Vad spelar du i julhelgen 2019? đŸ•čïžđŸŽ…

Medlem

69% in pÄ Red Dead 2 PC Steam, sÄ kÀmpar pÄ.
Tycker det Àr mÀrkligt dock att man inte lÀrt sig kontrollern efter att spelat 70% av spelet.
Borde man inte vara expert vid det hÀr laget?
Köpte RDR2 först till PS4, men gav upp efter nÄgra timmar för att kontrollen var sÄ uruselt dÄlig.
VĂ€ntade lĂ€nge pĂ„ en Steam release, och blev vĂ€ldigt förvĂ„nad hur kontrollern (mus+tangentbord) var till och med ÄNNU sĂ€mre pĂ„ PC, Ă€n pĂ„ konsoll.
Rockstar Àr ju inget litet företag. Har dom inte provat spelet innan release?
RDR2 mÄste ju vara Ärets besvikelse, inte för att spelet Àr dÄligt, men för att det inte gÄr att spela med den urusla kontrollern, vare sig det Àr pÄ konsoll eller PC.
Efter att nu köpt spelet tvÄ gÄnger sÄ kan man bara hoppas pÄ att huvuden rullar pÄ Rockstars kontor, och att det blir vÀl bÀttre nÀsta gÄng dÄ, lol

Medlem

Jag har köpt Xenoblade Chronicles 2. TÀnkt spela det under julen.

Gen
Medlem

Blir nog Star Wars (Ă„rets spel enligt FZ?)

Medlem

HÄller pÄ med Sniper Ghost Warrior: Contracts till Steam. Har inte lirat de andra men Àger 2an o 3an. Det nyaste Àr iaf ett riktigt roligt stealth actionspel. Sniper biten kÀnns vÀldigt vÀlgjord. KnÀppte en "bad guy" igÄr frÄn 446 meter rÀtt i pannan sÄ huvudet gick i delar. Den kÀnslan kÀndes otroligt mÀktig mÄste jag sÀga. (( OBS: Jag Àr ingen sociopat ))

Annars Àr 3D-plattformare en hÀrlig spelgenre att ta sig an under julen. Har Crash Bandicoot trilogin installerad pÄ Steam för tillfÀllet.

Skrivet av ohGr:

69% in pÄ Red Dead 2 PC Steam, sÄ kÀmpar pÄ.
Tycker det Àr mÀrkligt dock att man inte lÀrt sig kontrollern efter att spelat 70% av spelet.
Borde man inte vara expert vid det hÀr laget?
Köpte RDR2 först till PS4, men gav upp efter nÄgra timmar för att kontrollen var sÄ uruselt dÄlig.
VĂ€ntade lĂ€nge pĂ„ en Steam release, och blev vĂ€ldigt förvĂ„nad hur kontrollern (mus+tangentbord) var till och med ÄNNU sĂ€mre pĂ„ PC, Ă€n pĂ„ konsoll.
Rockstar Àr ju inget litet företag. Har dom inte provat spelet innan release?
RDR2 mÄste ju vara Ärets besvikelse, inte för att spelet Àr dÄligt, men för att det inte gÄr att spela med den urusla kontrollern, vare sig det Àr pÄ konsoll eller PC.
Efter att nu köpt spelet tvÄ gÄnger sÄ kan man bara hoppas pÄ att huvuden rullar pÄ Rockstars kontor, och att det blir vÀl bÀttre nÀsta gÄng dÄ, lol

Vad trÄkigt för dig. Fan jag hade hur trevligt som helst med spelet till PlayStation 4 förra Äret som jag klarade ut ocksÄ. Hade absolut inga problem med kontrollen av protagonisten. Tyckte den var skön. Sedan Àr jag Àven den som föredrar GTA 4 före GTA5 med den tyngre bilkörningen istÀllet för den otroligt slappa arkadiga kÀnslan. Tycker John Marston i RDR1 var lite mÀrklig o sladdrig att styra Àven. KÀndes som han hade spasmer i benen pÄ nÄt sÀtt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windowsℱ 10 Home || Cool MasterÂź || IntelÂź Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUSℱ GeForceÂź GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByteℱ Z170 Gaming k3 || EVGAℱ 600W || KiOXiAÂź Exceria 420Gb SSD || Seagateℱ Barracuda 2TB HDD || ROCCATℱ Tyon --Laser || Logitecℱ G710 || ASUSℱ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhofℱ 250 Mbit --Fiber || OpenVPNℱ + WireGuardℱ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ser fram emot pröva Ori under julledigheten! đŸ€—

Medlem

Star wars fallen order,RDR2 online,GtaV online,DayZ,Apex mf.

