Varför HL:A ej visades upp på TGA 2019
Valve nyhetsveterankanalen berättar varför Half Life: Alyx ej visades upp på årets TGA:
TLDW; Valve tänkte visa utan smooth locomotion i kontroller (Teleportering istället) medan Boneworks som nyss släppts har smooth locomotion. Det hade blivit ett tekniskdemonstrativt fiasko med andra ord.
Valve nyhetsveterankanalen berättar varför Half Life: Alyx ej visades upp på årets TGA:
https://www.youtube.com/watch?v=yW6KOBhwf_0
TLDW; Valve tänkte visa utan smooth locomotion i kontroller (Teleportering istället) medan Boneworks som nyss släppts har smooth locomotion. Det hade blivit ett tekniskdemonstrativt fiasko med andra ord.
Inte sett videon men förstår inte varför teleport skulle vara sämre än smooth.
Det har ju helt och hållet att göra med gamedesignen
Inte sett videon men förstår inte varför teleport skulle vara sämre än smooth.
Det har ju helt och hållet att göra med gamedesignen
Tydligen skulle det ha sett illa ut i jämförelse med Boneworks, särskilt när HL:A är det mest efterlängtade VR-spelet i VR:s historia hittills.
Inte sett videon men förstår inte varför teleport skulle vara sämre än smooth.
Det har ju helt och hållet att göra med gamedesignen
Finns även en video där han pratar om att Boneworks var pitchat till Valve att bli ett HL-spel men Valve tackade nej. Onödigt att konkurrera med sina egna planer men också för att Boneworks gör saker som HL:vr inte kan/kunde. HL:Alyx är byggt kring teleportering men man ska nu (efter Boneworks har satt standarden/ribban) implementera smooth.
Men grejen med boneworks är inte att det är smooth utan att det är helt "fysiskt" typ.
Man är en fysisk figur i spelet med hel kropp.
HL alyx har man "bara" sett 2 händer