Efter The Witcher 3 – vad vill vi se?

Frilansare
Skrivet av Priapsi:

@Joakim Bennet: Jag tänkte mig mer en spelarskapad karaktär som ansluter till Roches gerillaband, men kan definitivt tänka mig en ny välskriven protagonist som huvudfigur. Håller med om hans del i Witcher 2, den var helt lysande.

Åh, låter mysigt!

Geeks Gaming

Hmm, kanske ett spel med Sigismund Dijkstra i fokus. Han är ju något av en gudfader men samtidigt en mjukis (iaf när det kommer till Geralt).

Frilansare
Skrivet av NordhNet:

Hmm, kanske ett spel med Sigismund Dijkstra i fokus. Han är ju något av en gudfader men samtidigt en mjukis (iaf när det kommer till Geralt).

Åh, ja! Man kanske kunde vara en del av hans spionnätverk. Lite Dragon Age Inquisition, bygga allianser och kontrollera områden. Fast på mindre skala.

Avstängd

Inte läst alla kommentarer men jag vrålar bara det självklara: CIRI.
Det är för mig absolut självklart att OM de gör ett till spel i denna värld, så är vi CIRI. Skulle kunna skriva massor av gameplay och leveldesign exempel på varför hon vore grym, men det är för jobbigt på telefonen.

Mitt andra "tips" är samarbete med studion som gör Netflix serien. Så att när serien släpps, eller åtminstone inom samma tidsram/år så gör man ett spel som connectas där på något sätt. Populärkultur funkar ju så. Tyvärr lär Netflix serien bli klar innan, men låt säga att de iallafall har koncept och en timeline klar då serien kommer ut, och kan göra ett E3 announcement samma år, för att behålla momentum, och sedan release 2år efter det.

Och är Ciri inte med i Netflix serien blir jag arg.

Frilansare
Medlem

Character creation, där man kan välja olika skolor som utgångspunkt, som kanske ger lite olika förmåner?

Samt ta inspo from software med bossfighter, allt behöver inte vara svårt, men just bossar vill jag ska kännas rewarding att klå.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Snart spelat igenom Thronebreaker - Witcher Tales. Långt jädra spel btw!
Det visar på att de går att göra spel i samma universum och med andra personer.
Sen blir det förmodligen svårt att göra ett RPG utan en Witcher, striderna med besvärjelser och alkemin och fan & hans moster.

Det svåra som jag ser det är tidsrymden, som ni redan tagit upp hittills, känns väldigt problematiskt och besvärligt med tanke på allt som hänt i spelen samt böckerna, om man ska bygga vidare på det arvet därefter.
Då blir det många nya roller att fylla ut med nya personer.. kanske blir för mycket av den varan.

Ett alternativ är om man följer exempelvis Letho of Gulet och följer hans resa fram till Assassins of Kings, eller dylikt. Finns andra länder man kan utforska osv.
Hursomhelst är hela världen är ju oerhört intressant så det går att använda många olika varianter egentligen. Frågan är bara när och hur?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Releasehästryttare
Medlem

Hade velat ha ett Witcher i first-person a la Skyrim. Världen är fantastisk och jag hade velat uppleva den från en mer.. intim vinkel.

Tror att man kan göra mycket kul med striderna då också.

Edit: man skulle kunna spela som denna bruden som är utrustad med pil och båge.

https://witcher.fandom.com/wiki/Milva%27s_bow


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Hade velat ha ett Witcher i first-person a la Skyrim. Världen är fantastisk och jag hade velat uppleva den från en mer.. intim vinkel.

Tror att man kan göra mycket kul med striderna då också.

Edit: man skulle kunna spela som denna bruden som är utrustad med pil och båge.

https://witcher.fandom.com/wiki/Milva%27s_bow

RPG ska vara tredjeperson, punkt slut.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

RPG ska vara tredjeperson, punkt slut.

Kan förstå att man känner så. Håller dock inte med.

Oblivion, New Vegas, Skyrim, Deus Ex, med mera, är fantastiska spel som gynnas av first-person.

Tror också att Cyberpunk kommer att påvisa det nästa år.

Fördelen med första-person är att detaljer i världen fyller så mycket större funktion. Tavlor på väggarna går att granska, etc.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av breahl:

RPG ska vara tredjeperson, punkt slut.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Kan förstå att man känner så. Håller dock inte med.

Oblivion, New Vegas, Skyrim, Deus Ex, med mera, är fantastiska spel som gynnas av first-person.

Tror också att Cyberpunk kommer att påvisa det nästa år.

Fördelen med första-person är att detaljer i världen fyller så mycket större funktion. Tavlor på väggarna går att granska, etc.

Varför vill du granska tavlor på väggarna haha.

Man kan ju annars göra som i RDR2 att man kan välja av förstaperson eller tredje.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför vill du granska tavlor på väggarna haha.

Man kan ju annars göra som i RDR2 att man kan välja av förstaperson eller tredje.

Haha, det låter lite random kanske men sådant ger känsla för världen man befinner sig i. Atmosfär och allt det där


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Cyberpunk 2077. Allvarligt, jag har inget som helst emot att faktiskt låta en serie avslutas för att gå vidare till något helt nytt. Hellre det än att nya uppföljare pumpas ut och vi sitter där en dag med del 15 och undrar vad fan hände med den här serien egentligen? De här spelen brukade ju vara så bra... (Square, jag tittar på er)


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför vill du granska tavlor på väggarna haha.

Man kan ju annars göra som i RDR2 att man kan välja av förstaperson eller tredje.

Spel där man kan välja läga blir ofta ena läget lidande.
Är spelet gjort för 3e men att man kan välja FPS så känns det läget lite off.

likadant i spel som är gjort för FPS så känns 3e läget off.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Frilansare

Lite nytändning för den här diskussionen när det ser ut som att ett mindre team står redo att påbörja nästa The Witcher-spel, efter det att allt Cyberpunk-relaterat har skeppats!

Medlem

Vill ha mer Geralt då jag endast spelat The Witcher 3 till konsol. Älskar hans röst.

Medlem

Jag skulle sjukt gärna se remakes av 1an och 2an!

Men självklart vill man ha något "nytt" också, tycker de ska spinna vidare på Witcher 3 framgångarna och släppa ett liknande lir igen fast kanske med Ciri som huvudroll, alternativt en prequel med Geralt.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ciri i huvudrollen eller hemmasnickrad häxkarl? Jag lutar åt det första alternativet men gissar att jag är i minoritet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Snart spelat igenom Thronebreaker - Witcher Tales. Långt jädra spel btw!
Det visar på att de går att göra spel i samma universum och med andra personer.
Sen blir det förmodligen svårt att göra ett RPG utan en Witcher, striderna med besvärjelser och alkemin och fan & hans moster.

Det svåra som jag ser det är tidsrymden, som ni redan tagit upp hittills, känns väldigt problematiskt och besvärligt med tanke på allt som hänt i spelen samt böckerna, om man ska bygga vidare på det arvet därefter.
Då blir det många nya roller att fylla ut med nya personer.. kanske blir för mycket av den varan.

Ett alternativ är om man följer exempelvis Letho of Gulet och följer hans resa fram till Assassins of Kings, eller dylikt. Finns andra länder man kan utforska osv.
Hursomhelst är hela världen är ju oerhört intressant så det går att använda många olika varianter egentligen. Frågan är bara när och hur?

Har inte ändrat inställning desto mer..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Avstängd
Skrivet av Gustav Höglund:

Ciri i huvudrollen eller hemmasnickrad häxkarl? Jag lutar åt det första alternativet men gissar att jag är i minoritet.

Jag är också med på det, självklart vill vi ha ett spel med Ciri.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Ponny
Din önskelista inför nästa Witcher-spel

Samtidigt som lejonparten av CD Projekt Red arbetar på att färdigställa Cyberpunk 2077 (och lejonparten av spelvärlden vill, vill, vill spela det!) är ett litet CD Projekt-team redo att kavla upp ärmarna och påbörja "ett annat stort singleplayerspel". Då den polska studion tidigare sagt att man tänker jobba parallellt med Cyberpunk och The Witcher är det lätt att lägga ihop ett och ett.

Det är förstås omöjligt att sia om vilket slags spel fjärde The Witcher, men vad vill du att det ska vara?

Jag håller personligen The Witcher 3 som tidernas spel, och just därför är jag osäker på om jag vill ha ett större, snyggare och bättre The Witcher 3. Trilogin är storymässigt en enhet, men gameplay-mässigt flyttade CD Projekt Red ständigt fram sina positioner. Just därför vill jag ha fjärde The Witcher med en twist – och kanske inte ens kalla det för The Witcher 4, då det kan bli en ny början, många år senare, med en ny hjälte (eller hjältinna). Historien om den vita vargen är färdig och det är redo för en ny witcher.

Ja, just det vill jag ha – en ny början och känslan av att en ny fantastisk resa påbörjas. En ny trilogi? Kanske.

Så överraska mig! Blås mig av stolen! Det kan göras med en öppen värld, men behöver inte vara så. CD Projekt har visat sig med de två senare spelen i trilogin kunna briljera med olika slags rollspel, och jag tar gärna en ny smak den här gången också. Hur ser din önskelista ut inför nästa The Witcher-spel?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Inte så insatt i det som inte är runt Geralt.
Men det fanns flera witcherskolor?
Jag tänker character customization där man kan välja utgångspunkt från en utav skolorna.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag funderar på Kaer Morhens storhetstid. Då witchers därifrån och andra skolor var på topp. Att spela i den tiden hade varit intressant. Uppbyggnad, rivalitet och gemenskap med mera. I böcker och spel beskrivs dom flesta skolor som utdöda och kaer morhen har sett tidens tand, vilket är ledsamt.

Moderator | Testpilot

Jag tror en prequel där man får skapa en egen Witcher hade varit coolt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Apropå Ciri och att hon kan resa mellan olika världar, hittade denna fina på Reddit. Vore ju rätt ball om hon dök upp i CP2077!
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/87yhch/ciri_roaming_...
https://cdn.fz.se/artikel/fil/1405953?key=3b54cbee9fe5b8a9e2c...

Wow

Moderator | Testpilot
Skrivet av Isak19:

Nu klantade jag till mig och råkade ta bort din tråd helt och hållet, skyller på att det är sent på kvällen.

Med det sagt, håll er gärna till den här tråden om ni ska snacka om vad som potentiellt kan komma, eller vad man vill se komma, i Witcher 4


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Ciri har jag alltid velat se mer av och har velat ha ett spel med henne ända sedan jag spelade ut witcher 3. Hon var den karaktär som var mest spännande i hela spelet.

Hoppas dom gör ett witcher med Ciri och sen har man Geralt som stöd bara, han är väl pensionär och dricker bara vin.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu klantade jag till mig och råkade ta bort din tråd helt och hållet, skyller på att det är sent på kvällen.

Med det sagt, håll er gärna till den här tråden om ni ska snacka om vad som potentiellt kan komma, eller vad man vill se komma, i Witcher 4

Jaja

12
Skriv svar