort några grymma sådana spel. Detta spel skulle vara mer för vuxen publik (18+) och skulle innehålla allt ifrån sex, pengar, hemliga organisationer och såna där roliga saker tyvärr blev spelet aldrig crowdfundat. Måste vara min största besvikelse av ett nerlagt spel.

Medlem
123
Skriv svar