Medlem

Blir att spela klart Witcher 3 (Àntligen!) och sedan ge sig pÄ dess expansioner. Det har tagit nÄgra Är..


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Steamrean's Rally/köra avdelning hade nÄgra riktigt bra sÀnkningar sÄ shoppar nog lite dÀr, samt Edith Finch (nÀstan gratis) samt föll för grupptrycket med Disco E.
FÄr se om jag kan ta mig samman och köra lite av dessa ocksÄ

FÄr julpysseltipsa (Äterigen ) om https://store.steampowered.com/app/346010/Besiege/ guldspel om man gillar "lego", bygga och lösa "pussel". Igen endast 4,79 euro nu under rean.

Skrev lite om det hÀr tidigare,
#3812120

Har ocksÄ fortsÀttningsklassikern Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure kvar m.m. sÄ potential för skÀrmtid saknas inte


signatur

PlĂ„nboken öppnas för: Titlar dĂ€r pc-spelaren fĂ„r ett likvĂ€rdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till nĂ„gra console skulor. Dvs, dĂ€r patch och dlc datum inte Ă€r senarelagda till pc, dĂ€r specialutgĂ„vor av spelet inte Ă€r strippade till pc eller dĂ€r andra ”uppfostringsmetoder” anvĂ€nds. Att man satsat pĂ„ en trovĂ€rdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har installerat Witcher pÄ xboxen nu, kom pÄ Game Pass igÄr. Ser fram emot det!

Menar du trean dÄ?

Spelar sjÀlv igenom det just nu, ska banne mig klara ut det denna gÄngen. Spelet Àr helt otroligt om man bara ger det lite tid och kÀrlek. Det öppnar upp sig pÄ ett sÀtt jag har aldrig har varit med om i ett spel tidigare. Inte sagt att det Àr det bÀsta jag har spelat, men vÀrlden, karaktÀrerna, musiken, storyn, SIDOUPPDRAGEN, atmosfÀren.. God damn.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

The Last of Us om jag fÄr det i julklapp, sen sÄ blir det ocksÄ MGS 4, Overwatch och kanske nÄgot annat.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Divinity Original Sin 1, Disco Elysium och Death Stranding. Skulle behöva 6 veckors jullov!

Medlem
Skrivet av ohGr:

69% in pÄ Red Dead 2 PC Steam, sÄ kÀmpar pÄ.
Tycker det Àr mÀrkligt dock att man inte lÀrt sig kontrollern efter att spelat 70% av spelet.
Borde man inte vara expert vid det hÀr laget?
Köpte RDR2 först till PS4, men gav upp efter nÄgra timmar för att kontrollen var sÄ uruselt dÄlig.
VĂ€ntade lĂ€nge pĂ„ en Steam release, och blev vĂ€ldigt förvĂ„nad hur kontrollern (mus+tangentbord) var till och med ÄNNU sĂ€mre pĂ„ PC, Ă€n pĂ„ konsoll.
Rockstar Àr ju inget litet företag. Har dom inte provat spelet innan release?
RDR2 mÄste ju vara Ärets besvikelse, inte för att spelet Àr dÄligt, men för att det inte gÄr att spela med den urusla kontrollern, vare sig det Àr pÄ konsoll eller PC.
Efter att nu köpt spelet tvÄ gÄnger sÄ kan man bara hoppas pÄ att huvuden rullar pÄ Rockstars kontor, och att det blir vÀl bÀttre nÀsta gÄng dÄ, lol

Hur menar du att kontrollerna Àr sÀmre pÄ PC?
med kontroll Àr det ju samma men med mus + tangentbord Àr det ju hur bra som helst. Trodde jag sjÀlv skulle köra med kontroll men mus+tangentbord kombon slÄr kontrollen 100ggr om.
Har du möjligtvis glömt Àndra instÀllningen för hur hÀsten kontrolleras? som default Àr det ritkigt dÄligt att man kan styra hÀsten med musen men Àndrar du till att man enbart styr hÀsten med tangentbordet sÄ Àr kameran/siktet med musen fristÀllt sÄ hÀsten fortsÀtter fram om man hÄller in tex W men man kan sikta fritt med musen.

Annars nÀr man styr gubben Àr det vÀll ingen skillnad frÄn andra FPS/TPS spel.


signatur

🇾đŸ‡Ș VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mass Effect 2, nostalgi passar bra i juletider. Tio Är senare fortfarande ett av de bÀsta spelen nÄgonsin.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

RDR2 för att hÄlla streaken uppe.
LÀr bli lite Division 2 ocksÄ.
Eventuellt Ghost Recon Wildlands med en klasskamrat och lÀrare som tydligen Àr gamers


signatur

Halo kompis!

12
Skriv svar