Medlem
Gears 5

Hej,

Har snickrat ihop min allra första videorecension, eller första recensionen alls faktiskt. Behöver länka till min Youtubekanal så jag hoppas det är ok.

Kom jätte gärna med tips och förslag på förbättringar jag kan göra, är en riktig noob än så länge på det här så välkomnas varmt.

Medlem

Jättekul med videorecension!

Kort och koncist precis om jag vill ha en recension. Kanske dela in videon i kapitel som t ex:
story, grafik, ljud och så vidare. Annars finns det inget att anmärka på, kan säga att ditt betyg är helt i linje med vad jag tycker om spelet också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har inte spelat något av de tidigare spelen och är egentligen inte särskilt förtjust i FPS men jag håller med din recension. Och jag håller med om betyget.


signatur

I am the one who knocks.

Medlem

Oj Glömde att "prenumenera", spell check.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

3/5 låter lite väl lågt hade gett den 6/10 eller 6.5 men kul med videorecensioner


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Det är ju enbart psykologiskt. 3/5 och 6/10 är likvärdigt.

Tråddemonen
Testpilot

@Tobbeeleeto: Fasen vad kul! 😀👍

Inaktiv

Trevligt. Dock är det inte ett fps utan ett 3ps.... Betyget var lite lågt jämfört med genomsnitt och egen spelnibgm Coop o mp ska inte underskattas då gears är som bäst med vänner

Medlem

@Tobbeeleeto: Najs! Kul med rörligt format

Medlem

Skönt med en videorecension som inte är 50 timmar lång. Rakt på sak här. Jag gillart 👍


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Intromusiken var rätt så skärande i öronen och du har skrivit ”prenumenera” flera gånger. Förutom det så var det en okej recension. Övning ger färdighet

Trevligt. Mer sådant.

Vad spelet anbelangar, och 4:an som kom innan, tycker jag de är en av spelhistoriens största sömnpiller. Jag jämför självfallet med det första Gears of War.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Trevligt. Mer sådant.

Vad spelet anbelangar, och 4:an som kom innan, tycker jag de är en av spelhistoriens största sömnpiller. Jag jämför självfallet med det första Gears of War.

Började spela 5an igår. Först kapitlet var fullt ös. Nu är jag på andra, det gick verkligen ner i tempo
Nu 2 i serien tycker jag fö har högst tempo. Galna saker händer hela tiden. "A giant worm, they are sinking cities with a giant worm" 😃

Medlem

Bra där, hoppas du gör fler och hoppas andra tar efter.
Psst! Är det ingen som tänker kommentera att Gears inte är ett fps?

Medlem
Skrivet av Vamp:

Bra där, hoppas du gör fler och hoppas andra tar efter.
Psst! Är det ingen som tänker kommentera att Gears inte är ett fps?

@anon_81726 gjorde det för några timmar sedan

Medlem

Snyggt jobbat!

Medlem

Jag är smartast på jorden, det kan vi ju alla hålla med om, jag vet att ni alla stöttar mig på den punkten så inga bekräftelsen behövs, så min enorma skalle innehåller en halvsjunken halvrutten hjärna, men den andra halvan som inte är rutten och insjunken, den har märkt att spelet kallas för FPS här, tyvärr måste min super hjärna vara så extremt petig och rätta er angående detta, det heter TPS (Third Person Shooter). Och här har ni lite övertydlighet, min speciealitet! FPS (First person shooter), RTS (real time strategy), RPG (Role Playing Game), GoTY (game of the year) GOAT (greatest of all time=haze303), CS Go (Cheaters Suck Get OUT)....

Vad skulle ni göra utan mig, det vill jag aldrig behöva uppleva, det är slutet på vår existens när super harri dör eller resten av hans ruttna hjärna ruttnar bort....

Ps. Skitbra recension, bättre än FZ´s egna! Tyvärr, sant! Speciellt då jag fortfarande inte fått jobbet som snittbetygsmästare, ni vet han som ger rätt betyg till alla spel... som sen alla bara lära sig gilla det jag säger är sant...
§


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Filmform eller videoform? Välj en. Bra gjort @Tobbeeleeto keep it up =D

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag är smartast på jorden, det kan vi ju alla hålla med om, jag vet att ni alla stöttar mig på den punkten så inga bekräftelsen behövs, så min enorma skalle innehåller en halvsjunken halvrutten hjärna, men den andra halvan som inte är rutten och insjunken, den har märkt att spelet kallas för FPS här, tyvärr måste min super hjärna vara så extremt petig och rätta er angående detta, det heter TPS (Third Person Shooter). Och här har ni lite övertydlighet, min speciealitet! FPS (First person shooter), RTS (real time strategy), RPG (Role Playing Game), GoTY (game of the year) GOAT (greatest of all time=haze303), CS Go (Cheaters Suck Get OUT)....

Vad skulle ni göra utan mig, det vill jag aldrig behöva uppleva, det är slutet på vår existens när super harri dör eller resten av hans ruttna hjärna ruttnar bort....

Ps. Skitbra recension, bättre än FZ´s egna! Tyvärr, sant! Speciellt då jag fortfarande inte fått jobbet som snittbetygsmästare, ni vet han som ger rätt betyg till alla spel... som sen alla bara lära sig gilla det jag säger är sant...
§

Kanske dags att byta groggen mot vatten nu. Klockan börjar bli morgon

Gen
Medlem

Det bra : Kort och koncist
Det dåliga : Känns som att videon innehöll en del faktafel, sen borde innehållet delas in i sektioner.
Personlig åsikt : Håller inte med om betyget utan tycker det är en solklar 4a.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det dåliga : Känns som att videon innehöll en del faktafel

Hej Gen,
Tack för input. Blev nyfiken på vad det är för faktafel du menar ?
Ska kolla upp det bättre till nästa gång.

Medlem

Gears 5 är ett bra spel. Men det var/är ett buggigt spel. Har haft en längre tid ljud buggen. Jag fick spela helt utan spel ljud. Inga fotsteg, inga röster, ingen battle audio. Har på grund av detta inte haft Gears 5 installerat på 2 månader. Synd att det blev så skitigt på grund av PC kravet.

Medlem

@Tobbeeleeto: Väldigt bra för ett första försök! Men 720p är inte ok i dagens läge, 1080p är minimum. Sen försök fånga spelet i högre i mycket högre upplösning, folk tittar på recensioner för att bedömma grafiken också.

Medlem

Trevlig recension måste jag säga. Bra gjort!

1
Skriv svar