Rösta – Läsarnas årets spel 2019!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, du nominerade inte Tropico 6. Jag förstår faktiskt inte problemet. Man får rösta på en favorit, då nominerar man väl den?

I och med att Planet Zoo redan är nominerat och därmed kommer att vara med i omröstningen så tjänar jag egentligen inget på att nominera det spelet, utan nominerar då mycket hellre mitt andra absoluta favoritspel Tropico 6 eftersom ingen annan har nominerat det. Det var därför som jag skrev en topp 3, med Tropico 6 högst upp.

Tropico 6 förtjänar all uppmärksamhet. Det är det bästa strategi-/stadsbyggarspelet 2019.

Redaktör
Skrivet av Mikaelh:

I och med att Planet Zoo redan är nominerat och därmed kommer att vara med i omröstningen så tjänar jag egentligen inget på att nominera det spelet, utan nominerar då mycket hellre mitt andra absoluta favoritspel Tropico 6 eftersom ingen annan har nominerat det. Det var därför som jag skrev en topp 3, med Tropico 6 högst upp.

Tropico 6 förtjänar all uppmärksamhet. Det är det bästa strategi-/stadsbyggarspelet 2019.

Då hade det väl bara varit att taktiknominera Tropico 6 istället?


signatur
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

I och med att Planet Zoo redan är nominerat och därmed kommer att vara med i omröstningen så tjänar jag egentligen inget på att nominera det spelet, utan nominerar då mycket hellre mitt andra absoluta favoritspel Tropico 6 eftersom ingen annan har nominerat det. Det var därför som jag skrev en topp 3, med Tropico 6 högst upp.

Tropico 6 förtjänar all uppmärksamhet. Det är det bästa strategi-/stadsbyggarspelet 2019.

Tycker inte missade nomineringar är något att bråka om. Spelar ingen roll vilka underbara och mästerliga spel som nomineras då de flesta av dem är ganska nischade. Detta då det i generella popularitets omröstningar som detta, utan genre indelning, så är det mainstream spel i typiska mainstream genres som vinner. Tex Sekiro etc. Resten agerar utfyllnad.

Bara kika på Steams omröstningar. Mainstream nomineringar för hela slanten och på alla omröstningar där det är möjligt för dem att ställa upp så hamnar CS GO och DOTA högst upp

Så du gör nog rätt i att rösta på något som du själv haft mest kul med i år och strunta i själva omröstningen

Medlem

Min röst föll förstås på Apex, lite lat och lånar min motivering från nomineringstråden
----

Apex Legends - 2019-02-04,

Kom som ett rätt oväntat "dropp", och som fick en raketstart,
https://en.wikipedia.org/wiki/Apex_Legends

Citat:

.....Apex Legends received positive reviews from critics, who praised its gameplay, progression system, and fusion of elements from various genres. Some considered it a worthy competitor to Fortnite Battle Royale, a similar game that had gained massive popularity in the previous year. The game surpassed over 25 million players by the end of its first week, and 50 million within its first month. According to EA, as of July 2019 the game had approximately 8 to 10 million players a week.....mera

Mitt förstås fullständigt subjektiva förslag till listan efter mina smått tragiska? ~1000 timmar och som fortfarande är mitt primära fps nöje.

Samt:

Innovativt markeringssystem.

Måste också tillägga att det var ett av de bästa släppen jag upplevt på flera år funktions/bug-mässigt.
De lyckades också skala upp kapaciteten otroligt bra trots den massiva tillströmningen av spelare under extremt kort tid.

Enda dåliga i allt det goda är en usel voip kvalitet, detta efter snart ett år.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Känns mer som vilket spel som flest spelar än vilket som är bäst då jag tvivlar på att alla som spel som är listade har spelats av alla som röstar .

Medlem

Saknar Age of Wonders: Planetfall! Definitivt det jag haft mest roligt med under 2019. Disco Elysium är också helt fantastiskt dock.

Medlem

Zelda: Link's Awakening

Medlem

Tänkte rösta på Outer Worlds, men blandade ihop med Outer Wilds...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Då hade det väl bara varit att taktiknominera Tropico 6 istället?

Absolut, det ska jag göra nästa gång. Ville bara grina lite.

God jul och gott nytt år! Må bästa spel vinna (hoppas inte på Fallen Order, bara xD)

Redaktör
Skrivet av Mosfet:

Känns mer som vilket spel som flest spelar än vilket som är bäst då jag tvivlar på att alla som spel som är listade har spelats av alla som röstar .

Man ska säga vilket man gillat bäst av de man spelat. Ingen hinner spela alla spel.

Skrivet av Mikaelh:

Absolut, det ska jag göra nästa gång. Ville bara grina lite.

God jul och gott nytt år! Må bästa spel vinna (hoppas inte på Fallen Order, bara xD)

Tack detsamma! Och du slapp Fallen Order. 😋


signatur
Medlem

Spelat 2 spel på den listan, (Katana Zero och Slay the Spire) pinsamt
Man är inte mycket till gamer nu för tiden!

Medlem

Lägger min röst på Yakuza Kiwami (Pc) som visst inte fick komma med i omröstning.

Redaktör
Skrivet av gundemannen:

Lägger min röst på Yakuza Kiwami (Pc) som visst inte fick komma med i omröstning.

Det är en remake av ett spel som släpptes 2006 i EU, och remaken släpptes redan för två år sen. Därför fick det inte vara med i omröstningen.


signatur
Medlem

Ni är ursäktade med att det blev försenat till nyss; MechWarrior 5: Mercenaries


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Skribent

Vi glömde ha med Mount & Blader: Warband I år igen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är en remake av ett spel som släpptes 2006 i EU, och remaken släpptes redan för två år sen. Därför fick det inte vara med i omröstningen.

Dock så är det ju första gången PC-spelare får chansen att spela spelet, alltså är det ett helt nytt spel om man aldrig haft konsol. Inte inte ha med den typen av spel är ju att exkludera väldigt mycket och väldigt många spelare. Sedan är ju både RE2 remaster och AoE2 remaken på listan. Där AoE2 dessutom har släppts som remaster innan.

Men förstår varför, så avstår att rösta i år

Medlem

Av spelen jag testat i den listan är The Division 2 troligen det bästa.

Medlem

Pes2020 rösta jag på... Enda spel jag spelar just nu. Har inte lirat några andra nya 😂

Medlem

Har inget årets spel utan flera som spelats både gamla godingar o nya, Escape from tarkov, civilization 6, star wars empire at war, star citizen blev ännu bättre efter höstens patch, open red alert, borderlands 3, c & c generals zero hour, ghost recon breakpoint var faktiskt kul när man kör i grupp i svårare svårighetsgrad, world of warships.

Medlem

Röstar på det spel jag lirat mest, Division 2.

E

Medlem

Min röst föll på Modern Warfare då det är det enda från 2019 jag har spelat


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Lol, på riktigt? Har jag bara köpt 2 st 2019 spel? Eller ja, 1 spel (sekiro) och 1 expansion (shadowbringers). Nåja, röstade shadowbringers iaf, bästa storyn i hela FF14

Edit. Just jävlar, Code Vein som inte finns på listan! Hur kan ni ha missat ett sånt awesome spel? Min röst hade iofs fortfarande gått till shb, men ändå 😊

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Lägger min röst på Yakuza Kiwami (Pc) som visst inte fick komma med i omröstning.

Kanske var för att dom räknar med att det är samma spel som släpptes för några år sen och bara är en portning?

Medlem

Red dead 2 till PC är nog mitt. Höll mig undan alla spoilers och såg inte ens trailer. Jag vet att det inte är 2019 men ändå var ju språilans nytt för mig. Förutom det har jag spelat massor utav Imperator Rome trotts dess trasiga realese.


signatur

Allätare

Medlem

La min röst på Star Wars Jedi fallen order.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:

Edit. Just jävlar, Code Vein som inte finns på listan! Hur kan ni ha missat ett sånt awesome spel? Min röst hade iofs fortfarande gått till shb, men ändå 😊

Ingen som tyckte det var bra nog för att nominera det, uppenbarligen. Du skulle gjort en insats i nomineringstråden!

Medlem

Escape From Tarkov är mitt ÅÅÅÅÅÅÅS!

Medlem

Multiplayer - Apex Legends.
Singleplayer - The Outer Worlds

Medlem

Multiplayer: Apex
Singeplayer: Red Dead 2 (PC)

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man ska säga vilket man gillat bäst av de man spelat. Ingen hinner spela alla spel.

Röstade på det enda spel i omröstningen som jag faktiskt har spelat, även om jag har en naggande misstanke om att det kanske inte förtjänar det. Men vad gör man. Det är ju roligt att rösta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

123
Skriv svar