Spelarna flockas återigen till The Witcher 3

Medlem
Skrivet av dTexN:

@HallonTreo: Jag hade kört Witcher 3 först, sen kollat på serien, och efter det kört newgame+
Tror det blir en sweetspot att lära känna gary, uppskatta serien och sen ha mer kött till andra omgången!

I mina ögon hade böckerna varit första, sedan serien och sist spelen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av UOme:

Japp!
Tänkte försöka ge mig på spelet en 3e gång, har inte ner än 10 timmar spelade totalt efter 2 misslyckade försök.
Men serien har verkligen fått upp suget igen!

Själv körde jag initialt ca 3-4h och la sedan spelet på hyllan ett halvår innan jag försökte igen. Nu har jag typ kört 150h fanns definitivt en liten tröskel att komma över där i början men när man väl gjort det så var det väldigt mycket värt det!

Medlem

Härligt, spelet förtjänar detta! Blev själv mycket sugen och har påbörjat en ny omspelning jag också.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

I mina ögon hade böckerna varit första, sedan serien och sist spelen.

Böckerna är dock inte intressant öht. Finns det film/serie på materialet så går det före helt och hållet.
Jag är en "sån där" som i stort sett alltid tycker film/serie är bättre än böckerna

Kommer troligtvis se serien först och om jag gillar det kommer jag bli pepp att köra spelet

Medlem

Mja kanske. Har säkert ca 10 timmar kvar på den sista expansionen. Så jag kanske laddar hem allt igen. Men jag kommer aldrig att spela igenom 3an igen. Det spelet tog mig flera år att spela igenom- expansionerna. Dom gick på några månader att nästan bli klar med.

Medlem

Varför är Ciri och Yennefer nästan jämngamla i serien någon som vet? Är det inte 100år+ eller något mellan dom? Ah läste om det. Nu vet jag varför...

Medlem

Lirat 600 timmar Witcher 3. 60 timmar in på RDR2 som är en ren flopp i jämförelse. Vilket oflyt i gameplay och story, säger jag bara!

Medlem

Känner ofta tvärtom. Men jag har läst två Häxkarlenböcker och tycker inte de håller. Språkligt torftigt och torrt språk
Tycker ofta östeuropeisk litteratur har det problemet. Kan vara kassa översättare men det saknar flyt och är alldeles för torrt och träigt.

Skrivet av HallonTreo:

Böckerna är dock inte intressant öht. Finns det film/serie på materialet så går det före helt och hållet.
Jag är en "sån där" som i stort sett alltid tycker film/serie är bättre än böckerna

Kommer troligtvis se serien först och om jag gillar det kommer jag bli pepp att köra spelet

Medlem
Skrivet av Miindz:

Lirat 600 timmar Witcher 3. 60 timmar in på RDR2 som är en ren flopp i jämförelse. Vilket oflyt i gameplay och story, säger jag bara!

nu är du ju bara taskig..

Skrivet av Miindz:

Lirat 600 timmar Witcher 3. 60 timmar in på RDR2 som är en ren flopp i jämförelse. Vilket oflyt i gameplay och story, säger jag bara!

Gav in och köpte RDR2 efter all hype igår.
Jag klarade av 2 timmar innan jag tog bort dyngan

Det enda jag gjorde var att rida en häst i 5 km/h, lyssna på NPC's och kolla filmsekvenser. Detta är verkligen inte min typ av spel, men förstår att folk som endast gillar film/story kan gilla detta, spelet är sjukt vackert med.

Jag är på tok för rastlös för sånt här, jag vill spela, ha bra mekanik och belönade gameplay.

Är sugen på Witcher 3, men är det likadant som RDR2? Ens I närheten? För jag vill ej kolla på film.

Medlem
Skrivet av pelson:

Gav in och köpte RDR2 efter all hype igår.
Jag klarade av 2 timmar innan jag tog bort dyngan

Det enda jag gjorde var att rida en häst i 5 km/h, lyssna på NPC's och kolla filmsekvenser. Detta är verkligen inte min typ av spel, men förstår att folk som endast gillar film/story kan gilla detta, spelet är sjukt vackert med.

Jag är på tok för rastlös för sånt här, jag vill spela, ha bra mekanik och belönade gameplay.

Är sugen på Witcher 3, men är det likadant som RDR2? Ens I närheten? För jag vill ej kolla på film.

Exakt samma anledning att jag inte gillade det heller. Kollar hellre en film då

Medlem

Fan, jag gillade serien skarp och vill ha mer. Däremot har jag testat att spela 3:an 2ggr och aldrig fastnat, men helt klart blev jag sugen att testa igen... Kanske bara ska dra ner allt på lättast och försöka uppskatta storyn...

Medlem

Laddade ner spelet igen utan att ha kollat serien ännu =D, blir att dra igenom dlc'na som man inte rört ännu.

Bt
Medlem

Spelet är också 30% just på Nintendo Switch kan också spela roll. Jag köpte det idag för fick det inte i julklapp så blev min present till mig själv. Håller på att laddas ner till Switch just nu.

350kr för alla dlc och själva spelet känns bra. Nu ska man bara få tiden också som pappa till två små flickor.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

nej!
Har försökt mig på det 3 gånger men combaten är verkligen urkass.
Känner två polare som klarar ut det och dom tyckte också att combaten är det svagaste i spelet och blev inte bättre direkt.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Avstängd

Ja, väldigt sugen på att spela om det, jag med. Ska nog modda sönder det en hel del, dock. Lite för otympligt i sitt originalutförande.

Medlem

Har aldrig slutat spela det, bortsett från kortare uppehåll. Kör dock självklart på GoG... 😊

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

nej!
Har försökt mig på det 3 gånger men combaten är verkligen urkass.
Känner två polare som klarar ut det och dom tyckte också att combaten är det svagaste i spelet och blev inte bättre direkt.

Den är inte så dålig som den kanske först tolkas, dels är det så gott som ett Måste att man använder kontroll, sen får man träna lite, gärna på högsta svårighetsgrad så man måste tajma dodgar, rolla, använda rätt element och utnyttja varje enskild fiendes svaghet. Hört många som tyckt såhär och det handlar tyvärr lite om att komma förbi första intrycket. Ge det en ordentlig chans liksom 😊

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CARTMAN:

Tog du mitt tips om att sända iväg familjen din till Congo på arbetsläger så att du får den tid du behöver med spelet nu.. hehe

Bra idé!


signatur
Medlem

Snälla kan nån göra en fallout tv serie!


signatur

Meep!

Medlem

Någon som kan uttala sig om hur spelet är specifikt på One x?

Medlem
Skrivet av pelson:

Gav in och köpte RDR2 efter all hype igår.
Jag klarade av 2 timmar innan jag tog bort dyngan

Det enda jag gjorde var att rida en häst i 5 km/h, lyssna på NPC's och kolla filmsekvenser. Detta är verkligen inte min typ av spel, men förstår att folk som endast gillar film/story kan gilla detta, spelet är sjukt vackert med.

Jag är på tok för rastlös för sånt här, jag vill spela, ha bra mekanik och belönade gameplay.

Är sugen på Witcher 3, men är det likadant som RDR2? Ens I närheten? För jag vill ej kolla på film.

Nej, det är inte ens i närheten. Den enda likheten är att protagonisten rider på en häst. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

KoP
Medlem
Skrivet av caelestis:

Ni som spelat spelet och sett serien, bör man göra det i någon speciell ordning eller spelar det ingen roll?

Spelen menar du? Det finns 3 st. Witcher spel. ╮(′~‵〞)╭

Tv-serien är dock mera baserad på böckerna som jag har förstått det (har inte sett tv-serien än).

Medlem

@Phobo:

Ska alla ha nylonjackor, nylonväskor och hjälmar av plast?

Medlem
Skrivet av caelestis:

Ni som spelat spelet och sett serien, bör man göra det i någon speciell ordning eller spelar det ingen roll?

Jag skulle säga att man har rätt stor behållning om man sett serien innan man spelar tredje spelet (kronologiskt utspelar dom sig i den ordningen), däremot är första och andra spelet mer självständiga gentemot serien. (Men man har även behållning av att ha spelat andra spelet innan tredje, men är man inte superintresserad av världen är det kanske inte värt besväret). Å andra sidan upplever jag serien som en rätt stor blinkning till spelen, dvs en del fanservice.. så egentligen går det nog bra vilken ordning man än väljer 🤔😛

Medlem

Köpte GOTY versionen på Xbox igår på rea, hade inte kört någon av expansionerna

Medlem
Skrivet av saigon:

Någon som kan uttala sig om hur spelet är specifikt på One x?

Har kört det på både PC och Xbox X. Det ser riktigt bra ut på båda

Medlem
Skrivet av pelson:

Gav in och köpte RDR2 efter all hype igår.
Jag klarade av 2 timmar innan jag tog bort dyngan

Det enda jag gjorde var att rida en häst i 5 km/h, lyssna på NPC's och kolla filmsekvenser. Detta är verkligen inte min typ av spel, men förstår att folk som endast gillar film/story kan gilla detta, spelet är sjukt vackert med.

Jag är på tok för rastlös för sånt här, jag vill spela, ha bra mekanik och belönade gameplay.

Är sugen på Witcher 3, men är det likadant som RDR2? Ens I närheten? För jag vill ej kolla på film.

Jag är nära på att säga att där är mer "Action" i Witcher 3 men det kommer mer per automatik gentemot där man kan initiera combat med fler i RDR2, och därmed få mer action men jag tröttnade på det sistnämnda väldigt fort då det inte fanns någon som helst variation på combat i RDR2. I Witcher 3 kan man köra flera olika taktiker för att ha ner fiender och överleva.
Storymässigt är RDR2 på samma nivå som en Expendables-film. Witcher 3's dialog är som en fantastiskt skriven fantasy-novell där alla uppdrag är intressanta på sitt vis och det är aldrig repetitivt, åtminstone inte på samma sätt som jag tyckte RDR2 var.
RDR2 är som sagt ett väldigt bra spel men att jämföra det med Witcher 3 är dumt, då W3 gör allting så mycket, mycket bättre, trots att det är fyra år äldre.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag är nära på att säga att där är mer "Action" i Witcher 3 men det kommer mer per automatik gentemot där man kan initiera combat med fler i RDR2, och mi därmed få mer action men jag tröttnade på det sistnämnda väldigt fort då det inte fanns någon som helst variation på combat i RDR2. I Witcher 3 kan man köra flera olika taktiker för att ha ner fiender och överleva.
Storymässigt är RDR2 på samma nivå som en Expendables-film. Witcher 3's dialog är som en fantastiskt skriven fantasy-novell där alla uppdrag är intressanta på sitt vis och det är aldrig repetitivt, åtminstone inte på samma sätt som jag tyckte RDR2 var.
RDR2 är som sagt ett väldigt bra spel men att jämföra det med Witcher 3 är dumt, då W3 gör allting så mycket, mycket bättre, trots att det är fyra år äldre.

Har du ens spelat rdr2? Storyn fick pris första plats av användarna. Säger inte att du har fel man får tycka som man vill men det såg lite halvskumt ut. Kändes som att du spelat något annat spel hehe.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag är nära på att säga att där är mer "Action" i Witcher 3 men det kommer mer per automatik gentemot där man kan initiera combat med fler i RDR2, och därmed få mer action men jag tröttnade på det sistnämnda väldigt fort då det inte fanns någon som helst variation på combat i RDR2. I Witcher 3 kan man köra flera olika taktiker för att ha ner fiender och överleva.
Storymässigt är RDR2 på samma nivå som en Expendables-film. Witcher 3's dialog är som en fantastiskt skriven fantasy-novell där alla uppdrag är intressanta på sitt vis och det är aldrig repetitivt, åtminstone inte på samma sätt som jag tyckte RDR2 var.
RDR2 är som sagt ett väldigt bra spel men att jämföra det med Witcher 3 är dumt, då W3 gör allting så mycket, mycket bättre, trots att det är fyra år äldre.

Bara en usel spelare kan se RDR2 som repetitivt som spel, då Witcher 3 är absolut ett av det bästa spelen nånsin, men om RDR2 är repetitivt så är Witcher 3 det med, för inte fan gör man mycket olika slags saker i det spelet heller? Sen om man verkligen inte gillar story i spel, rekommenderar jag att spela Red Dead Redemption 2 Online istället, där slipper du story helt, du skapar din egen gubbe, och roamar runt i världen, gör bus, gör goda gärningar, sen finns story uppdrag, som du kan välja om du vill. Jag spelar inte ens RDR2 singleplayer alls, det fick jag redan på ps4:An, orkar inte börja om från början. Men Online är faktiskt roligare och det är mer som ett rollspel, då du levelar din gubbe, skaffar utseendet som du vill, kläder, bättre häst, förresten den som skrev att man rider 5km i timmen, du kanske inte hajade att skaffa en bra snabb häst, för dom är snabbare än nåt i witcher 3, och nästan snabbare än bilarna i GTA. Så varför måste man alltid börja jämföra, som nån slags vem har störst penis tävling fast om vem som gillar rätt spel och vilket av dessa är det bättre spelet. Det är subjektivt, objektivt, det är inget du kan säga själv, för åsikter är som våra rövhål, vi alla har en, vissa t.om har två (munnen +)... Båda spelen är bra, inget av dom är bättre än det ena, så sluta snacka skit om varandras "älsklings spel", det är bara fånigt och extremt omoget och SÅ onödigt beteende som inte har nån positiv konsekvens än att alla känner behov att försvara sina spel och smak, och ofta då slänga skit på andras smak och favvospel. Bara acceptera att ni tycker olika, ingen av er har rätt, eller fel. Ni tycker på olika sätt. Jag tycker båda spelen är bra, men jag är smartare än ni, så jag behöver inte välja mellan ett eller annat?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

123
Skriv svar