Diskutera – Vilka spel är hetast i år?

Robot
Diskutera – Vilka spel är hetast i år?

Valve-comebacken, Keanu Reeves-RPG:t eller något annat?

#2020, #releaselistan


Medlem

De två spelen som jag verkligen ser fram emot är Cyberpunk 2077 och Mount & Blade II: Bannerlord.
Sedan är ju frågan om datorn min ens kommer klara av de dära spelen, så det är till å spara varenda slant för en ny speldator.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Releasehästryttare

Hollow knight silksong
Bloodlines 2
Cyber Shadow

Medlem

Cyberpunk, Starcitizen 4.0, Age of empire 4, Starfield


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Dying Light 2 - Uppföljaren till det bästa zombie- och open world-spelet.
Crusader Kings 3 - Strategikungarnas nästa jätte.
Cyberpunk 2077 - Hoppas, hoppas, hoppas!

Medlem

Dessa två främst

Elden Ring

Hollow Knight: Silksong

Men självklart är Cyberpunk 2077 intressant


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Baserat på svaren jag ser... Släpps inte The last of us 2 I år?

Det kommer bli epic och Cyberpunk.

Ambassadör
Xbox
  • Cyberpunk 2077

  • Wasteland 3

  • Halo Infinite

  • Tell me Why

  • Ori and the Will of The Wisps

  • Gears Tactics

  • MS Flight Simulator

  • Empire of Sin

  • The Last of Us Part II


signatur

Jump in.

Medlem

Dying Light 2, Ori And The Will Of The Wisps, Ghost of Tsushima, Resident Evil 3, Doom Eternal, Psychonauts 2, och Last Of Us 2.

Vill även säga FF7 remaken, men inte för ens hela spelet släppts. Så det blir nog ett hett spel år 2030.

Cyberpunk tror jag kommer visa sig vara sämre än vad man hoppats på, så har väldigt låga förväntningar. Det man har sett har inte varit så intressant. Är väl mest combaten jag är orolig över.

Skribent

Cyberpunk tätt följt av Final Fantasy 7 Remake säger jag.

Sedan finns det en hel del andra spel som känns riktigt heta, som Gears Tactics, Hollow Knight: Silksong och Dying Light 2.

Det kommer bli ett riktigt fett spelår (vi säger fortfarande fett, eller hur?).

Medlem

FF7 och Hollow Knight 2 kommer göra mitt 2020.

Medlem

Längtar som f*n till dessa spel

Håller även tummarna för att C&C Red Alert Remastered släpps iår

Medlem

Dying light o The last of us

Medlem

Inget kring Cyberpunk har fångat mitt intresse hittills, kanske inte min typ av spel. Gillar mer spel som känns som böcker eller filmer, liksom Witcher, Last of us etc.

Så The last of us part 2 definitivt för mig, ingenting annat kommer nära. Men doom är också ganska coolt

Ambassadör
Xbox

@Kyrre: Empire of Sin glömde jag, det ser fränt ut!


signatur

Jump in.

Medlem

Självklart Cyberpunk 2077 tätt följt av Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, annars så blir det backloggen eller nya stora Elite Dangerous expansionen.

Medlem

Det enda spelet jag riktigt längtar efter är såklart:

Vet dock inte om det släpps 2020 men man kan hoppas.

Releasehästryttare
Medlem

Cyberpunk
Half life alyx
Intressant vad som händer för övrigt på VR fronten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Cyberpunk 2077. - Har längtat efter det sedan 87 /88 när jag fick en prototyp på papper och penna rollspelet av en bekant av mina föräldrar.

Half life :Alyx - Half life är enligt mig fortfarande det bästa spelet som någonsin gjorts. Har älskat och älskar Half-life sedan starten. Självklart är man peppad inför Alyx.

Baldur's Gate 3 - tror inte att det släpps 2020, men om det gör det så räknar jag med ett topp RPG med det IP:et och med Larian vid spakarna.

Medlem

Cyberpunk 2077
Doom Eternal
Dying Light 2
Ori and the WIll of the Wisps

Hade gärna lagt till Half-Life Alyx men det känns lite motigt att köpa VR-hårdvara för ett enda spel. Hoppas även på att Baldur's Gate 3 släpps 2020 men det verkar föga troligt.

Medlem

Släpps det något annat än Cyberpunk 2077 i år? Det verkar onödigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

- Man kan väl inte bli mer hypad för ett spel än ett nytt Half Life? Beställde Valve Index bara för detta spel.
- Cyperpunk 2077 och Dying Light 2 kan bli intressanta också även om man får köra dom på en bildskärm..

Medlem

Det är främst två spel jag ser fram emot.

Cyberpunk 2077 - Sedan mitten av 90-talet så har mitt drömspel varit ett singleplayer första persons cyberpunk RPG i en öppen spelvärld, och nu så är det nästan här.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 - uppföljaren till mitt favoritCRPG, spelat igenom första spelet så många gånger.

Ser också fram emot mer information om Ghost of Tsushima, Yakuza: Like a Dragon och Bethesda's Starfield (när det nu kommer).

Medlem

Säkra kortet: Doom Eternal
Störst potential: Cyberpunk 2077
Årets överaskning?: Bloodlines 2, HL Alex

Medlem

Riktigt svårt faktiskt.

köpte warcraft iii reforged som släpps 29/1 tror jag att jag fick mail från blizz.
Wolcen lords of mayhem släpps även det i januari riktigt snyggt och fett ARPG som förhoppningsvis kan underhålla ett bra tag.

Ut över dessa är jag retro människa lirar gärna C64 & Amiga…..cannon fodder, wings , it came from the desert, Panza kickboxing osv osv. C&C fortfarande fan så kul. väntar spänt på remaken på det.

Tror jag tar 2020 som det kommer. Där emot vet jag att FAN vad jag är trött på HYPADE spel som turns out to be worthless as a crap in the toilet.

Ett tips för folk som gillar en mix av BR och rpg influenser. Escape from Tarkov kört en hel del tror något massivt kan vara på G här.

https://www.escapefromtarkov.com/

Medlem

Wasteland 3
Warcraft 3 reforge
Command and conquer remaster
Doom Eternal

Cyberpunk 2077
Dying Light 2
Empire of Sin
Vampire the Masquerade - Bloodlines 2

...är de som omedelbart sticker ut. Sen finns en & annan mindre uppstickare: "The Last Night", "System Shock" (remake), "Encased", "The Iron Oath", "Colony Ship", "Cloudpunk", "Sense- A Cyberpunk Ghost Story",

Medlem

Star citizen nästa release kommer ett av skeppen ja köpt carrack o komma med i. Sen command & conquer 1 o red alert 1 remastern. Cyberpunk kanske. Annnars får man se vad som kommer

Medlem

Last of us 2 och Cyberpunk såklart. Resten spelar i en annan division...
edit: Okej, HL:Alyx men det är ett nisch-spel...

12
Skriv svar