Sony stäms för slopat Linuxstöd

Inaktiv

Alla sackar om USA men jag tror faktiskt att Sonys drag bara bryter mot EU's stadgar!
har itne hört att det ska vara fel i USA men enligt direktiv: 1999/44/EC så har Sony gjort bort sig rejält....
läs mer: http://www.wak-tt.com/tt/2yearwarranty1.htm

Medlem
Skrivet av sqm:

Alla sackar om USA men jag tror faktiskt att Sonys drag bara bryter mot EU's stadgar!
har itne hört att det ska vara fel i USA men enligt direktiv: 1999/44/EC så har Sony gjort bort sig rejält....
läs mer: http://www.wak-tt.com/tt/2yearwarranty1.htm

Amazon betalat tillbaka pengar till en kund i Storbritanien englighet med just direktiv 1999/44/EC

http://www.playstationuniversity.com/ps3-owner-refunded-witho...

Medlem

Rent juridiskt så fungerar det ungefär såhär.
Du har köpt en läskapparat som utlovat kan göra både apelsinläsk och päronsoda. Helt plötsligt slutar maskinen göra päronsoda, och för att få tillbaks den funktionaliteten så måste den uppgraderas, på bekostnad av att den inte längre kan göra apelsinläsk.
Uppgraderingen är visserligen frivillig, men du kan inte välja att ha både apelsinläsk och päronsoda längre.
In sweden we call it grisfasoner.

Medlem

Hoppas de åker dit ordentligt, då lär de sig
Sen får inte MS/Nintendo några goda idéer om att använda samma metoder, något vi alla tjänar på

Medlem

gött! stäm på bara! Sätt lite press på företagen. Annars blir det bara pankaka.

Medlem

Jag håller med om att man inte ska plocka bort funktioner som var med från början DOCK tror jag att Sony vinner fallet. De har säkert en armé med advokater och det står säkert finstilt nånstans att de kan ändra mjukvaran hur de vill.

Medlem

Vilken idiotisk stämning.

Jag tycker absolut inte att SONY har gjort något fel... eftersom de äger Playstation.

Medlem

Ändringar i en produkts mjukvara kan knappast anses vara en stämningsbar grund. Hade Sony jävlats och på något sätt automatiskt ändrat mjukvaran så¨att hårdvara, t ex blu-ray inte fungerar längre utan att man t ex köper en licens, det hade varit något att stämma för.
Dessutom...
Någon borde också stämma Microsoft för att dom stänger ner Xbox-live till gammelboxen, dom tar ju bort en tjänst som utlovades vid försäljningen... eller?
Nä, det håller ju inte inser vem som helst.
Det är tråkigt för dom små Linux-nördarna men inget att bli upphetsad över, man kan ju köra Linux på en dator, fattade aldrig vitsen med Linux på PS3an...
Tror inte att någon domstol bryr sej om det minimala antal människor som faktiskt installerade Linux på sin PS3a.
I o m att Sony åberopar säkerheten dessutom så lär det vara kört.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vilken idiotisk stämning.

Jag tycker absolut inte att SONY har gjort något fel... eftersom de äger Playstation.

Pröva det i svensk domstol så ska du se vad det händer

Sony kommer bli bitchslappade till nästa år.

Medlem

Helt rätt, hoppas Sony måste punga ut. Det dom gjorde var riktigt fult

Medlem

mmm vem använder ett annant os på ps3=P

Medlem

jag använde

linux funkade ypperligt bra på ps3an

blir att fixa det till ps2 nu istället


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar