Blizzard knivhögg kalkoner och mosade meloner för att spela in ljuden i Diablo 2

Robot
Blizzard knivhögg kalkoner och mosade meloner för att spela in ljuden i Diablo 2

"Det blev lite intensivt" skriver en designer om processen att ljudsätta actionrollspelet.

#blizzard, #diablo-2


Medlem

Mosa meloner.. *fniss*
Jag är vuxen.. jag är vuxen..


signatur
eld
Medlem

frusen selleri för att bryta ben är en klassiker!

Medlem

Är inte detta rätt vanligt? Att man tar hjälp i ens närhet?
Har för mig när dom spela in ljuden av ljussablarna i Star Wars så använde dom en mikrofon som dom förde som en pendel bakom TVn eller liknande.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av delli:

Är inte detta rätt vanligt? Att man tar hjälp i ens närhet?
Har för mig när dom spela in ljuden av ljussablarna i Star Wars så använde dom en mikrofon som dom förde som en pendel bakom TVn eller liknande.

Jo, det är väldigt vanligt. Här är en liten inblick i hur man skapat diverse ljudeffekter i Europa Universalis IV, där man använde sådana dyrgripar som ett salladshuvud; https://www.youtube.com/watch?v=-jOk-uoxz_U

Medlem

När jag läste rubriken trodde jag det handlade om levande kalkoner. Blodtrycket sänktes när jag började läsa.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Också en skön film av teamet bakom Amnesia: The Dark Descent.
https://www.youtube.com/watch?v=Q06d40zChDM

Medlem
Avstängd

Välkommen till Foley Artist-yrket!

"Knivhögg kalkonkadaver" är mer korrekt. Snacka om clickbaity titel som låter som om de mördade levande kalkoner!

Medlem
Skrivet av eld:

frusen selleri för att bryta ben är en klassiker!

UT2004 ragdols.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Satt senast igår och diskuterade med polarn om hur jävla klockrena ljudeffekterna är i d2. Få som lyckats så bra som Blizzard gjorde med d2 och det håller än idag

Farmar just nu andariel på nm för bättre gear. Skitroligt

Medlem

Man har hört (pun intended) hur många ljud studios måste vara riktigt kreativa för att få fram vissa "perfekta" ljud effekter.
Hade vare riktigt kul med en grym dokumentär om just sånt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Satt senast igår och diskuterade med polarn om hur jävla klockrena ljudeffekterna är i d2. Få som lyckats så bra som Blizzard gjorde med d2 och det håller än idag

Farmar just nu andariel på nm för bättre gear. Skitroligt

Håller med. Väldigt tillfredsställande ljudeffekter som tillsammans med den fantastiska musiken skapar en grym atmosfär.
Lite tristare nuförtiden när det finns så stora biblotek av assets online att spelutvecklare inte lär göra lika mycket effekter rent fysiskt som förr längre.

Medlem
Skrivet av AplAy:

"Knivhögg kalkonkadaver" är mer korrekt. Snacka om clickbaity titel som låter som om de mördade levande kalkoner!

Ingen trodde de mördade levande kalkoner. Ingen över 5 år iaf

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Håller med. Väldigt tillfredsställande ljudeffekter som tillsammans med den fantastiska musiken skapar en grym atmosfär.
Lite tristare nuförtiden när det finns så stora biblotek av assets online att spelutvecklare inte lär göra lika mycket effekter rent fysiskt som förr längre.

spoilers: de gör fortfarande det.

Medlem
Medlem

@idnt: Sjukt bra dokumentär. No more games for me. Iaf dessa typer av våldsspel som det pratas om här. Det får räcka med Civ i framtiden

1
Skriv svar