Jultraditionsspel

Medlem
Jultraditionsspel

Har ni något spel ni sätter er o spelar igenom varje jul som en jul tradition ?

För mig dom senaste åren har det blivigt en tradition att spela igenom Skyrim eller heroes of might and magic 2 minst en gång varje år i december.

Medlem

brukar lira division 1 på vintern, då det oftast inte snöar här på västkusten.

KoP
Medlem

James Pond 2.

Redaktör
Ponny

Professor Layton har blivit en tågtradition när jag far ner till mor. Så kan jag lösa pussel samtidigt som jag suckar åt förseningar, fordonsfel, elfel, spårspring, nedrivna kontaktledningar, m.m!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Christmas Nights: Into Dreams.... och Sonic Adventure DX. Det ena fram till jul och det andra i mellandagarna.

Medlem

Något som jag brukade göra men har varit lite dålig på att upprätthålla är att spela Donkey Kong Country 3 med MERRY-fusket aktiverat. Skapar en ganska skön julstämning under bonusarna, speciellt när det är en snöbana.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Samma här. Donkey Kong Country 3 med MERRY igång alltså. Vinterstadbanorna i Diddy Kong Racing är också mysiga. Och julkalendervärlden i Banjo-Kazooie. Rare kunde allt det här med julmys.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Dubbelmoral


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Monkey Island

Medlem

Förut brukade det bli WoW varje december. Men har inga måsten längre.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Ett spel som har blivit lite av en tradition för mig är Viscera Cleanup Detail: Santa's Rampage.

Medlem

Final Fantasy VII ❤️

Medlem

Har alltid återkommit till Zelda: Ocarina of Time i juletider varje år. Allt för att återuppleva nostalgin till julen det låg och väntade på mig under granen på 90-talet.

Medlem

Costume Quest (som utspelar sig under Halloween) har en liten fuling till achievement som många missar, "T'isnt the Season: Play Costume Quest on Christmas"
Även uppföljaren är lika skönt lir så de kan vara värda en kik.

Medlem

American mcgee Alice har blivit lite av en tradition...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Winters veil i wow har alltid varit lite utav en tradition för min del men i år blir det nog Divinity original sin II.

Medlem

Diablo 2... det får alltid en julomgång

Megadelux

Alltid, alltid, alltid. The Castle Doctrine. Vet inte varför men det är mitt vinterspel.

jbx
Medlem

Stardew Valley faktiskt.
Har blivit mitt semester-spel.
När jag väl börjar är det svårt och sluta. Är ju extra mysigt när det vinter i spelet oxå. Har nog runt 130 timmar so far.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Det kanske blir lite gamla Harry Potterspel. Mycket nostalgi, och de tar ju inte så lång tid att spela igenom (längre). Kan rekommendera dem till er som har kids i rätt ålder, förutsatt att de går att få tag i.

Medlem
Medlem

Arkham Asylum och Arkham City kör jag alltid igenom vid juletid, när dom är avklarade blir det att kolla på Die Hard 🎅


signatur

"Behold the pale horse. The man who sat on him was death, and Hell followed with him."

Medlem

Från 2012 har det varit Natural Selection 2. Skaffade det året det kom ut och har regelbundet spelat det runt jul varje gång. Samma slag av nostalgi och barndom

Medlem
Skrivet av riccaz:

Arkham Asylum och Arkham City kör jag alltid igenom vid juletid, när dom är avklarade blir det att kolla på Die Hard 🎅

Vet inte varför det behandlas som ett mindre bra Batman spel av så många, men Arkham Origins är ett perfekt julspel. Utspelar sig till och med under julafton!


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

För mig blir det brädspel på julen - med familjen brukar det blir Carcasonne, där även min systerson på 7 år kan vara med och med polarna brukar det bli något mer omfattande som Terragforming Mars eller något liknande.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Elite Dangerous i vr.

Medlem

Half-Life-serien brukar få sig en genomkörare under november/december. Framförallt HL1 ger mig en massa härliga minnen från sent högstadie då jag och polarna alla köpte det vid release. På rasterna brukade vi diskutera hur vi hade tagit oss igenom olika delar av spelet osv, härlig tid.

Medlem

För mig gäller castle of illusion och world of illusion.

Medlem

Julen ska tillbringas på häst.............förmodligen Red Dead 2.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Brukar klämma igenom Mass effect serien över Julhelgen, Alla 3 spelen rakt av.

Sedan brukar jag göra ett försök att komma in i Mass Effect Andromeda och avinstallerar som vanligt omgående

123
Skriv svar