Rocket League får butik istället för lootlådor, och folk är arga

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Fan tänk om man hade en egen vilja och kunde välja att köpa extra skins och dylikt i butikerna som spelutgivarna skapar...oh wait....

Visst är det frivilligt, men tex hade din butik på hörnan gått från att ibland ge dig en gratis godis för att du är lojal kund, ha vettiga priser på ditt favoritbröd samt haft säsongs-erbjudanden på vissa varor till att fyrdubbla priserna på ditt bröd, ta bort alla smakprover och sedan sätta upp en skylt "fuck you" tror jag inte heller du hade varit så glad.

Skrivet av Mirage:

Fast loot boxes och dylikt är inte att lura. Folk vet att det är ett lotteri. Förstår de inte att loot boxes är det, så bör de nog omyndigförklaras.
"Jag köpte lotten och vann inte, jag vill ha pengarna tillbaka!"

Du kan väl inte omyndigförklara omyndiga?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Varför fortsätter folk som klagar att spela spel de inte är nöjda med? Visa missnöjet med att avinstallera spelet och rör aldrig ett spel från utvecklarna igen.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du kan väl inte omyndigförklara omyndiga?

Nej, men de myndiga som beter sig så. Omyndiga ska inte ha tillgång till kreditkort/betalkort överhuvudtaget, så det problemet löser sig själv.

Skrivet av Bojkott:

Varför fortsätter folk som klagar att spela spel de inte är nöjda med? Visa missnöjet med att avinstallera spelet och rör aldrig ett spel från utvecklarna igen.

Username checks out.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Nej, men de myndiga som beter sig så. Omyndiga ska inte ha tillgång till kreditkort/betalkort överhuvudtaget, så det problemet löser sig själv.

Username checks out.

Å andra sidan vet du ju inte om de kör ett riggat lotteri med sina loot boxes. Så de kan ju dra folk vid näsan så att det svänger om det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Å andra sidan vet du ju inte om de kör ett riggat lotteri med sina loot boxes. Så de kan ju dra folk vid näsan så att det svänger om det.

Det är en risk du tar med alla lotterier. Det är fortfarande ditt val om du vill delta i lotteriet.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Det är en risk du tar med alla lotterier. Det är fortfarande ditt val om du vill delta i lotteriet.

Tja, inte Europa iallafall där lotterier tvingas genomgå granskning av sina utbetalade vinster kontra instoppade medel.
Är det något som avviker så blir det pisk.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Tja, inte Europa iallafall där lotterier tvingas genomgå granskning av sina utbetalade vinster kontra instoppade medel.
Är det något som avviker så blir det pisk.

Oh my sweet summer child. Korruption är inte något som finns i din värld, eller hur?


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Oh my sweet summer child. Korruption är inte något som finns i din värld, eller hur?

Om det är något jag vet, så är att ländernas skatteindrivare vill ha sin del av kakan på alla speltorskar. Så är det några som granskar spelbolagen så är det dessa myndigheter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Om det är något jag vet, så är att ländernas skatteindrivare vill ha sin del av kakan på alla speltorskar. Så är det några som granskar spelbolagen så är det dessa myndigheter.

De granskar dem för skattepengar. Att de betalar skatt betyder inte lotteriet inte är riggat. Man kan aldrig lita på någon som arrangerar lotto. De kanske är ärliga, kanske inte, men man kan aldrig bevisa det.


signatur

I drank what?

Medlem

Gått full cirkel? Ta det lite lugnt med svengelskan.

12
Skriv svar