Vi recenserar Netflix Witcher-serie!

Robot
Vi recenserar Netflix Witcher-serie!
Medlem

Vafan, har du inte spelat Witcher?!

Releasehästryttare
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ZerotheCat:

Vafan, har du inte spelat Witcher?!

Nerv, men det är installerat på Xboxen nu!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nerv, men det är installerat på Xboxen nu!

Chefredaktör på spelmagasin, har inte spelat Witcher 3. Är ju typ som att säga "Jo, men techno är rätt najs. Jag brukar lyssna på Basshunter ibland"


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Chefredaktör på spelmagasin, har inte spelat Witcher 3. Är ju typ som att säga "Jo, men techno är rätt najs. Jag brukar lyssna på Basshunter ibland"

Nej, det var en väldigt dålig jämförelse.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nej, det var en väldigt dålig jämförelse.

Det var det inte alls!

Gnällkuk

@Joakim Bennet: Blir ju dålig om man inte vet vad techno är, som jag gissar att du inte har koll på. Däremot har Calle koll på vad techno är.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

@Joakim Bennet: Blir ju dålig om man inte vet vad techno är, som jag gissar att du inte har koll på. Däremot har Calle koll på vad techno är.

Är bara tvungen att gå offtopic:

Det är ju rave?

Geeks Gaming
Skrivet av Harakiri:

Är bara tvungen att gå offtopic:

Det är ju rave?

https://www.youtube.com/watch?v=iv7e4LIhapE

Den och ”röka morötter” är guld! ❤️❤️

Gnällkuk

@Harakiri:


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Relik 📜
Skrivet av Joakim Bennet:

Nej, det var en väldigt dålig jämförelse.

Fast det ÄR skandal att Calle inte spelat Witcher. Därom kan vi vara överens!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers

Näe, jag har inte spelat The Witcher. Eller något annat Final Fantasy än halva sjuan. Något Hideo Kojima-spel. Säkert en rad andra spel. Å andra sidan har jag skrivit om spel i snart 20 år.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, jag har inte spelat The Witcher. Eller något annat Final Fantasy än halva sjuan. Något Hideo Kojima-spel. Säkert en rad andra spel. Å andra sidan har jag skrivit om spel i snart 20 år.

Upp med hakorna nu, vi tjivas ju bara lite :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, jag har inte spelat The Witcher. Eller något annat Final Fantasy än halva sjuan. Något Hideo Kojima-spel. Säkert en rad andra spel. Å andra sidan har jag skrivit om spel i snart 20 år.

Även solen har sina mörka fläckar


signatur
Medlem

Dilemma...
Dottern vill gå på Star Wars. Wifey påminde (som om att jag inte visste) ”Den där serien du tjatat om släpptes idag, kan nog tänka mig se den”

Nä..jag tänkte titta på 3 gubbar på TVn som pratar dataspel hela kvällen för en god sak.

...fan

Bra recenserat, inte speciellt spoiler fyllt
Suget finns

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nerv, men det är installerat på Xboxen nu!

Ok, du är förlåten men det är bara för att du har så snyggt skägg.

Avstängd

det fula, grådassiga jävla instagram-filtret de använder förstör inlevelsen tyckte jag. ser ut som någon slags billig musikvideo..

Geeks Gaming

Jag är mest nöjd med att man har lyckats behålla en liknande tematisk musikmatta, vilket jag äääälskade i witcher 3.
Är det likt böckerna? Mja, om man hade gjort en mashup så kanske

Medlem

Serien ligger för närvarande på betyget 9.9 av 10 från 626 röster på iMDB:com.
Den siffran kommer givetvis sjunka men det är alltid spännande att gå in där o kolla medelbetygen på filmer o serier o spel. Nu är det väl de mest hardcore aktiga fans som har röstat så högt, så att det kommer sjunka känns självklart. Har dock inte sett serien själv ännu men planerar att göra det då jag älskar The Witcher 3: Wild Hunt. Har inte läst några av böckerna eller lirat de andra 2 spelen dock.

@Carl Johansson-Sundelius
Fan "Sunken". Hörde jag rätt att du bara lirat 1 timma av The Witcher spelen. Det var inget att hurra över. Du måste uppleva The Witcher 3. Däremot är du ju en familjefar och spelet är ju extremt tidskrävande. Kanske hörde fel även från videon...

:::: EDiT :::: Ser i tråden att jag hörde rätt. Se till att uppleva The Witcher 3 nån gång. Skicka iväg familjen på arbetarläger i congo eller något några månader..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, jag har inte spelat The Witcher. Eller något annat Final Fantasy än halva sjuan. Något Hideo Kojima-spel. Säkert en rad andra spel. Å andra sidan har jag skrivit om spel i snart 20 år.

Men du har gibbat quake, enough for me!

Medlem

Sett första avsnittet och hittils känns det väldigt bra och lovande!

Geeks Gaming

Så, inne på avsnitt 3 och ja, det är bra. Riktigt kul ❤️

[har ännu inte tittat]
Har lirat de första två spelen och det första var en stor favorit på den tiden. Men det jag hör om actionscenerna så blir jag verkligen inte glad och det känns som julhelgen blir allt mindre eftertraktad. Vad jag minns av spelen så var det inte den typen av action där man hoppar runt och rider på tentakler. Känns för superhjälteaktigt.

Geralt har i min mening alltid varit mer på den lugnare sidan, även om han gjort vad som krävs, men definitivt ingen Spindelmannen eller Batman.

Om jag inte hört att serien blir bättre så hade jag förmodligen slutat titta efter detta. Och nej, jag är inget fan av superhjältefilmer och alla dessa överdriva actionsekvenser.

Medlem

Helt lyrisk. Fan.vad.bra.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Brutalt första avsnitt me like!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Geeks Gaming
Skrivet av Dalton Sleeper:

[har ännu inte tittat]
Har lirat de första två spelen och det första var en stor favorit på den tiden. Men det jag hör om actionscenerna så blir jag verkligen inte glad och det känns som julhelgen blir allt mindre eftertraktad. Vad jag minns av spelen så var det inte den typen av action där man hoppar runt och rider på tentakler. Känns för superhjälteaktigt.

Geralt har i min mening alltid varit mer på den lugnare sidan, även om han gjort vad som krävs, men definitivt ingen Spindelmannen eller Batman.

Om jag inte hört att serien blir bättre så hade jag förmodligen slutat titta efter detta. Och nej, jag är inget fan av superhjältefilmer och alla dessa överdriva actionsekvenser.

Inget tentakelhoppande ännu men är bara några avsnitt in. Fightingscenerna känns hittills smutsiga och med fin koreografi. Dock är ju Geralt såklart övermänsklig men det var ju förväntat.
Har bara använt sina signs två gånger hittills, en Axii och en Aard

Edit: För er som ännu inte sett: Tänk inte på böckernas tidslinje, det blir väldigt fel då. Jag tycker att man lyckats bygga en egen logisk (mjaaa, okej då) tidslinje av det mest gottiga

Medlem

Har bara sett avsnitt 1 än så länge men helt klart över förväntan, riktigt bra faktiskt. Hoppas det håller genom resterande avsnitt

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Inget tentakelhoppande ännu men är bara några avsnitt in. Fightingscenerna känns hittills smutsiga och med fin koreografi. Dock är ju Geralt såklart övermänsklig men det var ju förväntat.
Har bara använt sina signs två gånger hittills, en Axii och en Aard

Edit: För er som ännu inte sett: Tänk inte på böckernas tidslinje, det blir väldigt fel då. Jag tycker att man lyckats bygga en egen logisk (mjaaa, okej då) tidslinje av det mest gottiga

Var inte medveten om att Ciri, Yennefer och Geralt hade tre helt olika tidslinjer i serien förrän avsnitt 4. Det önskar jag att jag hade vetat från början

Medlem

Sett 5 avsnitt, bättre än mina vildaste drömmar (Vilket var att serien skulle va en svag 5 av 10) Men helt klart sevärd och gör det mesta rättvist. Huvudrollen är klockren. Negativt är att det känns lite speedat.

Skriv svar