OM det blir en Star Wars Jedi: Fallen Order-tvåa, vad står på din önskelista?

Redaktör
Ponny
OM det blir en Star Wars Jedi: Fallen Order-tvåa, vad står på din önskelista?

Det omöjliga hände till sist. Både Star Wars: 1313 och Project Ragtag dog (och tog Lucasarts och Visceral med sig i fallet). Men med Respawns Star Wars Jedi: Fallen Order har vi till sist fått ett singleplayer-Star Wars som blivit både en publik- och kritiker-succé. Och nu söker Respawn nytt folk till Star Wars-projekt.

Det får ju en att börja tänka och hoppas. Om du fick drömma, vad vill du se för slags utveckling och förändring i en eventuell Star Wars Jedi-fortsättning? Dröm fritt, dröm stort, och dröm Kraftfullt.

Personligen är jag ett fan av välsmorda pussel, och här skulle Respawn bättre kunna tillvarata Kraften.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag vet inte kändes inte som star wars, kändes som nått annat spel med star wars skin.
Jag tycker dom ska tänka i helt andra banor om dom gör uppföljare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag önskar att dem tar en paus. Fallen Order tyckte jag väldigt mycket om, det var kanon. Men en uppföljare varje år funkar bara inte...

Medlem

Rymdstrider, en längre story, stadsbanor, mindre hopp-pussel som känns krystade, MYCKET MINDRE RUTSCHKANA. Kanske en story ur Imperiets synvinkel, där man inte hoppar av till rebellerna efter 10 minuter...


signatur

I drank what?

Medlem

Möjligheten att välja mellan Sith och Jedi skulle vara nice.

Medlem

allt jag vill är att dom tar tid på sig med en uppföljare. jag gillade verkligen fallen order, men det var helt uppenbart framstressat för att hinna få ut det lagom till rise of skywalker släppet. länge sedan jag spelade ett så buggigt spel.

Medlem

Ett storslaget RPG eller ett nytt "Jedi Academy" gjort på top-notch nivå!

Quake-konnässsör

Mer unik story, fler RPG element in i spelet som öppnar upp för olika spelstilar, intressantare krafter, intressantare bossar, rymdstrider hade varit roligt.

Det som man såg framemot för 1313, var att man skulle få se en ny del, en ny vinkel eller på annat sätt nyskapade inblick i Star Wars världen. Visst så får man åka runt på lite olika planeter och i Fallen Order, visst så ser skyboxen och miljöerna bra, men hade förväntat mig mer intressantare bandesign.

För att vara det första singelplayer spelet som vi har fått till Star Wars på bra länge så är det OK, men ifall det hade kommit ut i samband med flera andra titlar, så tror jag att detta spel skulle falla bort i mängden. Skulle gärna att de vågar satsa på något till nästa spel, försöker skapa något nytt och originellt och som verkligen sätter skjuter upp klasen på Star Wars singelplayer igen. Om de kör på samma bana, och inte skapar något nytt och intressant till nästa spel, så kommer det eventuellt inte gå så bra kanske?

Huvudkaraktären, Cal, är inte så minnesvärd, enligt mig, rätt så slätstrukna som de flesta Jedi brukar i och för sig vara

Medlem

Jag vill ha en ny fps-shooter


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

En bättre huvudkaraktär och inte någon random emo-fjortis vore en bra början, och hans sidekick med bobble-ögon...ugh (Har inte spelat spelet, stör mig bara på trenden med irriterande och fula huvudkaraktärer)

Medlem

Att det krävdes Respawn att fixa biffen. Dice kan inte göra spel längre.

NuZ
Testpilot

Älskade spelet! Men mer val, lite mer rpg kanske. Annars ta det lugnt och gör det bra nu EA när du för en gång skull gjort något bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lägg ned den ostiga arkad action plattformsspels designen. Titta på KOTOR istället.

Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order: Jedi Knight 4: Jedi Academy 2.

Medlem

Min önskelista:

1. Mer open world
2. Mindre pussel
3. Betydligt mer utvecklad story, både för huvudhandling och sidequests.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Gjort det mer rollspeligt med mer handling och så man kan bygga en karaktär i olika riktningar och uppgraderingar som gör skillnad. Mer dark souls i rustning och utrustning.

Medlem

@Mirage: Stadsbanor! Satt och hoppades att vi skulle få åka till Nar Shaddaa under min genomspelning. Coruscant hade varit coolt också. Eller en prequel där man får besöka Alderaan.

Medlem

Möjligheten att välja sida d.v.s mer RPG aspekter än en linjär story skulle vara mysigt. Sedan open world som faktiskt ger något vore något bra.

För dem som spelade Dragon Age: inquistion och aldrig kom ut ur första zonen för det fanns så mycket att göra, där har vi något


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

många här som vill att spelet ska byta genre hör jag. Lika intelligent som att säga att Dragon Age borde bli ett plattformsspel nästa gång. Ni har inte tänkt på att spelet sålts så bra för att det är det spel det är?
Sen håller jag med om längre story och mer backtracking ska vara mer belönande än kosmetisk. Kanske nya tekniker i fajterna tex så det lönar sig att gå tillbaka och inte bara få en ny färg på sin poncho.

Medlem

Star Wars: Order 66
Du spelar som Anakin.

Vill mest se medias reaktioner och PR-mardrömmen som uppkommit

Quake-konnässsör
Skrivet av John7612:

många här som vill att spelet ska byta genre hör jag. Lika intelligent som att säga att Dragon Age borde bli ett plattformsspel nästa gång. Ni har inte tänkt på att spelet sålts så bra för att det är det spel det är?
Sen håller jag med om längre story och mer backtracking ska vara mer belönande än kosmetisk. Kanske nya tekniker i fajterna tex så det lönar sig att gå tillbaka och inte bara få en ny färg på sin poncho.

Med tanke på den riktning som Dragon Age går, så kanske det är lika bra att de borde fundera på att ändra om det till ett plattformspel...

Medlem

Att det kretsar kring helt nya karaktärer och nya miljöer. Bra röstskådisar och bra dialoger, engagerande story, djupare relationer, mer polish, ng+ och inga mikrotransaktioner.

Medlem

Bara en sak; DEKAPITATION!!!

1
Skriv svar