Allt tvivel är nu bortröjt

Medlem
Allt tvivel är nu bortröjt

signatur

I drank what?

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

lål, som om det är något man måste skriva på nätet för att förstå.

Medlem

PC är bäst för shooters, Konsol är bättre för annat

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

PC är bäst för shooters, Konsol är bättre för annat

PC är bättre för allt
säg gärna nått som konsol är bättre förrutom det som är gjort för Nintendos konsoler, nå sånt finns inte till PC.

Ang Witcher så är det verkligen bäst på PC.
jag har spelat ut det på PC för några år sen men provade nyligen hos en kompis som köpt det på rea till PS4.
Fy faen vad det flöt dåligt och då var det PS4 Pro tom. Han ville ha hjälp med nått men knappt jag orkade spela så hackigt det var. Snacka om förstöra upplevelsen, den var verkligen inte "cinematiskt" som det sades att 30FPS skulle ge, om det ens var 30
Så PC versionen är verkligen betydligt bättre där, inte bara lite.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

PC är bättre för allt

Agree to disagree

Medlem

Allt man kan göra på konsol kan man göra bättre på pc. Så ja, den är fortfarande obestridd bästa plattform!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fast han säger inte "PC is the best platform". Fattar inte hur Niche Gamer kan ha det i citat, som att det är precis det han sa. Här är intervjuen som det baseras på. När han får frågan om han spelar på Xbox eller Playstation svara han "PC!" och utvecklar att han spelar på PC men har inte byggt den själv.
https://youtu.be/w-abBsjCkwg?t=153

Inaktiv

Det finns otroligt många vinklar och sätt att mäta detta. Prestanda och valmöjligheter så är PC ganska överlägset men kollar man på pris och användarvänlighet så tenderar konsoler att ligga långt före. Sen kan man ju spela med en Xbox/Playstationdosa på PC om man vill men det kräver också lite knep och knåp. Allt ovan åsido, tröttsamt försök att dra igång den söndertjatade diskussionen om vad som är "bäst".

Medlem

@anon_119148: Kräver väl inget knep och knåp för att få en dosa att fungera på PC? Det är ju plugnplay nuförtiden, heh.

Inaktiv
Skrivet av spikes:

@grollo_92: Kräver väl inget knep och knåp för att få en dosa att fungera på PC? Det är ju plugnplay nuförtiden, heh.

Jo nog är det enkelt men vill du köra trådlöst med en xbox one dosa behöver man köpa till en adapter. Min poäng är väl att konsolen bara är att plugga in och börja spel (förutom x timmar av uppdatering men det är universalt över alla plattformar) medans med en PC ska man installera windows och drivers och ladda ner Steam/annat och sen spelet samt gäller det att ha rätt hårdvara för spelet. Jag kan tillägga att jag i grund och botten är en PC gamer och skulle aldrig personligen vilja byta ut den mot en konsol även om jag har en Switch för Nintendospelen men jag förstår att många väljer konsol som sitt första alternativ.

Medlem

@Soulless: Det finns ingen som hävdar att PC inte har mer kraft än konsolerna. Men kraftfullast är inte nödvändigtvis alltid det bästa alternativet.
Skulle du använda en Bugatti Chiron för att köra ungarna till dagis? Eller för en helgresa till Ullared?
Är en Bugatti Chiron kraftfullare än en Kia Rio? Utan tvekan.

Dessutom:

Skrivet av anon_119148:

Det finns otroligt många vinklar och sätt att mäta detta. Prestanda och valmöjligheter så är PC ganska överlägset men kollar man på pris och användarvänlighet så tenderar konsoler att ligga långt före. Sen kan man ju spela med en Xbox/Playstationdosa på PC om man vill men det kräver också lite knep och knåp. Allt ovan åsido, tröttsamt försök att dra igång den söndertjatade diskussionen om vad som är "bäst".

This.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Soulless: Det finns ingen som hävdar att PC inte har mer kraft än konsolerna. Men kraftfullast är inte nödvändigtvis alltid det bästa alternativet.
Skulle du använda en Bugatti Chiron för att köra ungarna till dagis? Eller för en helgresa till Ullared?
Är en Bugatti Chiron kraftfullare än en Kia Rio? Utan tvekan.

Exakt så! Högst prestanda är inte alltid det bästa och smidigaste för alla ändamål.
Svårt att förstå för vissa dock

Medlem

Räknar man från 0 så är konsol snabbare komma igång med men inte när allt är fixat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag har för nuvarande en PC, PS4 samt switch. PC går utan tvekan mest men riktigt najs att sitta i vardagsrummet med ex. Ni No Kuni, Horizon Zero Dawn, God of War etc. Varför begränsa sig?

Medlem

Bara sett till episod 4 men fax att spela om Witcher 3 med alla fucking mods jag kan hitta 4 gången gillt


signatur

Allätare

Inaktiv

Hittepårubrik. Men allt är bättre på PC, till och med Breath of the Wild.

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Soulless: Det finns ingen som hävdar att PC inte har mer kraft än konsolerna. Men kraftfullast är inte nödvändigtvis alltid det bästa alternativet.
Skulle du använda en Bugatti Chiron för att köra ungarna till dagis? Eller för en helgresa till Ullared?
Är en Bugatti Chiron kraftfullare än en Kia Rio? Utan tvekan.

Jag skulle låta ungarna leka med sina Kia Switch så spelar jag själv på min Bugatti Chiron PC.

Kraftfullast är alltid ett bättre alternativ än lägre kraftfull när det gäller spel. Varför kommer annars många konsolägare kommer uppgradera till PS5/Xbox System X om de kunde spela vidare på sina nuvarande mindre kraftfulla konsoler? Det enda som är vettigt att diskutera är priset. PC-spelare betalar för sin extra kraft. Konsolägare är nöjda med den mindre kraften till ett lägre pris.

Skrivet av Fulci:

Jag skulle låta ungarna leka med sina Kia Switch så spelar jag själv på min Bugatti Chiron PC.

Kraftfullast är alltid ett bättre alternativ än lägre kraftfull när det gäller spel. Varför kommer annars många konsolägare kommer uppgradera till PS5/Xbox System X om de kunde spela vidare på sina nuvarande mindre kraftfulla konsoler? Det enda som är vettigt att diskutera är priset. PC-spelare betalar för sin extra kraft. Konsolägare är nöjda med den mindre kraften till ett lägre pris.

Precis. Du förstår.

Xbox/PS är baserade på samma hårdvara som en vanlig PC... x86. Skillnaderna är prestanda, OS, pris, möjligheter och exklusiva spel.
Xbox/PS hade lika väl kunnat köra en version av Windows 10 och på så sätt vara en PC med skillnaden att man inte kan välja hårdvaran...

Är man nöjd med sin konsol så är man det. Är man inte det så har man säkert en PC och är nöjd med den. Vart är problemet?

För övrigt så gillade jag serien starkt, höjdpunkten var otippat (för min egen del) Henry som Geralt. Största fördelen är väl att han är en gamer och har spelat spelen och senare även läst böckerna.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag skulle låta ungarna leka med sina Kia Switch så spelar jag själv på min Bugatti Chiron PC.

Kraftfullast är alltid ett bättre alternativ än lägre kraftfull när det gäller spel. Varför kommer annars många konsolägare kommer uppgradera till PS5/Xbox System X om de kunde spela vidare på sina nuvarande mindre kraftfulla konsoler? Det enda som är vettigt att diskutera är priset. PC-spelare betalar för sin extra kraft. Konsolägare är nöjda med den mindre kraften till ett lägre pris.

Fast... spelar ju ingen roll om du köper bästa PCn.. kommer ändå behöver uppgradera så småningom.
Du får nästan det att låta som att en PC är en engångskostnad med bästa kvaliten och konsol behövs uppgraderas konstant.

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Är man nöjd med sin konsol så är man det. Är man inte det så har man säkert en PC och är nöjd med den. Vart är problemet?

Exakt så! Problemet är alla dessa sektmedlemmar som är #pcmasterrace VS konsol osv. Tröttsamt och otroligt barnsligt

Skribent
Skrivet av Fulci:

Jag skulle låta ungarna leka med sina Kia Switch så spelar jag själv på min Bugatti Chiron PC.

Kraftfullast är alltid ett bättre alternativ än lägre kraftfull när det gäller spel. Varför kommer annars många konsolägare kommer uppgradera till PS5/Xbox System X om de kunde spela vidare på sina nuvarande mindre kraftfulla konsoler? Det enda som är vettigt att diskutera är priset. PC-spelare betalar för sin extra kraft. Konsolägare är nöjda med den mindre kraften till ett lägre pris.

Det är många som fortfarande spelar äldre konsoler, men man blir tvingad till uppgradering för att spela nya spel. Om de nya spelen slutar släppas till de gamla konsolerna så har man inte så mycket val, förutsatt att man vill spela de spelen.

En annan sak är att när ett spel släpps på konsol så är det klart. Inge "early access", inte massvis med barnsjukdomar, inte nya konton på nya launchers, inga tredjepartsprogram som ska ligga i bakgrunden, inga extrakonton på ytterliga en sida för att få igång spelet (t.ex. Red dead 2, Rayman o.s.v), inget väntade för att spelet ska fungera som det är tänkt. Visst kan det vara en dag 1 patch, men annars bara fungerar det.

I slutändan så tycker jag ändå att konsolerna gått för långt från att vara konsoler och numera vill vara en dator/mediemaskin i vardagsrummet, därför blir diskussionen rakt av PC - konsol och där vinner PC 8/10. Skulle det däremot komma en renodlad kraftig konsol som är till för att spela så kan det bli att man måste omvärdera, men PC kommer nog alltid vara att föredra för min del.

Releasehästryttare
Skribent
Skrivet av HallonTreo:

Exakt så! Problemet är alla dessa sektmedlemmar som är #pcmasterrace VS konsol osv. Tröttsamt och otroligt barnsligt

Nej då, lite roligt nu när Steam vs Epic börjat lugna ner sig. Något spelrelaterat måste man ju gnabbas om

Releasehästryttare

@Shadee: Dags för PS5 vs xbox 2020!

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Soulless: Det finns ingen som hävdar att PC inte har mer kraft än konsolerna. Men kraftfullast är inte nödvändigtvis alltid det bästa alternativet.
Skulle du använda en Bugatti Chiron för att köra ungarna till dagis? Eller för en helgresa till Ullared?
Är en Bugatti Chiron kraftfullare än en Kia Rio? Utan tvekan.

Dessutom:

This.

Ni tar diskussionen på tok för stort allvar.
Men vore jag både rik och dum nog att äga en Bugatti hade jag definitivt kört ungarna till skolan i den XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Devan:

@Shadee: Dags för PS5 vs xbox 2020!

Precis! Här har vi en som fattat!

Frågan är det vem som blir den som startar "Det stora konsolkriget"-tråden

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det är många som fortfarande spelar äldre konsoler, men man blir tvingad till uppgradering för att spela nya spel. Om de nya spelen slutar släppas till de gamla konsolerna så har man inte så mycket val, förutsatt att man vill spela de spelen.

Om de nya konsolerna tillåter konsolägare att spela RDR2 i 60 fps istället för 30 fps är kraftfullare fortfarande bättre.

När det gäller bakåtkompatibilitet så är PC överlägsen.Jag kan spela spel från 90-talet på min nuvarande PC (en del med lite problem som kopieringsskydd, men går att hitta lösningar för). Nu blir visserligen de kommande konsolerna det också i och med att de fortsätter med samma arkitektur. Vilket jag tror många konsolspelare är glada för.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Det är många som fortfarande spelar äldre konsoler, men man blir tvingad till uppgradering för att spela nya spel. Om de nya spelen slutar släppas till de gamla konsolerna så har man inte så mycket val, förutsatt att man vill spela de spelen.

En annan sak är att när ett spel släpps på konsol så är det klart. Inge "early access", inte massvis med barnsjukdomar, inte nya konton på nya launchers, inga tredjepartsprogram som ska ligga i bakgrunden, inga extrakonton på ytterliga en sida för att få igång spelet (t.ex. Red dead 2, Rayman o.s.v), inget väntade för att spelet ska fungera som det är tänkt. Visst kan det vara en dag 1 patch, men annars bara fungerar det.

I slutändan så tycker jag ändå att konsolerna gått för långt från att vara konsoler och numera vill vara en dator/mediemaskin i vardagsrummet, därför blir diskussionen rakt av PC - konsol och där vinner PC 8/10. Skulle det däremot komma en renodlad kraftig konsol som är till för att spela så kan det bli att man måste omvärdera, men PC kommer nog alltid vara att föredra för min del.

Att det inte är barnsjukdomar på konsol är dött sedan länge. Många gånger är det lika mycket problem med prestanda där som på PC, och i annat fall buggar som måste fixas med patcher. I vissa fall finns "Day One patch" som bör laddas ned.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ni tar diskussionen på tok för stort allvar.
Men vore jag både rik och dum nog att äga en Bugatti hade jag definitivt kört ungarna till skolan i den XD

"Dum" nog är rätt ord i sammanhanget. För om man ska köra runt i miljonbilar överallt hade bilen gått sönder på diverse upphöjningar i vägar och liknande. Hade varit helt omöjligt att köra runt lika smidigt som en vanlig bil.

Poängen står ju kvar

Edit: Och förresten.. ja.. jag håller med... folk tar detta på för stort allvar. #pcmasterrace och hela den "kulturen" är så pinsam att man bara vill blunda emellanåt

Jag kör både PC och konsol och förstår att det finns fördelar och nackdelar med båda. Finns dock vissa mindre mogna människor som inbillar sig motsatsen

123
Skriv svar