Spel Sökes: Turbaserad strategi med drop in-drop out

Medlem
Spel Sökes: Turbaserad strategi med drop in-drop out

Spelexperter, behöver er hjälp!

Söker ett spel med följande kriterier för att spela mot kollegor. Vi letar efter någon typ av långkörare där man kan utföra sin tur så fort man har 5 min över under arbetsdagen. Essentiellt ett brädspel men vi har inte riktigt möjlighet att slänga upp Risk i ett mötesrum under 10 veckor:
Specifikation:

  • Turbaserat med nästintill oändlig betänketid. En hektisk arbetsdag ska inte förstöra spelrundan utan var spelare får utföra sin tur när tid finnes. Blir bara mer prestigefyllt om en spelomgång tar hela året.

  • Måste kunna spelas på antingen mobil eller jobbdator med kasst grafikkort (Mac + PC). Webbläsarspel också ok.

  • Strategigenren är inget krav men eftersöker inte onlineversioner av Monopol, Alfapet eller dylikt.

  • Inte superhög komplexitet. En runda ska gå att avverka på 5-10 min.

  • Prisklass 0 - 200 kr. Har ni bra förslag som kostar mer mottages de såklart gärna, men gissar att värvningen blir svårare.

Har ni erfarenheter eller tips på något som möter kraven ovan? Min ursprungliga tanke var en webläsarversion av Risk, Axis & Allies eller dylikt. Eller om efterfrågad multiplayerfunktionalitet finns i spel som ex. Heroes 3 hade det varit perfekt.

Tack på förhand!

1
Skriv svar