Nytt livstecken från Stalker 2 – kommer använda Unreal Engine

Robot
Nytt livstecken från Stalker 2 – kommer använda Unreal Engine

Bland annat eftersom den underlättar för moddare.

#GSC-gameworld, #Stalker-2


Medlem

Det börjar vankas Duke Nukem banne mig !

Medlem

Milda Matilda! STALKER hör till en av mina spelserier jag skulle önska en uppföljare till om jag fick önska valfritt spel. Originalspelen såg inte överdrivet bra ut, men själva atmosfären är fortfarande svår att slå även idag ~12 år senare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Med tanke på hur lång och omständig utvecklingen var av första Stalker, så känns det ändå rimligt att det fortsätter i samma anda med uppföljaren😊

Hela den första ”trilogin” var en underbar semibuggig röra, och jag spelar om spelen än idag titt som tätt (med moddar osv). Hoppas verkligen en riktig tvåa blir av!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

No Epic no!
Don't take my baby from me!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

STALKER är fantastiskt - men jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk tills jag ser ett färdigt spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Faen! Hade gärna sett en utarbetad x-ray engine. Dess buggar var gamebreaking för vissa men enorma skratt för andra.

Så inga fler adidas-banditer som sitter fast i möbler och spammar cheeki breeki iv damke!!

Never4get


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

X-ray engine var före sin tid. Både gällande teknik...

..och buggar se ovan

1
Skriv svar