Vad gjorde jag ifjol vid den här tiden på året och vad gör jag nu

Kontot avslutas
Vad gjorde jag ifjol vid den här tiden på året och vad gör jag nu

Ifjol höll jag jag på att skriva en massa bloggar som jag skulle lägga upp på fz en gång per dag under 2019. Men det höll inte i sig så länge och istället fortsatte jag bara att skriva någon gång då och då.

I år håller jag istället på att ta upp ett gammalt intresse att planera och spela in lite olika filmklipp med mig.
Mellan 2005 till 2010 så spelade jag in lite olika filmklipp med webcam, både själv och med vänner. Mycket av det som jag spelade in klippte jag ihop och jag testade ibland att klippa så att det såg ut som att jag exempelvis kom fram från tomma intet.
Nytt för den här gången är att jag planerar att införskaffa en apple dator för att kunna använda greenscreen via iMovie.
Då skulle jag exempelvis kunna göra fler filmer där jag kanske kan stå framför mig själv och prata eller något annat.
Jag har ett klipp från januari 2008 där jag klippte ihop så att det skulle se ut som att jag kom till min lägenhet från framtiden och att jag blev rädd för mitt framtida jag. Jag tror att jag skulle kunna göra det klippet bättre med iMovie och därför har jag nu klippt bort där jag spelar mitt framtida jag för att sen klippa in mig själv från nutiden.

Men det är kul att ha lite olika projekt planerade för framtiden


signatur

ゼルダの城

Om man aldrig haft en Mac-dator förut och kommer från Windows-miljön kan det ta en stund att vänja sig, men vet inte hur det sett ut för dig. Ett av de första problemen för den nya Mac-användaren kan vara ett krångligt tangentbord, det går att fixa i inställningarna - ett tips, ha enbart ett språk som current tangentbordsspråk.

Du kanske inte bloggade varje dag, men jag tycker du gjorde det ofta ändå. Blev det ett plötsligt stopp någon gång?
De var mysiga, men samtidigt något obekväma då de får mig att oroa mig för vilka retrospel och modernare spel man ska ha i sin samling. Ibland blir ju vissa spel svåra att få tag i t.ex. Inget illa menat.

Har du skaffat dig några nya Switch-spel denna vinter?
Några spel till andra format?
Kommer du spela in filmklipp när du spelar eller vadå för filmer?

Kontot avslutas
Skrivet av Monsterfrukost:

Om man aldrig haft en Mac-dator förut och kommer från Windows-miljön kan det ta en stund att vänja sig, men vet inte hur det sett ut för dig. Ett av de första problemen för den nya Mac-användaren kan vara ett krångligt tangentbord, det går att fixa i inställningarna - ett tips, ha enbart ett språk som current tangentbordsspråk.

Du kanske inte bloggade varje dag, men jag tycker du gjorde det ofta ändå. Blev det ett plötsligt stopp någon gång?
De var mysiga, men samtidigt något obekväma då de får mig att oroa mig för vilka retrospel och modernare spel man ska ha i sin samling. Ibland blir ju vissa spel svåra att få tag i t.ex. Inget illa menat.

Har du skaffat dig några nya Switch-spel denna vinter?
Några spel till andra format?
Kommer du spela in filmklipp när du spelar eller vadå för filmer?

Jag kan förstå att det kommer ta ett tag för mig att vänja mig vid MacOs istället för Windows men när jag har kollat på tutorials hur man använder greenscreen så tycker jag att iMovie verkar enklast, sen ingår det ju gratis i operativsystemet.

Jag försökte blogga så ofta jag kunde men det var svårt att komma på vad man skulle skriva om, så många gånger brukade jag istället skriva inlägg på sådant som jag redan hade skrivit istället.
Under november var jag inte inne på FZ så mycket, kollade någon gång om dagen bara ifall det stod något nytt intressant.

Det senaste spelet jag fick var Crash Team Racing Nitro Fueled. Men jag spelar ganska mycket GTA 4 just nu på PlayStation 3 och sen har jag även byggt lite nytt på Super Mario Maker 2.
Jag spelar in mig själv och klipper ihop. Förr brukade jag även ha med vissa vänner i en del filmklipp.
Eller du kanske menar filmer när jag spelar tv spel. Nej, det har jag faktiskt aldrig gjort. Eller jag gjorde en film på vhs i början av 00-talet där jag spelade GTA Vice City och fuskade så att jag såg ut som andra karaktärer bara för att det skulle typ se ut som att de jagade varandra. Det såg väldigt styggt ut måste jag säga.

Nej, jag spelar in saker där jag spelar olika personer, jag är väldigt intresserad av skådepeleri och gå in i roller, det är mest saker som jag själv hittar på, men just nu kollar jag även på andra pjäser som jag försöker att gestalta.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar