Jultraditionsspel

Medlem

Tony Hawk pro skater 2 med Rodney Mullen på PS1, om CDn funkar... Brukar ta några försök!

Medlem

Att spela igenom Mass Effect-trilogin är en jul- och nyårstradition för min del, givetvis får även Andromeda vara med på festligheterna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av KoP:

James Pond 2.

Good stuff!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inte direkt tradition i den meningen, men vi har haft ett par gånger då vi kört Winter Games turnering. Dock inte varje år


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag brukar försöka spela igenom How Marcus Saved Mercenary Day till Borderlands 2. Ett kort och juligt dlc, precis lagom att spela igenom när man får nån timme för sig själv.

Medlem

Max Payne 1 och 2, speciellt ettan har fantastisk atmosfär som passar bra när det är mörkt o kallt

Medlem

Sedan jag julen 2001 för första gången spelade Golden Sun så gick tiden och spel + GBA såldes. Sedan några år tillbaka har jag kört spelet igen på Emulator för att känna på det igen. Nytt för i år är att jag införskaffade mig ett SP och spelet i kassettformat, så nu är det mer äkta!

Annars får jag även enormt sug för Skyrim. Spenderar en hel del timmar på att installera mods och sedan blir det spelande!

Medlem
Skrivet av KoP:

James Pond 2.

Spelas varje år här med. I år kan jag även köra det på min handhållna RaspPi.

Fast det gör sig bäst på en gammal tjockTV.

Medlem

Den 27'e December slänger jag på Enya Greatest hits och sätter mig med Ultima Online. Började 1997 den 27'e lira UO i min mening det bästa mmorpg som sett dagens ljus innan Origin/EA och numera Broadsword fuckade upp det.

Har otroliga minnen från 97-05/06 men just den 27'e december är det UO day, göra en newbie köra lite dungeons, besöka platser man kommer ihåg osv osv. Just Enya här kommer in i jag köpte den samma dag och den rullade jämt. Kanske inte bästa men slutade lira UO aktivt för många år sedan men detta har hängt kvar. så skön nostalgi tripp.

Medlem

Brukar köra MMO som ESO, eller ngt helt annorlundare, förra vintern var det Elite Dangerous med Voice Control.
Denna gång är det semester utomlands, det blir nog inget alls. På gott och ont

Medlem

ÅÅH! Vilken flashback till den storögda barndomen!! "Studentarejävel" säger jag fortfarande till och från och ingen fattar varför

Det och Macplaymate var spelen min bästa polares storebrorsa visade för oss. Undra på att man är förstörd

Sen kom Helix och satan i gatan vad det var snyggt på sin tid

Good ol times!


signatur

K9
:.:

Medlem

NHL med brorsan på julaftonsmorgonen brukade vara prio
Det var härliga tider!

Installerar ett buggigt litet spel vid jul som heter Skistunt. Är nån form av nostalgi med det
Annars är det WoW Classic som liras just nu.

Medlem

Det har varit lite sämre med det på senare år sedan det börjat studsa runt en massa barn i lägenheten, men det har i alla fall varit en tradition att dra ett parti Colonization på julen. Originalet. 320x200 pixlar (tror jag) på en 30" skärm. Man kan nästan mäta pixlarna med linjal. Men man vänjer sig förvånansvärt fort.

KoP
Medlem
Skrivet av Garibald:

Spelas varje år här med. I år kan jag även köra det på min handhållna RaspPi.

Fast det gör sig bäst på en gammal tjockTV.

I brist på en tjock-tv (har dock ett par gamla monitorer nere i källaren) blir det till till att koppla upp Amigan till platt-tv'n. Vägrar att emulera Amiga.

Medlem

Tomtespelet var ju en höjdare på Amigatiden. Och ja, det hette bokstavligen Tomtespelet, och man spelade en varsin tomte på hal is där man skulle göra mål på varandra.

Dra på trissor! Det fanns gameplay på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=qTFeocoh3TA

Medlem

Vad jag än spelar just under den perioden blir mina julspel.
Finns inga spel som åker fram just på julen för min det iaf...

Hade det handlat om film däremot så finns det ju en handfull

Medlem

Brukar få ett återfall på Tibia lagom till mellandagarna sen håller det i sig ngn månad!

Varje år lirar jag Ghostbusters på x360, känns liksom som om något saknas eller att jag glömt något om jag inte gör det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent

Jag brukar försöka lira Little Big Adventure i typ 10 minuter innan jag inser att det inte åldrats väl och stänger ned det för att inte svärta ned minnena.

Medlem

Kanske inte varje jul men väldigt många då jag installerat Mafia 2 och kört delen efter inledningen i Italien då man kommer tillbaka till USA i juletid. Oerhört mysig och pysigt.

Medlem

Nej. Blir backloggens tid istället.

Kontot avslutas

Jag har inget spel som jag spelar runt jul.
Däremot så spelade jag Super Mario Bros 3 någon gång runt julen 2017 på min NES Classic Mini eftersom det då var 25 år sedan som jag fick det spelet första gången. Så det får väl bli en tradition som jag får göra vart 25e år runt jul ;p nästa gång 24 december 2042. Hehe...


signatur

ゼルダの城

Medlem

Wow, nostalgi!
Satt och körde det hemma hos en kompis på hans gamla mac när jag var liten.

När morsan började vandra upp direkt när man lämnade rummet så gick jag upp och kysste tjejen, och sen ner igen för att få så mycket poäng som möjligt.
Spelade så mycket att till slut så stängde jag av skärmen och kunde köra det hela blint

Medlem

Hmm.. Något spel har inte direkt blivit en jultradition för mig. Mer än att jag loggar in på GTA online för att få någon gratispryl.

Nej det är inte julafton förens Hans Gruber faller från Nakatomi Plaza.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Av någon konstig anledning har det blivit age of empires 2.. Jag brukar försöka hinna med iallafall 30 minuter per år på samma sparfil. Har kört några år nu =D

Medlem
Julspel

Jag förstår posten tror jag. Som gammal gubbe (snart 50) så kan man sjunka in så mycket mer i spel, böcker, filmer osv under en långledighet.....resten av året tyngs man av att det hela störs av jobbrelaterade grejer....

Medlem

Jul vet jag inte, men vi brukar alltid köra Talisman på nyårs-afton. Fan vet varför.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Aoe2 conq. Har fortfarande extremt starka minnen från julafton när jag sprang till soffan, öppnade första paketet och det var Conquerors expansion i de där gamla större lådorna ni vet. Ursäktade mig direkt utan att fortsätta öppna julklappar med familjen och istället springa till pojkvaskersrummet för att installer och plöja de nya kampanjerna i djungeln. Efter det är det en stadig tradition nu på senare år att titta in igen för lite spelande


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Brukar kolla vad som skräpar på hårddisken sen gammalt, sånt där med fast media. Heroes 3, Morrowind kanske men nästan alltid Havets Vargar!


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem
Skrivet av Luffan:

För mig gäller castle of illusion och world of illusion.

Ja, det är riktiga klassiker. Remastern av Castle of Illussion är riktigt bra också.

123
Skriv svar