Impopulära åsikter om spel

Medlem
Skrivet av Devan:

@NarUzo: slippery slope

Mycket i dagens samhälle som är slippery slope.
Men det är en annan diskussion.
Vi gick lite mycket offtopic där så jag chillar lite nu

Folk som använder emotes efter sina mot argument när dom diskuterar i en tråd är löjliga och det gör inte deras argument bättre.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Game of thrones är som en dålig såpopera fast i fantasymiljö!

Det är som att kolla på Glamour på medeltiden...

Medlem

Multiplayer med randoms i laget är cuckoldertry.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Multiplayer med randoms i laget är cuckoldertry.

Vet ej vad det ordet betyder men skulle detta vara kontroversiellt menar du?

Medlem

@anon_119148:

Jag menar att spela med randoms i multiplayer lagspel är som att låta någon ge sig på den du älskar - medan du tvingas se på när det händer.

PUG = Självförnedring.

Iofs inte så värst kontroversiellt, men det är många människor som tillåter sig själva att spela med randoms, så populärt är det nog trots allt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

E- Sport är som sagt ingen sport

Och Alla som röker / snusar / dricker Kaffe har tvingat sig igenom äckelfasen till den grad att det blev gott bara för att vara tuff

Jag håller med om tobak, men kaffe kan ju även vara att man var trött, eller för att sommarjobbet inte hade något annat drickbart...

//Snusare & Koffeinist

Edit:
MOBA är en skittråkig genre som förstörde populäriteten för en betydligt bättre (RTS)

Inaktiv
Skrivet av one63:

Jag håller med om tobak, men kaffe kan ju även vara att man var trött, eller för att sommarjobbet inte hade något annat drickbart...

//Snusare & Koffeinist

Edit:
MOBA är en skittråkig genre som förstörde populäriteten för en betydligt bättre (RTS)

Jag kontrar med att säga att MOBA är en bättre multiplayergenre än RTS för de flesta.
De flesta orkar inte lära sig perfekta build orders och hur många peons eller villagers man ska ha vid varje tidpunkt, och precis när det är dags att uppgradera saker.
RTS i multiplayer handlar ofta väldigt mycket om hur man optimerar allt och det finns oftast inte många sätt att göra saker rätt på.
MOBA har med sin uppsjö av hjältar och items en mer öppen och lekfull spelstil som är roligare för fler människor.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Kan det aldrig komma bra Indie-spel?

Bor du under en jävla sten eller?

Subnautica:
Hollow knight:
The messenger:
Shovel knight:
Är de bästa jag spelat på senaste, alla är smått brillianta.


signatur

P.L.U.R

Medlem

@anon_306295:

Köper en del argument, dock så känner jag lite så om alla heroes och items i DOTA

Men du har inte helt fel om vi endast kollar på multiplayer men jag gillar många SP kampanjer i RTS (WC3, RA2, SC, SC2 etc)

Medlem

Stalker Shadow of Chernobyl, ett spel gjort i en fattig öststat för över 10år sedan, utan stabilt elnät eller enorm budget, har fortfarande bättre atmosfär än samtliga AAA-titlar den här generationen...

Medlem

Halo-serien är skräp och har alltid varit skräp. Blev tydligare än någonsin i och med PC-releasen av Halo: Reach.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Stalker Shadow of Chernobyl, ett spel gjort i en fattig öststat för över 10år sedan, utan stabilt elnät eller enorm budget, har fortfarande bättre atmosfär än samtliga AAA-titlar den här generationen...

https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/original/1525/152575...

Bara 95% positiva reviews på Steam och 96% av Googles användar som röstat har röstat positivt men visst. Nog för att spelet har sina problem, inte minst med buggar, men har aldrig hört någon som klankat ner på atmosfären, tvärtom.

Medlem

Två saker helt orelaterade till spel:

Avicii var inget musikaliskt geni och är helt sjukt överskattad.

Klagar man på höjd bränsleskatt borde man utvisas.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv
Skrivet av Aesoprock:

Avicii var inget musikaliskt geni och är helt sjukt överskattad.

Om du inte gillade hans musik är en sak men producerar man så många topplåtar på den relativt korta tiden så är man väl mer eller mindre objektivt ett musikaliskt geni?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Om du inte gillade hans musik är en sak men producerar man så många topplåtar på den relativt korta tiden så är man väl mer eller mindre objektivt ett musikaliskt geni?

Jag förstår hur du tänker, han tjänade mycket pesos på en kort tid. Men när folk som gillar hans musik och säger att han är ett geni så har dom vad jag upplevt det som, inte syftat på hur stor han blivit och hur många streams han har på Spotify. Snarare saker som "Han samplade Etta James, bara ett geni kan komma på en så helt ny och häftig grej som att sampla en gammal soul-artist".


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Om man ska gå hårt så gör jag så här:

Joker är lika dålig som Netflix-adoptionen av Death Note. Överskattad skitfilm som alla gör en onödig stor grej av.

Medlem

Assassins Creed gameplay suger stenhårt.

Medlem

Rökare/snusare/kaffedrickare är drogberoende missbrukare och borde inte daltas med.

Releasehästryttare

Mcdonalds är oätbart skit.

