Spelarna flockas återigen till The Witcher 3

Robot
Spelarna flockas återigen till The Witcher 3

Kan det vara en viss Netflix-serie som är orsaken?

#CD-projekt-red, #The-witcher-3


Medlem

Japp!
Tänkte försöka ge mig på spelet en 3e gång, har inte ner än 10 timmar spelade totalt efter 2 misslyckade försök.
Men serien har verkligen fått upp suget igen!

Medlem

Körde igång Witcher 2 för en timme sedan och det är helt seriens fel 😊

Inaktiv

Funderar på att sparka igång det igen faktiskt. Och ja självfallet seriens fel!

Medlem

Installerade precis texturmoddar...

Medlem

JAg hade ett återbesök i spelet tidigare iår mest bara för att fara omkring till olika ställen man inte varit på "alla dessa ?" så känner inget behov just nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Påbörjade en ny omgång i somras men har inte lirat på ett tag nu, måste återuppta det så jag hinner färdigt innan CP2077 släpps!

Kul att serien haft den effekten


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jo tack... Serien lyckades minst sagt med att få igång lite Witcher-sug igen.
Det är nästan så att man har serien igång på skärm två, spelet på skärm ett samtidigt som ljudboken strömmar ur lurarna...

Dex
Medlem

Japp! Installerade upp det för någon dag sedan och laddade hem lite moddar som jag inte har testat innan. Och allt tack vare serien

Nu sitter man med besluts ångest igen om man ska köra med Yennefer eller Triss som jag har varje gång

Medlem

Jag tänkte köpa det i somras när det var Steam-rea men avstod. Suget är inte mindre just nu men jag avstår fortfarande
Än så länge...


signatur

Halo kompis!

Skägg.
10 Chambers

Spelade två timmar igår. Kommer ta mig flera år i den här takten


signatur
Medlem

Ni som spelat spelet och sett serien, bör man göra det i någon speciell ordning eller spelar det ingen roll?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelade två timmar igår. Kommer ta mig flera år i den här takten

Tog du mitt tips om att sända iväg familjen din till Congo på arbetsläger så att du får den tid du behöver med spelet nu.. hehe

God Jul.

Skrivet av caelestis:

Ni som spelat spelet och sett serien, bör man göra det i någon speciell ordning eller spelar det ingen roll?

Jag hopade rätt in i The Witcher 3 och det har funkat för mig. Man får välja i början när man startar spelet om man har lirat de tidigare spelen i serien eller nyss har hopat på serien. Då får man lite mer information som Geralt i form av historia o info.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Körde en omspelning tidigare i år, så jag är nog nöjd, men däremot så tänkte jag nog ta och spela om Witcher 1😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Finns även flera bra mods om man börjar spela igen. Här är de populära från Nexus; https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/trendingalltime/

Medlem

Likt de andra här så har serien fått upp suget rejält. Har det dock på PS4 och har av olika anledningar inte spelat klart. Är väldigt långt in i grundspelet och borde bara vara ett par timmar ifrån slutet. Just nu går jag i valet och kvalet om jag ska spela om från början och köra på PC istället. Kanske även expansions. Enligt how long to beat är spelet i snitt ca 150h inkl expansions. Med dagens rea på Steam är det alltså 1kr underhållning per timme.

Inte illa

Medlem

@caelestis: Nejdå bara in med trean och kör

Rekommenderar texturmodden från nexus och lightning mod, inget som stör vanilla upplevelsen bara ser sjysstare ut. HF

Medlem

@caelestis: Jag tycker att du gott kan börja med Witcher 2. Det är även det ett helt fantastiskt spel!

Medlem

Instämmer med övriga här efter att ha sett 5 avsnitt av serien så tog jag upp Witcher 3 igen. Dock har jag inte riktigt klarat ut Witcher 1 och 2. Men damn vilken grafik o story Witcher har!

jbx
Medlem

Spelet kom till gamepass (konsol) nyligen så säkert en och annan ny spelare som upptäcker härligheten.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Skaffade igår via Game Pass men jag har för mycket COD i blodet. Det går för långsamt. Tyckte fightingmekaniken var lite konstig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Försökt med ettan ett par gånger men stridssystemet är inte inspirerande även om jag gillar miljöerna och storyn det lilla jag sett av den.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Ominstallerar just nu...


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Json_81:

Försökt med ettan ett par gånger men stridssystemet är inte inspirerande även om jag gillar miljöerna och storyn det lilla jag sett av den.

Förståeligt. Du kan utan problem spela 3:an direkt, även om det givetvis hjälper (och är lite roligare) att spela från början.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

efter filmen är jag sugen å gå igenom 1-3an å alla expationen. även thornbreak! japp Filmen var BÄSTA!!!!! 10/10

edit: serien


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Utspelar sig serien före eller efter Witcher 3-spelet?
Osäker på om man ska se serien först och spela sen eller omvänt

Dex
Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Utspelar sig serien före eller efter Witcher 3-spelet?
Osäker på om man ska se serien först och spela sen eller omvänt

Serien utspelar sig före spelen

Medlem

Blev faktiskt sugen på att dra igång 3:an igen (4:e genomspelningen...).

Själv började jag spela tvåan, som tog mig flera försök och mycket tjat från andra innan jag kom igång (jag tröttnade redan i tutorialen ett antal gånger...) MEN, när man väl tagit sig över tröskeln så finns ett grymt spel som väntar en. När jag spelade igenom tvåan första gången så blev det till att skaffa ettan. Grafiken är ju inte i närheten av tvåan, men helt ok spel.

Innan trean kom så blev det fräsch omspelning genom ettan och tvån igen. Kan lugnt säga att INGEN spelserie har jag spelat igenom fler gånger än denna.

Kan dock säga att jag till både ettan och tvåan körde med autohotkey script då jag vill ha autorun och lite annat.

Så om man vill ha mer, kör igenom hela serien, framförallt om du är mer för story än grafik och kan ha lite överseende med lite äldre titlar och kontroller.

Edit:
@Calle: Du vet, den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Medlem

@HallonTreo: Jag hade kört Witcher 3 först, sen kollat på serien, och efter det kört newgame+
Tror det blir en sweetspot att lära känna gary, uppskatta serien och sen ha mer kött till andra omgången!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kollade färdigt tv serien och började spela igen. Så jag är en av syndarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar