Årtiondets populäraste mobilspel ääär... Subway Surfers!

Robot
Årtiondets populäraste mobilspel ääär... Subway Surfers!

Och ett f2p-strategispel drog in 60 miljarder kronor!

#android, #candy-crush-saga, #clash-of-clans, #ios, #subway-surfers


Medlem

Spelar inget alls på mobilen.

Har genom åren spelat något då och då. Bl.a Injustice-spelet med DCs superhjältar som jag spenderade mest tid på.

Sedan Zlatan Legends som var nice under ett par veckor!

Något enstaka populärt spel såsom Angry birds Har hunnits med.

Blev några månader, men sällan aktivt, med Pokémon GO också.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Kul att se att mobilspel blir allt bättre och bättre, trots att det är långt ifrån konsoll och pc är jag otroligt nyfiken kring vad de kan hitta på i framtiden!

Jag har spelet en del World of Kings, Black Desert Mobile, Call of Duty Mobile och Mario Kart.
För MMORPG-nördar tipsar jag verkligen om Black Desert Mobile, speciellt på tablet! Där har vi något fint på gång för mobila MMORPG-spel.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Gen
Medlem

Spelade Boom Beach men nu när man börjar gå upp i level tar det för lång tid att samla resurser. Funderar på att lira lite Mario Kart för skojs skull.

Föredrog att spela spel förr i tiden när spelen kostade 9-14 SEK och inte hade reklam eller mikrotransaktioner.

Medlem

Jag är inte ett dugg förvånad, men mobilspel är inget för mig. Körde snake när 3310 kom ut, men thats it.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Helt omöjligt att hitta bra spel på telefonen. Allt är fullt med reklam och mikrotransaktioner. Och med hutlösa priser eller 30 sekunder reklam varannan minut. Jag har helt enkelt gett upp att hitta något vettigt på telefonen.

Medlem

Spelar inte på mobilen. Vägrar annonser och skit. Vill ungarna ha spel till mobilen så föredrar jag alltid att betala för skiten om alternativet finns.

Har köpt något spel lite då och då, men inget som jag sysslar med dagligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan tipsa om Dungeon Warfare / Dungeon Warfare II. Fantastiskt tower defense spel med ordentligt djup, polerat och helt utan reklam.

Inaktiv

Fler som behöver toapapper än diamanter. Har lite till ingen respekt för denna typ av spel, alltså 95% av alla mobilspel.

Medlem

Mest spelat Stardew Valley när man ska åka en bit. Funkar helt okej


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent

Det enda mobilspelet jag lirar regelbundet är Smashing Four. Det kretsar kring multiplayer-strider i vad som närmast kan liknas med biljard, fast med olika karaktärsklasser istället för bollar, där målet är att träffa och döda motståndarens karaktärer.

Ingen reklam och har inte pröjsat en spänn under det dryga år jag lirat.

Medlem

I likhet med de flesta här på tråden spelar jag knappt några mobilspel alls. Måste dock erkänna att Clash Royale* är strålande tunnelbane-terapi för mig. Får mig helt glömma vad jag befinner mig. Men några pengar har jag inte slösat i det, trots de vansinniga mängderna erbjudanden som pushas i det. Får tvärtom en kick av att sparka rumpa med folk som uppenbart har köpt sig till framgång

*Multiplayer-spel som närmast kan beskrivas som en 1-on-1 kortspels-moba.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har länge försökt hittat ett strategispel som inte är pay-2-win, men det verkar inte finnas.

Oklart varför det finns så liten efterfrågan bland mobilspel, men de flesta "mobilgamers" verkar tro att ett spel bara kan finansieras genom P2W, tyvärr... Har blivit något skevt missförstånd där.

Just nu är det Rise of Kingdoms som gäller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelar mest när jag flyger för att döda tid.

Simcity och olika patienser bli det mest för egen skull

Med dottern hemma blir det Pokémon Go, Harry Potter Wizards Unite och TsumTsum.

Avstängd

Jag håller mig till wordfeud och sudoku.
Ritkiga spel spelas på pc!

mvh dinosaurie.

Medlem

Kingdom Rush-spelen har jag alltid uppskattat.

Alto's Odyssey har jag installerat just nu tillsammans med Candy Crush. Bra tidsfördriv när man sitter och skiter t.ex.

Gnällkuk

Senaste jag fastnade för var supercells spel som var fotboll, riktigt kul och det gick alldeles utmärkt att levla och bli bättre utan att lägga en krona. Problemet är ju att man måste vara med i en klan för att det ska vara kul och ska man vara med i en klan så behöver man spela varje dag. Ibland orkar man inte eller har inte tid, vissa kvällar kunde jag spela timtals dock.

Det är väl det som är problemet med f2p och multiplayer, det kräver ofta alldeles för mycket tid. Annars är det köpespel som gäller, kan tipsa om 80 days (jorden runt på 80 dagar), elder sign och Knights of pen and paper.

Brukade gilla kairosoft-spelen också, men numer verkar det enbart vara f2p med mtx överlag, gör inte att de spelen blir särskilt roliga om du inte vill slanta upp dyrt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Grafikfejs
Paradox Interactive

Archero är min drog!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Ark of war

Klart bästa spelet jag spelat är Ark of war. Problemet är just att man måste betala för att komma någonstans. Men det är grymt kul! Synd bara att man inte har ekonomin att vara så pass "stark" i spelet som önskar.

Medlem

Är inte mycket för mobilspel men nu kör jag sedan en tid tillbaka Spellslingers, som är en MTG-kopia av Hearthstone. Ganska buggigt och fortfarande i beta men väldigt skoj när det funkar.

Medlem

Jag spelar alla former av picross på min mobil.

Medlem

I princip spelar jag bara mobilspel som jag köper in, gratisspel håller aldrig i längden.

Tower defense passar på mobilen med sin begränsad spelyta. Bloons td har alltid varit charmiga, hanterbara och utmanade. Pokémon go var en fantastisk fräck spelupplevelse 2016, då jag gick till andra ställen i staden jag aldrig varit på innan. Hängde på parker längre för att njuta av solen.

Så det finns spel som fungerar för telefonen, men de är få.

Medlem

Spelar kingdom rush-spelen samt iron marines för tillfället. Clash Royale är hyfsat kul i perioder oxå


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jag klarar inte av mobilspel. Reklam reklam reklam. Köp Köp Köp. Får panik när jag ser ungarna spela och det är mer reklam än speltid.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Har aldrig hört talas om det.
Men, sedan är jag inte en mobil spelare heller så kanske inte så konstigt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

För tillfället är det Brawl Stars som förlänger mina toabesök. Som vanligt börjar det med att något av barnen lirar, sen när jag väl levlat ifatt har intresset svalnat hos dem.

Medlem

Heroes of Might and Magic - Era of Chaos. Funkar bra när jag jobbar natt.

Medlem

8 ball pool och Betapet är det jag kör mest på luren, kör mest Switch om jag lirar mer avancerade spel ute på språng, med den lirar jag just nu mest Rocket League och Witcher 3.

Skrivet av Hymer:

Jag klarar inte av mobilspel. Reklam reklam reklam. Köp Köp Köp. Får panik när jag ser ungarna spela och det är mer reklam än speltid.

Många spel kan man ju få bort reklamen för ynka 20-100 spänn, oftast för alltid, så länge du då använder samma google konto, så kommer du kunna lira just dem spelen utan reklam, för det finns väldigt bra spel, jag håller däremot medig, reklamen mördarr lusten att spela spelen, om man inte vill investera lite för att få bort dom?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

8 ball pool,lätt bästa spelet på mobilen, och är ett av bästa biljard spelen också nånsin, inga reklam, helt gratis, däremot lootbox system, men inget tvång, väldigt sällan, kanske när du startar spelet så från dom om du vill köpa nåt, men annars väldigt trevlig annons frekvens...

Ursäkta dubbelpostering, men ville bara ha videon på 8 ball pool, så det inte behövde missaas för jag skrev massa annat skit i förra inlägget förutom detta?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar