Måste må bättre

Kontot avslutas
Måste må bättre

Ända sedan barnsben har jag drömt om att en dag få spela teater, vara med i filmer och visa upp mitt intresse för skådespeleri.
När jag sedan blev vuxen så köpte jag mig en dator och en webcam för att kunna hålla på med mitt intresse och spara det på datorn för framtiden. Jag gjorde detta både själv och tillsammans med vänner, men mina vänner var inte lika intresserade av det som jag.

Tillslut hittade jag några att dela mitt intresse med och jag började att lajva ett tag.
Men tiden gick och tillslut skaffade jag en egen familj. Men drömmen levde kvar även att jag inte hade samma tid längre att utföra mitt intresse.

En dag när mitt psyke hade fått mig att bli allt mer deprimerad så sade min sambo åt mig att jag skulle ta tag och börja göra saker som jag gjorde förr.
Det som jag saknade var att få spela teater igen på ett eller annat sätt.
Så jag försökte ta tag i det men det gick inte så bra, spelade in något men jag orkade av någon anledning inte fortsätta.
Tillslut kom jag på att jag kanske skulle ta till lite hjälp, istället för att hitta på något eget så skulle jag göra något efter ett redan skapat manus.
När jag och min sambo sen satt och tittade på Youtube när Jonas Gardell under 90-talet läste upp replikerna från sin pjäs Mormor Gråter. Då bestämde jag mig för att det är den pjäsen som jag ska försöka att göra.

Jag hade ingen att spela den med så jag fick försöka att göra det helt på egen hand. Just i år har det funnits flera tillfällen för mig att försöka ta tag och genomföra detta och jag har tagit tillvara på dessa tillfällen ända tills jag var klar med Mormor Gråter.
Min dotter tyckte den var rolig när jag visade upp den för henne och sen kände jag att jag kanske skulle lägga upp den på Youtube med.

I slutet av 00-talet började jag att lägga upp på Youtube för första gången och det blev några filmer som jag hade lagt upp.
Det som jag inte visste var att det var väldigt enkelt att hacka ett Youtube konto efter att Google hade tagit över det.
En gammal kompis till mig hade blivit irriterad på mig och han skaffade Google plus och uppgav sig för att vara mig, sen kopplade han ihop sitt Google plus konto med min Youtube eftersom jag inte hade gjort det än.
Det som var bra var att då var det bara för mig att logga in på min Youtube och den vägen ta mig in på hans Google plus för att avsluta hans konto. Dock så var jag då också tvungen att ta bort min Youtube kanal.

Nu när jag skulle lägga upp min första film på många år på Youtube så tog det först emot, det var något inom mig som inte ville det här men jag gjorde det i alla fall.
Jag fick tre positiva och en negativ kommentar på Youtube och min sambo som känner mig så bra att det många gånger känns som att hon känner mig bättre än mig själv sade åt mig att hon inte gillade att jag lade upp den.
Inte för att hon tyckte att den var dålig utan främst för att hon vet hur dåligt jag kan må psykiskt och hon tror inte att jag är redo att ta all kritik och allt som trollen kan skriva. Det är värre med troll nu än vad det var när jag lade upp filmer förr och därför måste jag se till att arbeta ännu mer på mitt psykiska välmående innan jag börjar göra nya saker och lägga upp.

Så därför har jag tagit bort Mormor Gråter från Youtube just nu. Men jag ska försöka att komma tillbaka med något nytt i framtiden.

Och tack ännu en gång för all konstruktiv kritik och positiva kommentarer och tips om vad jag ska tänka på när jag gör filmer.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Har tyvärr inga råd gällande den kreativa biten.
Men gammal i gården och trist nog så är min erfarenhet att speciellt på internet döljer sig många som endast kan må bra om de kan få andra att må dåligt.

Vet att det kan vara svårt att inte bry sig, speciellt om man är en empatisk själ.
Så tro på dig själv, och försök att inte låta de miserabla nöta ned din kreativitet.
Ta till dig kommentarer som för dig framåt och försök strunta i resten.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Kollade "Mormor Gråter" och gav tumme upp, du har definitivt talang. Tråkigt att du tagit bort den men förstår varför.
All lycka i framtiden och sluta inte upp med att göra det du drömmer om och älskar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

För mig så har rollspel (papper, penna och tärningar) hjälpt mig att brottas med tider av depression. Det är inte bara en verklighetsflykt utan jag får kreativt improvisera en berättelse med andra personer.

Jag har för det mesta bara spelat med vänner hemma hos någon av oss och då vi var yngre så hade vi en förening med lokal å allt.
Nu så vet jag att man kan använda sig av sidor som roll20.net där man spelar med andra människor över hela världen. Jag vet av tre kompisar som spelar tillsammans med just denna sajt/tjänst.

Är själv nu inne i en depression så jag ska ta och leta reda på folk att spela då jag vet att det få mitt humör att lyftas rejält och min kreativitet börja bubbla av iver. Var en FZ medlem som gav mig ett tips om ett spelsällskap här i Malmö som spelade rollspel, så jag ska ta å bege mig dit.

Mitt ritande vet jag hjälper också, så stå på dig med det kreativa, gör det först och främst för dig själv.

Kämpa på mannen!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skribent

Tråkigt att du tog ned den, men jag förstår precis. Vissa människor verkar vara lagda så att de tar varje tillfälle att hacka på andra. Det skulle vara intressant om de själva fick uppleva hur det känns när man lägger ned tid och ansträngning på något som sedan får oschysst uttryckt kritik.

Helt ärligt blev jag positivt överraskad när jag såg den. Visst, kameravinklar och andra petitesser kanske inte var optimala, men det var riktigt bra skådespeleri. Just att kunna göra en hel ensemble av karaktärer unika är fan inte lätt – det märker man framförallt när man lyssnar på ljudböcker.

Hoppas att du kör vidare. Känner du att det är jobbigt med negativitet kan du alltid stänga av kommentarerna.

Medlem

Vore jag Jocke så skulle jag anlita ZeldasCastle för minst en roll i den kommande The Witcher pjäsen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag gillade den och jag gillade dig, du verkar vara en skön lirare.

Hoppas du kommer få må bättre snart, kanske gå och prata med en psykolog? Finns idag riktigt bra KBT etc..
Så ge inte upp din dröm!

Styrkekramar från Skåne! ❤️💪🏻

Medlem

Kämpa! ❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar