Sugen på Xbox Scarlett? Phil Spencer har redan tagit hem en och spelar för fullt

Robot
Sugen på Xbox Scarlett? Phil Spencer har redan tagit hem en och spelar för fullt
Medlem

Kul för honom...

Medlem

Lustig PR kampanj. Det kommer fram via Jason på Kotaku att spelutvecklare är frustrerade för de inte får tillgång till scarlet för att utveckla spel medan de har mängder av PS5 devkits.

Inte långt därefter så går Xbox chefen ut på sociala medier och påstår att han sitter på en devkit dagligdags och har kul. Neener neener liksom.

Om det nu skulle visa sig vara sant, vilket är högst tvivelaktigt, så visar det att Microsoft har en fungerande devkit av Scarlet. Och vad gör de med den? Inte skickar de den till sina spelutvecklare utan chefen Phil Spenser sitter på den i sitt vardagsrum för att sprida propaganda på twitter.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Lustig PR kampanj. Det kommer fram via Jason på Kotaku att spelutvecklare är frustrerade för de inte får tillgång till scarlet för att utveckla spel medan de har mängder av PS5 devkits.

Inte långt därefter så går Xbox chefen ut på sociala medier och påstår att han sitter på en devkit dagligdags och har kul. Neener neener liksom.

https://puu.sh/EM5Pj/4703b9395e.png

Om det nu skulle visa sig vara sant, vilket är högst tvivelaktigt, så visar det att Microsoft har en fungerande devkit av Scarlet. Och vad gör de med den? Inte skickar de den till sina spelutvecklare utan chefen Phil Spenser sitter på den i sitt vardagsrum för att sprida propaganda på twitter.

Nu är det ju inte skrivet i sten att de är frustrerade för att en person säger de och dessutom samtidigt frågar om en armbrytartävling med Phil? Kan mycket väl vara så att förstaparts utvecklarna har en scarlett. Men ja jag tror Phil vill riva hål i det ryktet att de saknar dev.kits med denna tweet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Phil Spencers tweet kändes jävligt krystad. Så den är din primära enhet? Finns inte ens spel till den... så du använder Scarlett för att spela XBONE spel. Jaha? Grattis?

Sen kommentaren "and yes, using my Elite Series 2 controller" är så jävla skämskudde.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Phil Spencers tweet kändes jävligt krystad. Så den är din primära enhet? Finns inte ens spel till den... så du använder Scarlett för att spela XBONE spel. Jaha? Grattis?

Sen kommentaren "and yes, using my Elite Series 2 controller" är så jävla skämskudde.

Va? Implicit betyder det att den är bakåtkompatibel och att tidigare tillbehör fungerar. Fattar inte vad som är skämmigt och krystat?

Vadå inte finns spel? Vad vet du om det? Så galen kommentar.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Va? Implicit betyder det att den är bakåtkompatibel och att tidigare tillbehör fungerar. Fattar inte vad som är skämmigt och krystat?

Vadå inte finns spel? Vad vet du om det? Så galen kommentar.

Förstår inte heller vad som är skämmit.
Sen i kontrollsammanhang så är Xbox alltid bättre.
Playstation kontroller kan jämföras med att man tar med ett kvastskaft till biljardbordet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

CRUNCH, NOT BRUNCH. CRUNCH, NOT BRUNCH. Gud vad jag älskar crunch. Då får man Red Dead Redemtion 2 gott folk.

Medlem

Tänk om han har fått tillgång till ickesläppta spel också!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Tänk om han har fått tillgång till ickesläppta spel också!

Uppenbarligen, om du lyssnar på föregående talare verkar det redan nu finnas helt klara spel för Scarlett, som Phil fått.

Skrivet av kingzla:

Va? Implicit betyder det att den är bakåtkompatibel och att tidigare tillbehör fungerar. Fattar inte vad som är skämmigt och krystat?

Vadå inte finns spel? Vad vet du om det? Så galen kommentar.

Kommentaren skulle vara som om Per Gessle tweetar "Sitter och lyssnar på nya Gyllene Tider plattan. Så jävla bra!"

Att det skulle finnas färdiga spel till den nu, över ett år innan release, känns inte särskilt troligt. Risken för läckor är aaaaaalldeles för stor.


signatur

I drank what?

Medlem

Undra om den kort och gott kommer heta "Xbox S" ? Vore lite kul ändå, då projektnamnet är scarlett xD

Medlem

Klart 2020 kommer bli otroligt, Playstation 5 släpps ju. 😉 Men man måste ändå tacka Xbox för att spelen också släpps på PC, då slipper man en konsol. Bara för Nintendo och Playstation att göra likadant så har man den ultimata spelmaskinen sen. 😊

Medlem

Vad tror ni de döper nya Xboxen till?

NuZ
Testpilot
Skrivet av BooliBoo:

Vad tror ni de döper nya Xboxen till?

Hoppas på Scarlett eller Xbox S. Perfekta namn!
Önskar en bättre generation på konsolerna nu. Playstation släppte 2 nys ip och en massa remasters, väldans bra spel men gamla ip’n. DS räknas inte som PS exclusivt. Xbox släppte en hel del windows/xbox spel men inget direkt speciellt där heller än. Nintendo med switchen har Mario, LM3 och en Zelda remaster.

Vart är alla nya fräna IP’n? Nytt ”Uncharted” och ”gods of war” spelet? Nya ”Fable” och ”Halo” spelen? Har fantasin sinat i spelindustrin?

Misstolka mig inte! Önskar fortfarande ett nytt Fable!!! Skulle bli som ett barn om en Fable reboot eller en 4a avtäcks.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vad spelar han tror ni?


signatur

Niet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Theade:

Vad spelar han tror ni?

Phil känns som en bilspels dude, så Forza kanske?!
Eller så är han lite ”nördig” och gillar rollspel så kanske Greedfall, Outer Worlds, Pillars etc.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hoppas på Scarlett eller Xbox S. Perfekta namn!
Önskar en bättre generation på konsolerna nu. Playstation släppte 2 nys ip och en massa remasters, väldans bra spel men gamla ip’n. DS räknas inte som PS exclusivt. Xbox släppte en hel del windows/xbox spel men inget direkt speciellt där heller än. Nintendo med switchen har Mario, LM3 och en Zelda remaster.

Vart är alla nya fräna IP’n? Nytt ”Uncharted” och ”gods of war” spelet? Nya ”Fable” och ”Halo” spelen? Har fantasin sinat i spelindustrin?

Misstolka mig inte! Önskar fortfarande ett nytt Fable!!! Skulle bli som ett barn om en Fable reboot eller en 4a avtäcks.

Ghost of Tsushima är på ingång. Verkar bra, och är ett nytt IP.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Phil känns som en bilspels dude, så Forza kanske?!
Eller så är han lite ”nördig” och gillar rollspel så kanske Greedfall, Outer Worlds, Pillars etc.

Fan vad kul, det var min egna tanke när jag svarade på min egen fråga. Bilspel alltså.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Vad spelar han tror ni?

Det han spelar mest är vad jag vet Destiny 2.

Lite ironiskt med tanke på att han var chef över MS spelstudior då man inte lät Bungie göra Destiny utan enbart Halo. Detta ledde till att man lyckades med konststycket att tappa en studio man ägde.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Uppenbarligen, om du lyssnar på föregående talare verkar det redan nu finnas helt klara spel för Scarlett, som Phil fått.

Kommentaren skulle vara som om Per Gessle tweetar "Sitter och lyssnar på nya Gyllene Tider plattan. Så jävla bra!"

Att det skulle finnas färdiga spel till den nu, över ett år innan release, känns inte särskilt troligt. Risken för läckor är aaaaaalldeles för stor.

Vad vill du höra av Per Gessle?

"Lyssna inte på vår senaste platta, den stinker piss och det vi producerar som band är inte bra. Akta er!"

Vad du har förmåga att bedöma kan inte sätta gränserna för hur det är i den verkliga världen.

Här är det snarare som om tillverkaren använder sina egna produkter privat, det vill säga talar mer för att det är en bra produkt än annars.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Vad vill du höra av Per Gessle?

"Lyssna inte på vår senaste platta, den stinker piss och det vi producerar som band är inte bra. Akta er!"

Vad du har förmåga att bedöma kan inte sätta gränserna för hur det är i den verkliga världen.

Här är det snarare som om tillverkaren använder sina egna produkter privat, det vill säga talar mer för att det är en bra produkt än annars.

Hahah, nej det gör det sannerligen inte. Tillverkaren kan inte använda någon annan produkt än sin egen, och kan inte säga något annat än att den är bäst. Att någon som gör något säger det är bäst är inte särskilt förtroendeingivande.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar