Källkoden hittad – nu kan man börja patcha Rune 2

Robot
Källkoden hittad – nu kan man börja patcha Rune 2

Men kan Ragnarok rädda spelet efter den katastrofala releasen?

#Human-head-studios, #Ragnarok-games, #Roundhouse-studios, #Rune-2


Medlem

När jag läste "Källkoden hittad" försvann tankarna iväg på Icewind Dale 2. Men sen vaknade jag ur drömmen....


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Rune hittade källarkoden!
Åh vad glad han blev!!
Äntligen kan han lufta Monarken!

Medlem

Oroväckande att Bethesda vill ge sig i lag med ett så oseriöst företag. Även om Bethesda kommer vara ny chef så lär ju ändå de anställda fortsätta jobba på samma sätt som med Rune

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Oroväckande att Bethesda vill ge sig i lag med ett så oseriöst företag. Även om Bethesda kommer vara ny chef så lär ju ändå de anställda fortsätta jobba på samma sätt som med Rune

Låter precis som något Bethesda 2020 skulle göra.

Skrivet av ForrestFox:

Oroväckande att Bethesda vill ge sig i lag med ett så oseriöst företag. Även om Bethesda kommer vara ny chef så lär ju ändå de anställda fortsätta jobba på samma sätt som med Rune

Samt får man inte glömma att Bethesda köpte upp Prey från dom samt stängde ner Prey 2 utvecklingen för dom.

Medlem

Bethesda får gärna vara publisher eller åt det hållen. Men varning om det gör spel.

Bethesda publisher : very good
Bethesda utvecklare very very bad


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av Blessus:

Bethesda får gärna vara publisher eller åt det hållen. Men varning om det gör spel.

Bethesda publisher : very good
Bethesda utvecklare very very bad

Men Morrowind och oblivion samt fallout 3 var ju kungligt.

Samt Skyrim. x)

Alltså jag måste ha missat massa här?

Jag körde Rune II Betan och försökte gilla det trots att det var segt och kändes 5 år gammalt men togs det imot sååå illa sen när det släpptes?

När jag körde hade de typ 1 år på sig att göra färdigt men det kanske aldrig blev bättre.
Synd Rune 1 var ett mästerverk, och i Vloggar under utvecklingen verkade HH brinna för nya Rune 2


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:

Men Morrowind och oblivion samt fallout 3 var ju kungligt.

Samt Skyrim. x)

sant håller med


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Nja, det sista bra spelet Bethesda gjorde var Morrowind.

Oblivion var så otroligt trist, jag känner ingen som orkade klara det.
Fallout 3 var lite tomt men ändå ok, det krossades dock av New Vegas trots att New Vegas hade en miljard buggar.
Fallout 4 är bara en stor tom tråkig kuliss.
Skyrims story var helt ointressant.

Bethesdas stora problem är att de inte kan skapa levande världar, allt känns som tomma kulisser.
Om ni har sett Jumanji (den nya med the ROCK) så har ni en NPC-karaktär där som heter Nigel som är urtypen för alla NPC'er i Bethesdas spel. De känns totalt döda, scriptade och artificiella.

Jag misstänker att när det handlar om main story så sitter det ett gäng kostymklädda herrar runt ett konferensbord och dirigerar hur storyn skall fungera. Sidequests delegeras troligen till personer eller mindre team med mer fria händer och just därför är sidequestarna alltid bättre än main quest i Bethesdaspel.

Det enda Bethesda gör bra nu för tiden är att de gör plattformar för bra moddar, utan moddar är deras spel ingenting. Den otroligt låga mängden spelare som klarar main quest är ju rätt talande.
Nej Bethesda borde hålla sig till att vara utgivare och delegera spel till andra studios, när de gör det är de skitduktiga.

1
Skriv svar