Inaktiv
Skrivet av Aesoprock:

Jag förstår hur du tänker, han tjänade mycket pesos på en kort tid. Men när folk som gillar hans musik och säger att han är ett geni så har dom vad jag upplevt det som, inte syftat på hur stor han blivit och hur många streams han har på Spotify. Snarare saker som "Han samplade Etta James, bara ett geni kan komma på en så helt ny och häftig grej som att sampla en gammal soul-artist".

Okej du tänkte så, då är jag mer benägen att hålla med men samtidigt är jag inte helt införstådd vad som definierar ett geni så jag kan ej uttala mig så mycket men jag tycker inte att det nödvändigtvis är ett tecken i sig att man tar en gammal sample för det har gjorts ofta och länge.

Avstängd
Skrivet av GhostfaceMain:

Om man ska gå hårt så gör jag så här:

Joker är lika dålig som Netflix-adoptionen av Death Note. Överskattad skitfilm som alla gör en onödig stor grej av.

Om inte detta påstående är impopulärt. Då vet man inte vad impopulärt är.

Medlem

Fortsätter vara impopulär här. Tycker att RDR2 lider av en riktigt träig protagonist*, samt att det efter två kapitel inte har knutits några emotionella band till någon karaktär alls. Ger det tio timmar till, men såhär lång känns det lika själlöst som GTA5.

*Märkligt nog tycker jag ändå om Geralt. Kanske för att han trots allt verkar vara en mjukis på insidan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Två bidrag som ofta kommer på i diskussioner, senast nu i nyårshelgen, som jag helt står bakom;

*Bortsett musiken så är Smash-spelen absolut dynga, helt befriat från något som helst underhållningsvärde.

*Nintendo 64 hade den överlägset bästa spelkontrollen, inget därefter har kunnat mäta sig mot den.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Okej du tänkte så, då är jag mer benägen att hålla med men samtidigt är jag inte helt införstådd vad som definierar ett geni så jag kan ej uttala mig så mycket men jag tycker inte att det nödvändigtvis är ett tecken i sig att man tar en gammal sample för det har gjorts ofta och länge.

Vem som är ett geni musikaliskt sett är väl rätt subjektivt, men som du säger, sampling är inte något nytt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Mcdonalds är oätbart skit.

Ärligt talat föredrar jag McDonalds framför Burger King eller ännu värre, Sibylla-hamburgare.
Allt är bättre än Subway.

Skrivet av ompalompa:

*Nintendo 64 hade den överlägset bästa spelkontrollen, inget därefter har kunnat mäta sig mot den.

Hur? Spaken är fullständigt värdelös i jämförelse med Gamecube-kontroller, Xbox-kontroller eller vilken annan kontroll som helst som kom efter N64-kontrollen. Spaken slits också ut och börjar hänga efter ett tag samt att man måste ta i ganska mycket då för att få den att göra som man vill.

Den har också bara en analog spak vilket gör att moderna tredjepersonsspel där man kan styra kameran fritt skulle vara omöjliga att spela, och FPS är knappt spelbart.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Hur? Spaken är fullständigt värdelös i jämförelse med Gamecube-kontroller, Xbox-kontroller eller vilken annan kontroll som helst som kom efter N64-kontrollen. Spaken slits också ut och börjar hänga efter ett tag samt att man måste ta i ganska mycket då för att få den att göra som man vill.

Den har också bara en analog spak vilket gör att moderna tredjepersonsspel där man kan styra kameran fritt skulle vara omöjliga att spela, och FPS är knappt spelbart.

Många FPS/TPS-spel på 64an hade en variant på kontrollerna där de fyra gula knapparna blev motsvarande WASD på ett tangentbord och styrspaken fyllde i stort sett samma funktion som musen, det i kombination med att stänga av all sorts autoaim, så fick man en helt fantastisk precision med kontrollerna i FPS-spel, nästan lika precist som om man hade spelat på PC med mus och tangentbord. Så precisa kontroller har ingen konsolkontroll/spel jag testat därefter lyckats komma, utan allt verkar istället hänga på inbyggd hjälp med att sikta och styra.
Och de två analoga styrspakarna som har blivit standard i modernare kontroller ger jag inte ett ruttet öre för, klumpigare sätt att styra ett spel har jag aldrig provat!.. Kanske är mina tummar annorlunda än alla andras.

I övrigt så är det ju som trådens rubrik säger, det är en väldigt ovanligt åsikt som jag vet att få delar. Men jag tycker ärligt att 64ans kontroll var den som var överlägset bäst ur min erfarenhet vad det gäller ergonomi, kontroll och spelglädje. Alla andra "vanliga" spelkontroller därefter har mest känns klumpiga, bökiga och jobbiga att använda.

Äter hellre McDonalds än högrevsburgare.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Devan:

Mcdonalds är oätbart skit.

Detta låter mer som ljug än impopulär åsikt. Hade det varit "oätligt skit" hade det inte varit en av de absolut största kedjorna i världen med köer under precis alla dygnets timmar!

Min impopulära åsikt:
WoW Classic är överhypat skit för folk med nostalgi-overload.

Medlem

Gillar sällan open-world spel, känns alltid otroligt grindigt och livlöst, vissa gör det bättre än andra men konceptet är otroligt överskattat. Föredrar verkligen välskriptade och inlevelsefulla korridorskjutare.

Älskar doom 3 över de andra i serien.

Skriv svar