Sekiro vann tyngst men Disco Elysium vann mest på The Game Awards

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Hur står sig sekiro mot bloodborne?
Är det hälften så bra som bloodborne så tänker jag testa:)

Det är inte lika mörkt som bloodborne,sen har du ju bara ett vapen så jag håller nog bloodborne högre med bättre omspelningsvärde men sekiro är fortfarande väldigt bra.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Skulle sägs att dark souls 3 tog stora influenser av bloodbourne inom ramen för dark souls och det var bara bra!

Sekiro tar det ett steg längre, combaten är något av det bästa i något from software spel.

Det du går miste om i form av character customisation får du tillbaka i form av det tightaste och mest belönande combat systemet ever.

Du har aldrig haft så episka och engagerande boss fighter.

Så om du är en "souls player" så fattar jag inte varför du sitter här och läser, köp och spela!

Säger du det så är det väl dags för mig att inhandla det:)

Medlem
Skrivet av FortuN:

Inte värt det. Gillade inte alls Disco Elysium för egen del. Tycker att det mesta talar för att det inte var ett lyckat spel. Dels ingen som känner till det, inte populärt på steam (inte ens med på topp 100 spelade spelen atm) och har inte heller vart ett dugg populärt på twitch. Inte ens på releasen hade spelet knappt några som kollade. Känns som ett gäng av fanboys som uppmuntrats rösta på skiten.

(preparing for the wave)

Försäljningssiffror säger ju egentligen ganska lite om hur bra ett spel är. Samma sak med tittarsiffror på twitch. Själv tycker jag fortnite är ett riktigt skitspel men ändå har det miljontals spelare och streamas flitigt på twitch. Smaken är som baken antar jag. Men att använda populäritet som måttstock för att bedöma hur bra ett spel är tycker jag är fel.

Medlem

Jag har lirat igenom samtliga Souls spel och även Bloodborne men sista bossen på Sekiro fick jag inse att jag helt enkelt inte klarar av.
Men ,, är ett väldigt bra spel ändå.
Värdig vinnare !!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Om Disco elysium kommer till switch så köper jag direkt. Ser ut att vara ett perfekt sitta i sängen och somna till spel! Tyvärr så tror jag att Sekuro är för svårt för mig....har klarat alla souls spelen+blood borne. Förutom 3an.......jag börjar tappa greppet. Säg att jag inte håller på att bli ett gammalt ass snälla! Ha ha!

Ja samma för mig. Reaktions nivån är inte densamma som när man va 20 bast precis.. Grymt bra spel men tagit timmar att slå bossar fram till den sista, och där tog det stopp. Tack för mig FromSoftware

12
Skriv svar