Pewdiepie tar paus från Youtube, är "väldigt trött"

Robot
Pewdiepie tar paus från Youtube, är "väldigt trött"

Kritiserar samtidigt Youtubes nya policy mot trakasserier.

#pewdiepie, #youtube


Medlem
Medlem

Killen har väl laddat upp minst en video om dagen i flera år, typ. Vem hade inte varit lite trött då?

Medlem

Det är han värd! Det är hårt slit att vara på topp!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Vem är Pewdiepie?

Medlem
Skrivet av Mortac:

Killen har väl laddat upp minst en video om dagen i flera år, typ. Vem hade inte varit lite trött då?

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Medlem

@SWEBarb: Känns ju rätt korkat att ha ett skitjobb och knappt tjäna någonting, när det räcker med att sitta och fjanta sig framför datorn och tjäna miljoner... eller?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

@SWEBarb: Känns ju rätt korkat att ha ett skitjobb och knappt tjäna någonting, när det räcker med att sitta och fjanta sig framför datorn och tjäna miljoner... eller?

Eller hur, alla borde sitta och fjanta sig framför datorn och tjäna miljoner... eller?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Låter som ett roligt riktigt jobb det där.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Varför jobbar du kvar då? Det är ingen som tvingar dig. Har du inga ambitioner, så får du väl vara tyst och skylla dig själv. Annars, byt tjänst, eller utbilda dig, sen byt tjänst.

Vet inte vad man jobbar med som ger 15k netto 2019, men. Kanske bor du i en väldigt liten kommun, där det är svårt med tjänster, men du har ju uppenbarligen Internet, så det är bara ambitionen som sätter gränser. Vill man någonstans i livet, får man vara driftig.

Man blir inte störst (i världen!!!) på YouTube om man nöjer sig med det man har från scratch.

Du lär inte komma någonstans av att vara upprörd på andras framgång, i alla fall. Det är väl en fenomenalt bra tid vi lever i, där man kan, med hjälp av en stark karisma och dator, bli multimiljonär.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Wow snacka om att vara bitter. Den där mentaliteten är så jävla efter. Skaffa dig ett nytt jobb då? Det låter mer som det är du som sitter och fjantar dig framför datorn.

De flesta människor har ingen aning om hur det är att vara en public figure. Sen går de runt och snackar om hur hemskt de har det och hur de "Rika deras liv är sååå enkelt, de ska inte klaga!"

Felix har säkerligen ett underbart liv men att tro att man inte kan bli utbränd eller deprimerad för det visar bara hur folk inte kan tänka utanför sina egna små bittra bubblor.

Har du hört talas om Avicii och vet vad som hände honom kanske?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Jag tror nog att hans jobb är bra mkt mer psykiskt krävande än vad det är för oss vanliga löneslavar att gå till jobbet. Visst, han tjänar mer men han har ett jävla press på hålla sig på topp och komma på nya saker. Vi gör bara det chefen säger till oss.
Den svenska avundsjukan ändrar inte faktumet att han har jobbat hårt, hans fördel är väl att han har råd att ta ledigt för att vila upp sig.

Medlem

Killen tjänar multum och är värd över 300miljoner kronor. Låt han ta lite "semester."

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Jante och den svenska avundsjukan i ett och samma inlägg, imponerande. 😆😆

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Så på ett riktigt jobb så sliter man för en sketen lön.
Medan på ett låtsasjobb så fjantar man sig och får miljoner?

Och mellan dessa två val så har du valt det första, och är bitter och ser ner på någon för att han valde det andra.

Klokt tänkt!


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag har lite svårt för när man försöker relatera lön till arbetsbelastning.
Man kan tjäna jättelite och ha det väldigt tungt på jobbet och man kan tjäna väldigt mycket och ha det tungt på jobbet, det blir inte lättare med en pressad arbetssituation oberoende av hur mycket man får i lön.
Jag kan lätt tänka mig att vara ett levande varumärke kan sätta en väldigt hög press.

Jag ser heller inget fel i att han tar semester, känner han sig pressad eller utbränd så gör han rätt i att ta en paus, kvalitén på arbetet kan även gå upp om han vilar upp sig och får reflektera lite.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja jättehårt jobb sitta o fjanta sig år in år ut jämfört med dom som har riktiga jobb o sliter för en sketen lön på knappt 15 000 efter skatt....

Du valde fel. Gör om, gör rätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Varför jobbar du kvar då? Det är ingen som tvingar dig. Har du inga ambitioner, så får du väl vara tyst och skylla dig själv. Annars, byt tjänst, eller utbilda dig, sen byt tjänst.

Vet inte vad man jobbar med som ger 15k netto 2019, men. Kanske bor du i en väldigt liten kommun, där det är svårt med tjänster, men du har ju uppenbarligen Internet, så det är bara ambitionen som sätter gränser. Vill man någonstans i livet, får man vara driftig.

Man blir inte störst (i världen!!!) på YouTube om man nöjer sig med det man har från scratch.

Du lär inte komma någonstans av att vara upprörd på andras framgång, i alla fall. Det är väl en fenomenalt bra tid vi lever i, där man kan, med hjälp av en stark karisma och dator, bli multimiljonär.

Bästa jag läst på FZ på länge. Tack.

Om man inte har något positivt att säga bör man hålla tyst. Vi behöver mer positivitet och mindre negativitet i samhället.

Medlem

Jag är glad för Felix framgång o topp på YouTube helt klart. Kul med en Svenne i topp. Och visst tusan har mannen jobbat stenhårt för att ta sig dit o behålla sina prenumeranter.

Jag skulle förtidspensionera mig om jag vore honom. Kanske öppna en liten kiosk i city o jobba 2 timmar per dag för att få lite rutiner o verklighetsförankring. Sedan bara njuta av cashen o unna sig grejer o resa runt om på jorden några gånger per år. Fina drömmar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Intressant hur man ser rubriker på andra webbplatser:
"PEWDIEPIE SLUTAR. ÄR TRÖTT PÅ YOUTUBE"

Men i videon så säger han bara. "I'm feeling very tired ... I'll be away for a little while"
Alltså. En killen tar ut en semester.

Redaktör
Skrivet av Dr904:

Intressant hur man ser rubriker på andra webbplatser:
"PEWDIEPIE SLUTAR. ÄR TRÖTT PÅ YOUTUBE"

Men i videon så säger han bara. "I'm feeling very tired ... I'll be away for a little while"
Alltså. En killen tar ut en semester.

Pausbeskedet föregås ju av 10 minuter Youtube-kritik, så det känns väl mer än bara en semester. Men ja, en del rubriker kramar rätt mycket ur ledighetsbeskedet.


signatur
Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Wow snacka om att vara bitter. Den där mentaliteten är så jävla efter. Skaffa dig ett nytt jobb då? Det låter mer som det är du som sitter och fjantar dig framför datorn.

De flesta människor har ingen aning om hur det är att vara en public figure. Sen går de runt och snackar om hur hemskt de har det och hur de "Rika deras liv är sååå enkelt, de ska inte klaga!"

Felix har säkerligen ett underbart liv men att tro att man inte kan bli utbränd eller deprimerad för det visar bara hur folk inte kan tänka utanför sina egna små bittra bubblor.

Har du hört talas om Avicii och vet vad som hände honom kanske?

Jag är nog lite avundsjuk på Pewdz, det tror jag är logiskt för en del av oss när vi jobbar hårt, orkar inte med kvalitetstid med barnen ibland osv. Det handlar inte så mycket om vad jag personligen tycker om folk som lyckas och har ambitioner men jag har helt enkelt mycket mycket större respekt för en grovarbetande familjefar än en (jävligt irriterande) figur som inte gör speciellt mycket, i mina ögon.
Tycker folk blir skjuuukt triggade när en del av oss luftar vad vi känner om det här.

Kanske skillnad mellan yngre å äldre? Kan inte nån starta en poll på det? Född 83 här, min respekt för Pewdz är 3/10, vi kan göra ett index.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag är nog lite avundsjuk på Pewdz, det tror jag är logiskt för en del av oss när vi jobbar hårt, orkar inte med kvalitetstid med barnen ibland osv. Det handlar inte så mycket om vad jag personligen tycker om folk som lyckas och har ambitioner men jag har helt enkelt mycket mycket större respekt för en grovarbetande familjefar än en (jävligt irriterande) figur som inte gör speciellt mycket, i mina ögon.
Tycker folk blir skjuuukt triggade när en del av oss luftar vad vi känner om det här.

Kanske skillnad mellan yngre å äldre? Kan inte nån starta en poll på det? Född 83 här, min respekt för Pewdz är 3/10, vi kan göra ett index.

Är också 83, småbarnsförälder m.m. Killen förtjänar 10/10 respekt, sluta vara så bitter och the pot calling the kettle black när det kommer till att kalla folk triggade efter den där ranten. 😂😂😂

Medlem

Alltså att han sliter hårt är det nog ingen tvekan om. Många tubers lägger ner mängder av sin tid på detta och det blir ju deras liv. Må dåligt kan drabba vem som, miljardär som vanlig.

Sedan är väl frågan, många jobbar för att överleva & andra har lyxen att jobba för att överleva och med det man vill. Det kan vara så att man kämpat för att nå den möjligheten samt/och haft tur, medan andra kanske inte har tid,tur,möjlighet eller kompetens, inget är svart eller vitt.

Sedan att man blir mångmiljonär på allt från fotboll till youtube.. så är ju världen. Är de förtjänta av de beloppen i relation till jobbet, nja, men det är ju inte de flesta. Ju mer du tjänar ju mindre jobbar du brukar det väl heta.

Själv har jag förmånen att ha en riktigt bra lön inom den privata ITn medan sambon som jobbat med allt från äldreomsorg till barn och sjukvård med löjligt mkt mer slit och sämre frihet kanske får in 17-18k på en 100% tjänst.

Världen är inte rättvis och så ere

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du valde fel. Gör om, gör rätt.

Inte alla som får lyxen att välja. Arbetsförmedligen kickar ut dig om du inte tar emot ett jobb, oavsett vilket. Människor är olika också med olika förutsättningar i livet, från början till slut.

Har inget emot PewdiePie. Har man flera miljoner så måste man ta paus och inte bränna ut sig, kanske rent av sluta, eller lägga om ett fungerande schema. Han skulle förmodligen fortfarande tjäna pengar på två videor i veckan.

Medlem

Hur kommer det sig att denna nyheten nästan har samma uppbyggnad som P3 Spels? Vem har snott av vem?

OT förstår jag honom. Först COPPA och nu dom här nya trakasseri reglerna. Och ett stort vattenläckage i huset i England och inbrott i huset i Japan samma vecka på det. Samt minst en uppladdad video per dag i nio år så jag tycker han förtjänar en paus.


signatur

PSN: MrOakenborn

Redaktör
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag är nog lite avundsjuk på Pewdz, det tror jag är logiskt för en del av oss när vi jobbar hårt, orkar inte med kvalitetstid med barnen ibland osv. Det handlar inte så mycket om vad jag personligen tycker om folk som lyckas och har ambitioner men jag har helt enkelt mycket mycket större respekt för en grovarbetande familjefar än en (jävligt irriterande) figur som inte gör speciellt mycket, i mina ögon.
Tycker folk blir skjuuukt triggade när en del av oss luftar vad vi känner om det här.

Kanske skillnad mellan yngre å äldre? Kan inte nån starta en poll på det? Född 83 här, min respekt för Pewdz är 3/10, vi kan göra ett index.

Fast karln lär ju ha levt och andats Yotube i tio år, konstant krav att leverera nytt material. Den pressen slipper grovarbetare och de allra flesta andra i "vanliga" yrken. Man måste inte tycka det han gör är bra eller att han förtjänar sina intäkter, men å andra sidan kostar det inte oss något att han tjänar det han gör - det är ju inte svenska skattepengar han får.


signatur
Medlem

Jag skulle gått i pension


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag är nog lite avundsjuk på Pewdz, det tror jag är logiskt för en del av oss när vi jobbar hårt, orkar inte med kvalitetstid med barnen ibland osv. Det handlar inte så mycket om vad jag personligen tycker om folk som lyckas och har ambitioner men jag har helt enkelt mycket mycket större respekt för en grovarbetande familjefar än en (jävligt irriterande) figur som inte gör speciellt mycket, i mina ögon.
Tycker folk blir skjuuukt triggade när en del av oss luftar vad vi känner om det här.

Kanske skillnad mellan yngre å äldre? Kan inte nån starta en poll på det? Född 83 här, min respekt för Pewdz är 3/10, vi kan göra ett index.

Jag vet inte riktigt vad han gjort för att inte förtjäna din respekt. De flesta är nog smått avundsjuka på honom men därför måste man inte se ner på honom vilket du verkar göra, varför? Vad har han gjort för fel?

Visst han har sagt en del dumma saker men vem har inte gjort det och han har bett om ursäkt och försökt bättra sig. Vad mer kan man förvänta sig?

En grovarbetande familjefar förtjänar också respekt. Men med din logik förtjänar personer som har arbetat hårdare mer respekt? Och ingen förutom personerna i sig vet ju själva hur hårt det har varit så hur ska vi kunna mäta det? PewDiePie har bidragit med entertainment för 100 miljontals människor. Samlat in stora summor pengar till varierande typer av välgörenhet som hjälpt både djur och människor. Något som media är väldigt duktiga på att inte skriva om när det nämner honom. Men det handlar inte bara om honom utan alla han på ett eller annat sätt nått ut till. Han har garanterat gjort mer gott för världen än ont.

Förtjänar han inte respekt för det? Tycker det är konstigt att du inte anser att han förtjänar din respekt. Översittar mentalitet, ingen person vinner på det.

Medlem

Är nog naturligt att vara lite avis på folk som hittat en väg genom yrkeslivet där de kan göra vad de faktiskt vill göra utan att vara driven av ett måste (det är inte alltid bara att byta jobb) men vi som människor har väldigt lätt att döma utifrån vår egen syn och inte ur andras. Varje person har ju saker som är uppåt och nedåt, och om jag tänker mig in i Felix situation där han konstant måste vara en synlig figur i sitt jobb, vara kreativ och prestera därefter i ett område där folk glömmer bort en väldigt lätt, så är det väl inte särskilt svårt att se hur det tär på en.

Tror att alla människor behöver känna sig säker i sitt jobb för att må 100%, och på youtube som plattform kan det inte vara lätt.

12
Skriv svar